←  Pluginy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Celownik na graczu lub zakładniku

Zablokowany

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.11.2009

Czy jest jakiś sposób żeby wywołać funkcje wtedy gdy gracz nakieruje celownikiem na innego gracza lub zakładnika ?
Odpowiedz

  • +
  • -
Vertricus - zdjęcie Vertricus 17.11.2009

Że jak naceluje i cały czas ma sprawdzać?:>
To ja bym to tak zrobił:
public client_PreThink(id) 
{
	new cel, body
	get_user_aiming(id, cel, body) 
	if(is_user_alive(cel) && is_user_alive(id))
	{
		set_hudmessage(255, 212, 0, -1.0, 0.7, 0, 6.0, 0.1)
		show_hudmessage(id, "Cze co tam.")
	}
}


Nie wiem czy jeszcze nie trzeba dodać żeby sprawdzało czy cel != 0 :)
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.11.2009

tylko czy to zadziała na zakładników ?
Odpowiedz

  • +
  • -
mgr inż. Pavulon - zdjęcie mgr inż. Pavulon 17.11.2009

tylk oczy to zadziała na zakładników ?

Może przetestuj a się przekonasz ;)

[ Dodano: 17-11-2009, 16:40 ]
http://www.amxmodx.o...?go=func&id=148

get_user_aiming
[ Main ] [ Core ] [ amxmodx.inc ]
[ comments ]

get_user_aiming - Traces where a player is aiming for a maximum distance.
Syntax:
    Float: get_user_aiming ( index, &id, &body, [ distance = 9999 ] )
Type:
    Native
Notes:
index is a player index from 1 to 32.

If the player's aim doesn't hit anything, 0.0 is returned.

If the player is aiming at another player, then the id and part of the body is set into the second and third parameters (passed by reference).

Otherwise, the distance between the hit point and the player is returned.

distance is defaulted to a maximum of 9999.

User Contributed Notes
kost at rainside dot de
Jan-22-06 10:03:30
this also returns an ent_id (victim) > 0 if you are aiming at an entity which is not a player.
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.11.2009

pavulon dzięki działa dla zakładników
public client_PreThink(id) 
{ 
    new cel, body 
    get_user_aiming(id, cel, body)
    if(cel != 0 && is_user_alive(id)) 
    { 
    	ShowHUD(id)
    } 
}
Odpowiedz
Zablokowany