Tablice - pytanie
G[o]Q
16.12.2009
Mam maly problem typu nie wiem jak to zrobic ...
wiec tak mam jakas tablice np
przyklad tablicy z diablo. Powiedzcie mi czy jesli chce sie odwolac do np elementu 105 to mam wpisac race_heal[2] ?? aha i jakby ktos mogl mniej wiecej wytlumaczyc mi jak dodwac dane do pustej tablicy
np
czy wystarczy
No i najwazniejsze czy w tablicy mozna przechowywac dane roznych typow?? bo nie wiem jak to jest w cpp
czyli czy moge zapisac takie cos
wiec tak mam jakas tablice np
new race_heal[9] = { 100,105,140,130,100,90,110,170,120 }
przyklad tablicy z diablo. Powiedzcie mi czy jesli chce sie odwolac do np elementu 105 to mam wpisac race_heal[2] ?? aha i jakby ktos mogl mniej wiecej wytlumaczyc mi jak dodwac dane do pustej tablicy
np
new tablica[4]
czy wystarczy
tablica[1] = 4
No i najwazniejsze czy w tablicy mozna przechowywac dane roznych typow?? bo nie wiem jak to jest w cpp
czyli czy moge zapisac takie cos
tablica[1] = 5 tablica[2] = "string"
mgr inż. Pavulon
16.12.2009
race_heal[1] bo numerowane są od 0elementu 105 to mam wpisac race_heal[2]
Ale nie możesz powiększać tablicy w ten sposób. Wcześniej musisz mieć zadeklarowany jej rozmiar i jego się trzymać.wystarczy
Kod:
tablica[1] = 4
NIE. Nie w jednej.czy w tablicy mozna przechowywac dane roznych typow??
Miczu
16.12.2009
w klamrze kwadratowej masz numer elementu tablicy (przy deklaracji liczba elementow), a w nawiasie {} masz wypisane elementy, w ilosci elementow tablicy...
Jak chcesz sie dostac do pierwszego (zerowgo) dajesz [0].
Jako ze to masz z diablo, to uzywasz to razem z klasa postaci race_heal[player_class[id]] (lub napisane bez literowki :F), co daje nam wartosc podstawawa hp danej klasy, klasy ktora ma obecnie gracz o podanym id.
Jak chcesz sie dostac do pierwszego (zerowgo) dajesz [0].
Jako ze to masz z diablo, to uzywasz to razem z klasa postaci race_heal[player_class[id]] (lub napisane bez literowki :F), co daje nam wartosc podstawawa hp danej klasy, klasy ktora ma obecnie gracz o podanym id.
R3X
16.12.2009
tablica w pawnie (nie tylko) to zestaw zmiennych tego samego typu ułożonych w pamięci obok siebie (tu nie ma to takiego znaczenia jak w c/c++)
indeks elementu tablicy to 0 dla pierwszego elementu, 1 dla drugiego itd
stąd
(race_heal[1] == 105) //true
bez podania typu dane w tablicy mają postać liczbową
new gTab[10]; // liczby i znaki
tablica stringów to tablica 2-wymiarowa
new gszTab[10][32];
czyli 10 stringów po max 31 znaków
możesz wykorzystać dowolny indeks stringa jako pojedynczą liczbę:
gszTab[0] = "test";
gszTab[1][0] = 1;
tak w tablicy stringów można przechowywać liczby
indeks elementu tablicy to 0 dla pierwszego elementu, 1 dla drugiego itd
stąd
(race_heal[1] == 105) //true
bez podania typu dane w tablicy mają postać liczbową
new gTab[10]; // liczby i znaki
tablica stringów to tablica 2-wymiarowa
new gszTab[10][32];
czyli 10 stringów po max 31 znaków
możesz wykorzystać dowolny indeks stringa jako pojedynczą liczbę:
gszTab[0] = "test";
gszTab[1][0] = 1;
tak w tablicy stringów można przechowywać liczby
G[o]Q
16.12.2009
aha czyli jesli wpisze tak jak napisales miczu to to sprawdzi jakiej gosc klasy uzywa pobierze wartosc dla tej klasy a potem tam gdzies dalej ustawi mu tyle hp jesli ma 0 sily?
[quote]
Ale nie możesz powiększać tablicy w ten sposób. Wcześniej musisz mieć zadeklarowany jej rozmiar i jego się trzymać. [/quote]
[quote]
new tablica[4]
tablica[1] = 4
[/quote]
przeciez mialem zadeklarowany rozmiar 4 i pytanie czy moge elementowi nr 1 (drugiemu) przypisac 4 i czy to bedzie poprawne[/quote]
[quote]
Ale nie możesz powiększać tablicy w ten sposób. Wcześniej musisz mieć zadeklarowany jej rozmiar i jego się trzymać. [/quote]
[quote]
new tablica[4]
tablica[1] = 4
[/quote]
przeciez mialem zadeklarowany rozmiar 4 i pytanie czy moge elementowi nr 1 (drugiemu) przypisac 4 i czy to bedzie poprawne[/quote]
Knopers
16.12.2009
Chciałem tylko zaznaczyć że takie coś nazywamy Macierzą , może ktoś nie wie i mu się przydanew gszTab[10][32];