Linia startowa
Wujek
23.11.2009
W tym poradniku postaram się opisać większość wartości dostępnych dla lini startowej.
Ale najpierw krótkie wprowadzenie.
Linia startowa określa z jakimi parametrami uruchomi się serwer. Możemy w niej zawierać takie dane jak binarka z której ładujemy serwer, czy choćby grawitacja czy rcon.
Przykład:
Dostępne komendy to:
-debug - tworzy w roocie plik w którym będą zawarte szczegóły o odpaleniu/zabiciu serwera
-master/-nomstaer - rejestruje/nie rejestruje serwera w masterserverach. Czyli po prostu na liście internet
-autoupdate - w razie wprowadzenia nowych binarek etc. automatycznie aktualizuje serwer
-noaff - teoretycznie, dodaje obsługę więcej niż 1 rdzenia/wątka. Praktycznie, tylko przy naprawdę dużych obciążeniach rozkłada nierównomiernie na 2 wątki
-secure/-insecure - włącza/wyłacza vaca. Aby nie powodować kolizji w liblist.gam dobrze też ustawić odpowiednio wartość "secure".
-pingboost - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).
-binary - wybór binarki. Teraz chyba większośc serwerów pracuje na 64 bitowcach, więc optymalna binarka to hlds_i686.
+map - określa mapę startową
+maxplayers - określa liczbę graczy na serwer
+port - po prostu port na jakim pracuje nasz serwer, standardowo 27015
+exec xxx.cfg - ładuje dany config
-dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
-condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startu
Póki co tyle, co znajde to dodam.
Ale najpierw krótkie wprowadzenie.
Linia startowa określa z jakimi parametrami uruchomi się serwer. Możemy w niej zawierać takie dane jak binarka z której ładujemy serwer, czy choćby grawitacja czy rcon.
Przykład:
./hlds_run -game cstrike +port 666 +ip 192.168.1.1 +maxplayers 13 +exec server.cfg +map de_dust2Przy takiej lini serwer uruchomi się z domyślnej binarki, będzie to gra counter strike, na IP 192.168.1.1(wpisujemy tylko kiedy mamy więcej niż 1 Ip przydzielone) oraz na porcie 666. Pozostałe ustawienia zostają załadowane z server.cfg
Dostępne komendy to:
-debug - tworzy w roocie plik w którym będą zawarte szczegóły o odpaleniu/zabiciu serwera
-master/-nomstaer - rejestruje/nie rejestruje serwera w masterserverach. Czyli po prostu na liście internet
-autoupdate - w razie wprowadzenia nowych binarek etc. automatycznie aktualizuje serwer
-noaff - teoretycznie, dodaje obsługę więcej niż 1 rdzenia/wątka. Praktycznie, tylko przy naprawdę dużych obciążeniach rozkłada nierównomiernie na 2 wątki
-secure/-insecure - włącza/wyłacza vaca. Aby nie powodować kolizji w liblist.gam dobrze też ustawić odpowiednio wartość "secure".
-pingboost
-binary - wybór binarki. Teraz chyba większośc serwerów pracuje na 64 bitowcach, więc optymalna binarka to hlds_i686.
+map - określa mapę startową
+maxplayers
+port - po prostu port na jakim pracuje nasz serwer, standardowo 27015
+exec xxx.cfg - ładuje dany config
-dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
-condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startu
Póki co tyle, co znajde to dodam.
bakul. <3
23.11.2009
Popraw tą linijkę.-master/-nomstaer - rejestruje/nie rejestruje serwera w masterserverach. Czyli po prostu na liście internet
Portek
24.11.2009
Przydało by się jeszcze
- dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
- condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje.