Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Nowe Kolory w AMX_TSAY


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1 678
Godlike

  • Postów:2 496
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 06.01.2010 14:31

*
Popularny

Witam, w tym krótki poradniku <lol> opiszę jak dodać nowe kolory w popularnym "@", "@@" i "@@@"

Co Potrzebujemy:

AMXX-Studio lub Notatnik lub dowolnym edytorem tekstowym (ja używam AMXX-Studio bo fajnie wygląda xD)
adminchat.sma
kompilator loklany

Wymagania:
Znajomość CTRL+C i CTRL+V oraz CTRL+F

No to zaczynamy ;P w poradniku pokaże jak dodać 2 kolory ale chyba każdy je zrozumie smile.gif

otwieramy plik admichat.sma programem AMXX-Studio lub notatnikiem lub dowolnym edytorem tekstowym

Znajdź:

#define MAX_CLR 10


Zamień na:
#define MAX_CLR 12


Dzięki tej zmianie Maksymalna ilość kolorów została zmieniona z 10 na 12

Następnie Szukamy tej liniki:
new g_Colors[MAX_CLR][] = {"COL_WHITE", "COL_RED", "COL_GREEN", "COL_BLUE", "COL_YELLOW", "COL_MAGENTA", "COL_CYAN", "COL_ORANGE", "COL_OCEAN", "COL_MAROON"}


jak widać tu są podane nazwy kolorów smile.gif a że my chcemy dodać kolor GOLD oraz SILVER to zmieniamy tą linijkę na tą:
new g_Colors[MAX_CLR][] = {"COL_WHITE", "COL_RED", "COL_GREEN", "COL_BLUE", "COL_YELLOW", "COL_MAGENTA", "COL_CYAN", "COL_ORANGE", "COL_OCEAN", "COL_MAROON", "COL_GOLD", "COL_SILVER"}


jak widać do linijki zostało dopisane to:
, "COL_GOLD", "COL_SILVER"


Teraz pora znaleźć tą linijke:
new g_Values[MAX_CLR][] = {{255, 255, 255}, {255, 0, 0}, {0, 255, 0}, {0, 0, 255}, {255, 255, 0}, {255, 0, 255}, {0, 255, 255}, {227, 96, 8}, {45, 89, 116}, {103, 44, 38}}


w niej dopisujemy kolory w systemie "RRR GGG BBB"(R=Red,G=Green,B=Blue), definicje w tym systemie moich kolorów to: "102 102 0" oraz "153 153 153" dlatego zmieniamy tą linike na tą:
new g_Values[MAX_CLR][] = {{255, 255, 255}, {255, 0, 0}, {0, 255, 0}, {0, 0, 255}, {255, 255, 0}, {255, 0, 255}, {0, 255, 255}, {227, 96, 8}, {45, 89, 116}, {103, 44, 38}, {102, 102, 0}, {153, 153, 153}}


jak widać do linijki zostało dopisane to:
, {102, 102, 0}, {153, 153, 153}


Dobra więc nazwe koloru oraz jego kolor w RGB mamy dopisany, lecz co teraz zrobić aby on nam zadziałał? jest to bardzo proste smile.gif

Szukamy linji:
 case 'r': a = 1
case 'g': a = 2
case 'b': a = 3
case 'y': a = 4
case 'm': a = 5
case 'c': a = 6
case 'o': a = 7


Jak możecie zauważyć tutaj są wszystkie kolory które można użyć smile.gif wystarczy tylko do nich dopisać nasze kolory wink.gif ja dla koloru GOLD dalem literke "z" a dla koloru SILVER dałem "s" dlatego mój kod wygląda tak:
 case 'r': a = 1
case 'g': a = 2
case 'b': a = 3
case 'y': a = 4
case 'm': a = 5
case 'c': a = 6
case 'o': a = 7
case 'e': a = 8
case 'q': a = 9
case 's': a = 10
case 'z': a = 11


jak widać do linijki zostało dopisane to:
 case 'e': a = 8
case 'q': a = 9
case 's': a = 10
case 'z': a = 11


To by było na tyle wink.gif teraz wystarczy zapisać plik i przekompilować(dobrze napisałem?) i wrzucić na serwer wink.gif i możecie się cieszyć kolorami biggrin.gif

Edit:

Dodałem poprawkę! (udostępniłem kolory które są w standardzie ale nie mają definicji tongue.gif dałem im litery e i q smile.gif)

Tutaj link do Tabeli Kolorów w której kolory sa podane w systemie RRR GGG BBB
Tworzenie stron, kurs HTML: tabela kolor�w - angielskie, RGB, kod heksadecymalny


Użytkownik MisieQ edytował ten post 16.04.2013 00:08

  • +
  • -
  • 6

#2 Mochi

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:81
  • Lokalizacja:asd
Offline

Napisano 08.01.2010 20:45

Oczywiście te kolory się pokażą kiedy napiszemy:

a) w wypadku GOLD
@@z Tekst
@z Tekst

b)w wypadku SILVER
@@s Tekst
@s Tekst


case 'z' - "z" to litera która odpowiada za kolor który ustawiliśmy na pozycji 11 w new g_Colors[MAX_CLR][] = a wartość jego new g_Values[MAX_CLR][] =
  • +
  • -
  • 0

#3 Bols

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:21
  • Lokalizacja:Piła
Offline

Napisano 15.01.2010 15:20

Mam pytanie. Czy zamiast standardowego 'r' dla 'red' mogę po prostu powpisywać słowa?? np:
                case 'czerwony': a = 1
                case 'zielony': a = 2
                case 'niebieski': a = 3
                case 'zolty': a = 4
                case 'jakistam': a = 5
itd... ?
  • +
  • -
  • 0

#4 Slugger

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 19
Początkujący

  • Postów:406
  • GG:
  • Lokalizacja:Piła
Offline

Napisano 15.01.2010 16:39

To wtedy będzie wyglądać tak:
@czerwony kurde co ty robisz?
@@zolty Slugger: uwaga, zmiana mapy!

  • +
  • -
  • 0

#5 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 15.01.2010 17:50

switch - oblsluguje tylko liczby (calkowite?) czyli, tez obsluguje pojedyncze litery (to nadal jest cyfra), napisy to sa tablice liczb i switch nie podola, wiec zmiana:
case 'czerwony': a = 1
                case 'zielony': a = 2
                case 'niebieski': a = 3
                case 'zolty': a = 4
                case 'jakistam': a = 5
Za chiny nie zadziala. Mozesz zamienic tylko pierwsze litery na 'c' jako czerwony, 'z' jako zielony etc.
  • +
  • -
  • 0

#6 GosTH . GhoST

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 14.02.2010 09:31

@MisieQ, mam takie pytanko: sprawdzałeś ten sposób? Wątpię, bo skopiowałem Twój kod i nie działało.
Sam sobie to edytowałem i musiałem zrobić to tak.

#define MAX_CLR 10
Zostawiamy w spokoju, ponieważ standardowo w pluginie jest 10 zdefiniowanych kolorów, ale włączonych jest tylko 8.

new g_Colors[MAX_CLR][] = {"COL_WHITE", "COL_RED", "COL_GREEN", "COL_BLUE", "COL_YELLOW", "COL_MAGENTA", "COL_CYAN", "COL_ORANGE", "COL_OCEAN", "COL_MAROON"}
Tutaj widzimy, że są takie kolory jak white (domyśly), red, green, blue, yellow, magneta, cyan, orange, ocean, maroon.
Te dwa ostatnie są wyłączone i nie możemy ich wywołać.
Można je zostawić i sobie uaktywnić, ale mi się nie podobały, więc je zastąpiłem.
new g_Colors[MAX_CLR][] = {"COL_WHITE", "COL_RED", "COL_GREEN", "COL_BLUE", "COL_YELLOW", "COL_MAGENTA", "COL_CYAN", "COL_ORANGE", "COL_INDIGO", "COL_DARKRED"}

Jak widać:
"COL_OCEAN", "COL_MAROON"
zastąpiłem:
"COL_INDIGO", "COL_DARKRED"


Dalej:
new g_Values[MAX_CLR][] = {{255, 255, 255}, {255, 0, 0}, {0, 255, 0}, {0, 0, 255}, {255, 255, 0}, {255, 0, 255}, {0, 255, 255}, {227, 96, 8}, {45, 89, 116}, {103, 44, 38}}
zmieniamy na:
new g_Values[MAX_CLR][] = {{255, 255, 255}, {255, 0, 0}, {0, 255, 0}, {0, 0, 255}, {255, 255, 0}, {255, 0, 255}, {0, 255, 255}, {227, 96, 8}, {75, 0, 130}, {139, 0, 0}}

Tutaj to:
{45, 89, 116}, {103, 44, 38}
zostało zmienione na:
{75, 0, 130}, {139, 0, 0}

Następnie:
register_clcmd("say", "cmdSayChat", ADMIN_CHAT, "@[@|@|@][w|r|g|b|y|m|c]<text> - displays hud message")
dodałem dwa skórty kolorów:
register_clcmd("say", "cmdSayChat", ADMIN_CHAT, "@[@|@|@][w|r|g|b|y|m|c|i|d]<text> - displays hud message")

Teraz pętlę switch:
case 'r': a = 1
case 'g': a = 2
case 'b': a = 3
case 'y': a = 4
case 'm': a = 5
case 'c': a = 6
case 'o': a = 7
powiększamy o dwie wartości:
case 'r': a = 1
case 'g': a = 2
case 'b': a = 3
case 'y': a = 4
case 'm': a = 5
case 'c': a = 6
case 'o': a = 7
case 'i': a = 8
case 'd': a = 9

Takim sposobem zrobiłem to u siebie na localhost i działa.
Twój sposób też jest dobry, ale zamiast dwóch wartości do pętli trzeba dodać cztery (uwzględniając nieaktywne kolory).

Użytkownik GosTH . GhoST edytował ten post 14.02.2010 09:32

  • +
  • -
  • 0

#7 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Autor tematu
  • Moderator

Reputacja: 1 678
Godlike

  • Postów:2 496
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 14.02.2010 11:59

{...}


Testowałem to i działa :F myślisz że jakby nie działało bym to tu dał? :>
  • +
  • -
  • 0

#8 GosTH . GhoST

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 14.02.2010 16:41

Może źle się wyraziłem, nie tyle, że nie działa, ale nie daje żądanego efektu, ponieważ jak zrobiłem tak jak podałeś, to zamiast koloru złotego i srebrnego miałem te dwa nieaktywne kolory.
  • +
  • -
  • 0

#9 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 14.02.2010 19:55

M$ paint oferuje opcje jakie RBG daje jaki kolor ;)
  • +
  • -
  • 0

#10 GosTH . GhoST

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 15.02.2010 15:08

Ja osobiście korzystam z tabeli kolorów w PS CS 2 i polecam. :P Prócz RGB daje także kod koloru, którego używa się przy kodowaniu. ;)

Użytkownik GosTH . GhoST edytował ten post 15.02.2010 15:09

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych