←  Artykuły i Instrukcje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

CS:GO
[PORADNIK] Mapy z workshopu

  • +
  • -
plx211's Photo plx211 03.01.2017

WSTĘP


Workshop niesie ze sobą wiele korzyści, choćby takie że możemy mieć 2 mapy o takiej samej nazwie ponieważ ich id jest unikatowe, inną zaletą to że client pobiera mapy bezpośrednio z workshopu dzięki czemu nie jesteśmy "zmuszeni" do posiadania FastDL.

Poradnik pisany wręcz na kolanije, więc wybaczcie ewentualne błędy :)
Mam nadzieję że komuś się przyda.

W przypadku niektórych hostingów, authkey oraz +host_workshop_map mogą się znależć w web configu servera ;)

//TODO: Wzbogacić poradnik o kolekcje (jeśli komuś chce się pisać)

GENEROWANIE KLUCZA STEAMWEB API



Aby server mógł komunikować się z workshopem, musimy wygenerować klucz steamweb api, w tym celu:

  1. Zaloguj się na https://steamcommunity.com
  2. Udaj się na https://steamcommunity.com/dev/apikeypowinno ukazać ci się coś takiego:
    Spoiler
  3. Wpisz w pole "Nazwa domeny" adres swojej domeny (lub ip servera)
  4. Zakceptuj regulamin
  5. Kliknij zielony przycisk "Zarejestruj się"

Po wykonaniu tych czyności powinno ukazać ci się coś takiego:

Spoiler

Łatwo odczytać gdzie znajduje się nasz klucz, w mojm przypadku to:

FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99

Pamiętaj jednak aby nikomu tego KLUCZA NIE UDOSTĘPNIAĆ!

DODAWANIE KLUCZA DO SERVERA



Skoro mamy już klucz to możemy go dodać do servera, w tym celu do komendy startowej servera dodajemy:

-authkey {NASZ_KLUCZ}

W mojm przypadku komenda startowa wygląda tak:

./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 0 +map de_dust2 +sv_setsteamaccount XXX -net_port_try 1 -authkey FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99

ODCZYTYWANIE ID MAPY



Znajdźmy wpierw sobie jakąś mape, w tym celu udajemy się na http://steamcommunit...readytouseitems
Ja wybrałem sobie mape awp_lego_b2 która się znajduje pod adresem http://steamcommunit...s/?id=826486474
Link do mapy jest bardzo ważny bo to właśnie z niego odczytujemy id, jak widać w tym przypadku id to:

826486474

Na wszelki wypadek:

Spoiler


WGRYWANIE MAPY



Załadowanie mapy z workshopu sprowadza się jedynie do wpisania w konsole servera:

host_workshop_map {ID_MAPY}

W mojm przypadku:

host_workshop_map 826486474

Po wpisaniu komedny server pobierze mape do

maps/workshop/{ID_MAPY}

poczym ją odpali

Spoiler

Aby udowodnić że mapa została załadowana, tak wygląda wynik komedny

status

Spoiler


AUTOSTART MAPY



Jeśli chcemy aby dana mapa automatycznie się uruchamiała w przypadku startu servera musimy w skrypcie startowym zamienić:

+map {de_d...}

Na:

+host_workshop_map {ID_MAPY}

Przykładowo w mojm przypadku wyglądało by to tak:

./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 0 +sv_setsteamaccount XXX -net_port_try 1 -authkey FE26B33FF6A8795A57980BBC64822D99 +host_workshop_map 826486474

SPRAWDZANIE JAKIE MAMY POBRANE MAPY


maps workshop

CIEKAWE LINKI



https://forums.allie...d.php?p=2081908
https://developer.va...erver_Operators

Quote