←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Niestandardowe modele graczy

Zablokowany

  • +
  • -
Kemsan - zdjęcie Kemsan 08.03.2010

Witam,
Tworzę sobie plugin na serwer 4FUN który pozwala zamieniać graczy w przedmioty np Beczkę, Worek itd. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt że modele psują gracza tzn:
Dołączona grafika
Po lewej stronie Gracz, a po prawej gracz zamieniony w Worek, dolna kreska obrazuje ziemie. Jak widać gracz normalnie dotyka stopami ziemi, worek również powinien dotykać lecz on unosi się nad ziemią. Nie mam pomysłu jak zrobić tak by gracz zamieniony w worek został na ziemi i nie unosił się, a teraz odwrotnie - gracz zamieniony w lampę zagłębia się w ziemie zamiast wystawać z niej na 5 m wzwyż. Nie mam żadnego pomysłu jak to naprawić - może utworzyć Entity którym gracz będzie mógł sterować? Drugą sprawą są bronie po zamienieniu w np Worek, leżą lub unoszą się one nad nim, czy da się je ukryć? Myślałem nad zamianą modelu broni na taki pusty.
Pozdrawiam.
Odpowiedz

  • +
  • -
mgr inż. Pavulon - zdjęcie mgr inż. Pavulon 08.03.2010

Tak to jest bo modele mają środek w różnych miejscach i tak ta przykładowa lampa widocznie zawsze znajduje się na takiej wysokości.
Jak byś znał współczynnik poprawkowy dla każdego modela to można by się bawić w zmianę pozycji.
Odpowiedz

  • +
  • -
Owner123 - zdjęcie Owner123 08.03.2010

Albo zmiane wielkosci ;o
entity_set_size ;d bądź przy użyciu fakemety: set_pev(id, pev_size, ... )
Odpowiedz

  • +
  • -
Miczu - zdjęcie Miczu 09.03.2010

Pomijając fakt, że nie uda ci się poprawić pozycji głowa/torso/noga... najlepszym moim zdaniem sposobem na to jest ustawic widzialnosc gracza na 0 (nic go nie widać) i zrobić przenikliwy obiekt u jego stup, z opcja follow gracza (zawsze w tej samej pozycji wzgledem gracza.

Tyle z teori, a oto kod który mam chęć napisać:
:F
Odpowiedz

  • +
  • -
Kemsan - zdjęcie Kemsan 09.03.2010

Miczu o tym nie pomyślałem, co do obiektów miałem już do czynienia dużo, więc utworzenie "pudła" podążającego za nami jest drobnostką. Jedyny defekt to to że muszę jednak poprawiać pozycje(origin) obiektu poprzez odejmowanie lub dodawanie. Temat niech będzie otwarty, później przedstawię moje rozwiązanie na podstawie waszych pomysłów.
Odpowiedz

  • +
  • -
Miczu - zdjęcie Miczu 09.03.2010

EV_VEC_oldorigin[2]+EV_VEC_absmin[2]

Jak sie bawisz entitami, to polecam mojego m_eel'a (nie mam podrecznego linka na tym forum wiec tu):
Entity Lab (Engine based) [Final] - AlliedModders
Odpowiedz
Zablokowany