Tetris w javascript
grankee
04.03.2016
W ramach nauki javascript napisałem grę tetris.
Za wszelkie uwagi, poprawki, pomysły będę bardzo wdzięczny.
sharkowy
05.03.2016
Fajne ;D taka mała uwaga - ten pomarańczowy kolor jakoś tak bije mnie po oczach ;<
P.S.
Czy w grze tetris nie było tak, że z każdym poziomem klocki spadały coraz szybciej?
Użytkownik sharkowy edytował ten post 05.03.2016 12:08
sebul
05.03.2016
Kłamiesz, bo jquery używasz, a to duże ułatwienieW ramach nauki javascript napisałem grę tetris.
A co do szybszego spadania klocków, to tak, im wyższy poziom, tym klocki powinny szybciej spadać, bo tak raczej można grać w nieskończoność.
Ja na początku studiów napisałem statki w js ^ ^
grankee
06.03.2016
Właśnie nie mam talentu estetycznego
taka mała uwaga - ten pomarańczowy kolor jakoś tak bije mnie po oczach ;<
Gradienty nie chcą działać nie wiem czemu, skopiowany kod działający na innej stronie u mnie nie działa.
Czy w grze tetris nie było tak, że z każdym poziomem klocki spadały coraz szybciej?
co 50 linii poziom wzrasta a z nim predkosc, ktora zawsze wynosi level/sekunde wiec dla ostatniego poziomu bedzie to 10 ruchow na sekunde
Kłamiesz, bo jquery używasz, a to duże ułatwienie
uzywam tylko $ zamiast document.getElementById
grankee
07.03.2016
a tu kolejna rzecz jaką piszę, na razie wciąż na etapie testów i w sumie tylko się da chodzić lewo prawo, ale stopniowo będę dorabiał różne nowe funkcje jak skakanie czy byty blokujące ruch no i brakuje mi pomysłu co z tego zrobić, żeby miało sens.
Użytkownik grankee edytował ten post 07.03.2016 13:47
Tops_v2 11.03.2016
a tu kolejna rzecz jaką piszę, na razie wciąż na etapie testów i w sumie tylko się da chodzić lewo prawo, ale stopniowo będę dorabiał różne nowe funkcje jak skakanie czy byty blokujące ruch no i brakuje mi pomysłu co z tego zrobić, żeby miało sens.
dodaj np latające przeszkody pod którymi trzeba kucnąć i turlające się przeszkody nad którymi trzeba podskoczyć na mapie rozmieść tez dodatkowe punkty by wykorzystać chodzenie i nie stać cały czas w miejscu
G[o]Q
12.03.2016
fajny efekt z tym ludzikiem ale strasznie dużo kodu i staraj się korzystać z requestAnimationFrame
grankee
13.03.2016
No krócej za bardzo się nie dało. Tzn mogłem, ale patrząc w przyszłość wolałem to rozbudować, żeby później nie przerabiać jak przyjdą kolejne pomysły.
Można było 'animować' bez tych wszystkich obliczeń, wtedy byłoby mniej kodu, ale za to każdą klatkę animacji musiałbym obliczyć ręcznie, żeby nagle noga czy ręka nie wydłużyła się o 20%, a to oznacza w ciul kodu z kolei. Tak to ruch dzielę na 4 i pętlą robię animację. Mam gwarancję, że wszystkie części ciała zachowają swój rozmiar itd
Muszę ogarnąć to requestAnimationFrame