←  Artykuły i Instrukcje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Half-Life Model Viewer v1.25

  • +
  • -
BeAfraid - zdjęcie BeAfraid 12.07.2008

Half-Life Model Viewer v1.25 (HLMV v1.25)

I. Opis
Half-Life Model Viewer v1.25 - jest programem do podgladu modeli.

II. Instalacja
1. Znajdz ikonke: setup.exe
Dołączona grafika
2. Klikamy Next
Dołączona grafika
3. Wybieramy miejsce gdzie zainstalujemy HLMV
Dołączona grafika
4. Klikamy Next
Dołączona grafika
5. Akceptujemy, klikajac Tak
Dołączona grafika
6. Klikajac Start rozpoczynamy instalacje
Dołączona grafika
7. Teraz mozemy przygladnac sie kilku sekundowemu procesowi instalacji :)
Dołączona grafika
8. Teraz mamy kilka zakladek:
- 1. Plik z kilkoma informacjami (skroty klawiszowe etc.)
- 2. Odpalenie programu
- 3. Koniec instalaji
Dołączona grafika
9. Po pomyslnym zakonczeniu instalacji otworzy sie nam okienko programu
Dołączona grafika

III. Wczytywanie modelu

1. Klikamy na File a naztepnie Load model
Dołączona grafika
2. Mamy wczytany model
Dołączona grafika

IV. Konfiguracja
W tej czesci omowie poszczególne zakladki ( w wersji "lajt" :> )

1. Render
Dołączona grafika
- 1. Wybieramy 1 z 4 dostepnych widokow:
•Wireframe (3dfx: smoothshaded) - Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
•Flatshaded (3dfx: smoothshaded) - Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
•Smoothshaded - Szkielet bez ostrych katow
•Textured - Gotowy model (otexturowany) - 2. Attachments - Zalaczniki
- 3. Bones - Kosci (widzimy kosci uzyte w modelu)
- 4. Ground - Ziemia
- 5. Mirror Model On Ground - Odbicie modelu w ziemi
- 6. Back Ground - Tło
- 7. Hit Boxes - Hitboxy (miejsca w ktore strzelajac ranimy przeciwnika)
- 8. Scale - Skala modelu

2. Sequence
Dołączona grafika
- 1. Mozemy wybrac tu rozne typu poruszania sie by sprawdzic animacje modelu
- 2. Zwiekszamy/Zmniejszamy szybkosc animacji
- 3. Start/Play - Zacznij/Zatrzymaj animacje
- 4. Podczas zatrzymania animacji mozemy robic stop klatki aby po woli obserwowac poszczególne elementy animacji

3. Body
Dołączona grafika
- 1. Mamy tu informacje o modelu:
Liczbe kosci, Hitboxy etc.
4. Texture
Dołączona grafika
- 1. Mozemy wybierac pomiedzy czesciami modela
- 2. Przyblizenie /Oddalenia
- 3. Export
- 4. Import
- 5. Save model - Zapisz model
- 6. Size 256x256 - Rozmiar


5. Fullscreen
Dołączona grafika
- 1. Fullscreen - Obraz na caly monitor (mozemy podziwiac nasz model :) )

V. Inne opcje
Dołączona grafika
Dołączona grafika

VI. Skroty klawiszowe
Skroty działaja tylko na widoku na pelen ekran (Fullscreen)

Skroty dla trybu pelnego ekranu
------------------------------------

- Spacja: Sekwencja cykliczna
- Esc: Wyjdz z trybu pelnego ekranu
- 'g': Zostaw ziemie
- 'm': Zostaw odbicie
- 'b': Zostaw tło
- 's': Zostaw szablon bufora
- 'h': Pokaz hitboxy
- '1': Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
- '2': Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
- '3': Szkielet bez ostrych katow
- '4': Gotowy model (otexturowany)
- '5': Bardziej przezroczysty
- '6': Mniej przezroczysty
- '-': Zmniejsz predkosc animacji
- '+': Zwieksz predkosc animacji
Powered by BeAfraid
[size=59]Zakaz kopiowanie tego poradnika na inne fora bez mojej zgody

Załączone pliki

Odpowiedz

  • +
  • -
Abes Mapper - zdjęcie Abes Mapper 12.07.2008

Polecam program ;)

Ale dałeś starą wersje ;)

DOWNLOAD

Jed's Half-Life Model Viewer v1.35
Odpowiedz

  • +
  • -
BeAfraid - zdjęcie BeAfraid 12.07.2008

Fakt. W najnowszej mozna nakladac textury na modele :) Bo w starszej nie dalo rady :|
Odpowiedz

  • +
  • -
sWH? - zdjęcie sWH? 25.09.2008

A jak to nakladac ?
Odpowiedz

  • +
  • -
BeAfraid - zdjęcie BeAfraid 25.09.2008

o oie sie nie myle musisz miec gotowe textury i je exportowac na model... ale nie jestem pewien do konca
Odpowiedz

  • +
  • -
Barto_12_SAS - zdjęcie Barto_12_SAS 15.07.2011

ja jestem przyzwyczainy do tej starszej wersji :D , ale czy da się sam ten szkielet bez txt jakoś uzyskać , żeby od podstaw animacji ręcznie nie robić ?
Odpowiedz