Half-Life Model Viewer v1.25
BeAfraid
12.07.2008
Half-Life Model Viewer v1.25 (HLMV v1.25)
I. Opis
Half-Life Model Viewer v1.25 - jest programem do podgladu modeli.
II. Instalacja
1. Znajdz ikonke: setup.exe
2. Klikamy Next
3. Wybieramy miejsce gdzie zainstalujemy HLMV
4. Klikamy Next
5. Akceptujemy, klikajac Tak
6. Klikajac Start rozpoczynamy instalacje
7. Teraz mozemy przygladnac sie kilku sekundowemu procesowi instalacji
8. Teraz mamy kilka zakladek:
- 1. Plik z kilkoma informacjami (skroty klawiszowe etc.)
- 2. Odpalenie programu
- 3. Koniec instalaji
9. Po pomyslnym zakonczeniu instalacji otworzy sie nam okienko programu
III. Wczytywanie modelu
1. Klikamy na File a naztepnie Load model
2. Mamy wczytany model
IV. Konfiguracja
W tej czesci omowie poszczególne zakladki ( w wersji "lajt" :> )
1. Render
- 1. Wybieramy 1 z 4 dostepnych widokow:
•Wireframe (3dfx: smoothshaded) - Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
•Flatshaded (3dfx: smoothshaded) - Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
•Smoothshaded - Szkielet bez ostrych katow
•Textured - Gotowy model (otexturowany) - 2. Attachments - Zalaczniki
- 3. Bones - Kosci (widzimy kosci uzyte w modelu)
- 4. Ground - Ziemia
- 5. Mirror Model On Ground - Odbicie modelu w ziemi
- 6. Back Ground - Tło
- 7. Hit Boxes - Hitboxy (miejsca w ktore strzelajac ranimy przeciwnika)
- 8. Scale - Skala modelu
2. Sequence
- 1. Mozemy wybrac tu rozne typu poruszania sie by sprawdzic animacje modelu
- 2. Zwiekszamy/Zmniejszamy szybkosc animacji
- 3. Start/Play - Zacznij/Zatrzymaj animacje
- 4. Podczas zatrzymania animacji mozemy robic stop klatki aby po woli obserwowac poszczególne elementy animacji
3. Body
- 1. Mamy tu informacje o modelu:
Liczbe kosci, Hitboxy etc.
4. Texture
- 1. Mozemy wybierac pomiedzy czesciami modela
- 2. Przyblizenie /Oddalenia
- 3. Export
- 4. Import
- 5. Save model - Zapisz model
- 6. Size 256x256 - Rozmiar
5. Fullscreen
- 1. Fullscreen - Obraz na caly monitor (mozemy podziwiac nasz model )
V. Inne opcje
VI. Skroty klawiszowe
Skroty działaja tylko na widoku na pelen ekran (Fullscreen)
Skroty dla trybu pelnego ekranu
------------------------------------
- Spacja: Sekwencja cykliczna
- Esc: Wyjdz z trybu pelnego ekranu
- 'g': Zostaw ziemie
- 'm': Zostaw odbicie
- 'b': Zostaw tło
- 's': Zostaw szablon bufora
- 'h': Pokaz hitboxy
- '1': Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
- '2': Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
- '3': Szkielet bez ostrych katow
- '4': Gotowy model (otexturowany)
- '5': Bardziej przezroczysty
- '6': Mniej przezroczysty
- '-': Zmniejsz predkosc animacji
- '+': Zwieksz predkosc animacji
Powered by BeAfraid
[size=59]Zakaz kopiowanie tego poradnika na inne fora bez mojej zgody
I. Opis
Half-Life Model Viewer v1.25 - jest programem do podgladu modeli.
II. Instalacja
1. Znajdz ikonke: setup.exe
2. Klikamy Next
3. Wybieramy miejsce gdzie zainstalujemy HLMV
4. Klikamy Next
5. Akceptujemy, klikajac Tak
6. Klikajac Start rozpoczynamy instalacje
7. Teraz mozemy przygladnac sie kilku sekundowemu procesowi instalacji
8. Teraz mamy kilka zakladek:
- 1. Plik z kilkoma informacjami (skroty klawiszowe etc.)
- 2. Odpalenie programu
- 3. Koniec instalaji
9. Po pomyslnym zakonczeniu instalacji otworzy sie nam okienko programu
III. Wczytywanie modelu
1. Klikamy na File a naztepnie Load model
2. Mamy wczytany model
IV. Konfiguracja
W tej czesci omowie poszczególne zakladki ( w wersji "lajt" :> )
1. Render
- 1. Wybieramy 1 z 4 dostepnych widokow:
•Wireframe (3dfx: smoothshaded) - Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
•Flatshaded (3dfx: smoothshaded) - Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
•Smoothshaded - Szkielet bez ostrych katow
•Textured - Gotowy model (otexturowany) - 2. Attachments - Zalaczniki
- 3. Bones - Kosci (widzimy kosci uzyte w modelu)
- 4. Ground - Ziemia
- 5. Mirror Model On Ground - Odbicie modelu w ziemi
- 6. Back Ground - Tło
- 7. Hit Boxes - Hitboxy (miejsca w ktore strzelajac ranimy przeciwnika)
- 8. Scale - Skala modelu
2. Sequence
- 1. Mozemy wybrac tu rozne typu poruszania sie by sprawdzic animacje modelu
- 2. Zwiekszamy/Zmniejszamy szybkosc animacji
- 3. Start/Play - Zacznij/Zatrzymaj animacje
- 4. Podczas zatrzymania animacji mozemy robic stop klatki aby po woli obserwowac poszczególne elementy animacji
3. Body
- 1. Mamy tu informacje o modelu:
Liczbe kosci, Hitboxy etc.
4. Texture
- 1. Mozemy wybierac pomiedzy czesciami modela
- 2. Przyblizenie /Oddalenia
- 3. Export
- 4. Import
- 5. Save model - Zapisz model
- 6. Size 256x256 - Rozmiar
5. Fullscreen
- 1. Fullscreen - Obraz na caly monitor (mozemy podziwiac nasz model )
V. Inne opcje
VI. Skroty klawiszowe
Skroty działaja tylko na widoku na pelen ekran (Fullscreen)
Skroty dla trybu pelnego ekranu
------------------------------------
- Spacja: Sekwencja cykliczna
- Esc: Wyjdz z trybu pelnego ekranu
- 'g': Zostaw ziemie
- 'm': Zostaw odbicie
- 'b': Zostaw tło
- 's': Zostaw szablon bufora
- 'h': Pokaz hitboxy
- '1': Szkielet (3dfx: gładko wycieniowany)
- '2': Wielokaty (3dfx: gładko wycieniowany)
- '3': Szkielet bez ostrych katow
- '4': Gotowy model (otexturowany)
- '5': Bardziej przezroczysty
- '6': Mniej przezroczysty
- '-': Zmniejsz predkosc animacji
- '+': Zwieksz predkosc animacji
Powered by BeAfraid
[size=59]Zakaz kopiowanie tego poradnika na inne fora bez mojej zgody
Załączone pliki
Abes Mapper
12.07.2008
BeAfraid
12.07.2008
Fakt. W najnowszej mozna nakladac textury na modele Bo w starszej nie dalo rady
BeAfraid
25.09.2008
o oie sie nie myle musisz miec gotowe textury i je exportowac na model... ale nie jestem pewien do konca
Barto_12_SAS
15.07.2011
ja jestem przyzwyczainy do tej starszej wersji , ale czy da się sam ten szkielet bez txt jakoś uzyskać , żeby od podstaw animacji ręcznie nie robić ?