[ROZWIĄZANE] Lagi na serwerze
Najlepsza odpowiedź GeDox 18.03.2015 16:18
Tak więc Sebul masz jakiś pomysł ?
Wyrzucić pluginy, które zżerają za dużo zasobów.
Przejdź do postu
forty
15.03.2015
Witam! mam taki problem, co jakiś czas na serwerze wszyscy gracze dostają "zawiechę", laga.
Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, myślę że jakimiś pluginami, ma ktoś jakiś pomysl ?
Custom - Add 3rd party plugins here parachute.amxx ; Spadochron ad_manager.amxx ; reklamy w czacie alt_end_round_sounds.amxx ; muza na koniec rundy bf2rank.amxx ; rank BF2 afkbombtransfer.amxx ; afk paka kick ;warmuppro.amxx ; rozgrzewka ultimate_warmup.amxx ; rozgrzewka2 abd.amxx ; Bullet Damage c4timer.amxx ; limit paki afkkiss.amxx ; afk kick extreme_bancfg2.amxx ; ban neo vip.amxx : VIP amx_demorecorder.amxx ; nagrywanie demek ptb.amxx ; wyrownywanie skladow galileo.amxx ; glosowanie mapy admin_spec_esp.amxx ; esp dla admina i vipa voices_management.amxx ; rozmowy dead donotshootthehostages.amxx ; nie zabijesz hosta mutemenu.amxx ; mutowanie graczy logs.amxx ; ip log ;spawn_protection_pl.amxx ; ochrona na respie ;spawnprotection.amxx ; ochrona na respie bs_limiter.amxx ; limiter paki czat_log.amxx ; czat log ;reconnect_features.amxx ; no reconect ;anty_reklama.amxx ; anty reklama No_advertisement.amxx ; zakaz reklamy w czacie reklama.amxx ; zakaz reklamy ip w nicku admin_chat_colors.amxx ; admin chat color amx_ip_zmienne.amxx ; zmienne ip ;wymuszanie_interpu.amxx ; wymuszanie interpu interp.amxx ; interp by synonim kill_assist.amxx ; asysty ;c4countdown.amxx GHW_Weapon_Replacement.amxx ; zmiana modeli broni ;Christmas_C4.amxx ;zamiast paki bałwan losowanie_vip.amxx ;losowanie vipa amx_malamapa_v12 ;mala mapa simple_redirect.amxx ; przeniecienie na TP
Serwer stoi na hoscie Zabijaka, ponoć lagi nie są przez nich.
dzięki za jakąkolwiek pomoc
KochamFootball
15.03.2015
Dodaj jeszcze CodMod, DiabloMod i ZombieMod do tego, mam nadzieję, że pomogłem...
A tak na serio - wywal niepotrzebne pierdoły. Za dużo tego, ot co.
devil11
15.03.2015
Masz za dużo pluginów i maszyna na której masz serwer z parametrami nie wyrabia - rozwiązanie usuń zbędne pluginy albo zmień parametry serwera na mocniejsze
he1st
15.03.2015
1. Usuń "zaśrednikowane" pluginy skoro ich nie używasz
2. Lag na pewno powoduje zbyt duża ilość pluginów, więc wywal niepotrzebne
forty
15.03.2015
Wszystkie co są włączony bym zostawił, ale skoro plugin jest wyłączony to też może w jakimś stopniu obciążać serwer ?
Maciejek.
16.03.2015
(nie jestem pewny) wydaje mi się, że masz za dużo pluginów.
usuń wyłączone pluginy i może to pomoże.
GeDox
16.03.2015
Nie pomoże, bo... są wyłączone.usuń wyłączone pluginy i może to pomoże.[spoiler]
Największe problemy sprawiają te pluginy:
No_advertisement.amxx ; zakaz reklamy w czacie reklama.amxx ; zakaz reklamy ip w nicku kill_assist.amxx ; asystyWyrzuć śmieciowe pluginy typu: asysty, zamiana modeli paki, zmiana modeli broni itd.
Maciejek.
16.03.2015
Nie pomoże, bo... są wyłączone.usuń wyłączone pluginy i może to pomoże.[spoiler]
Największe problemy sprawiają te pluginy:No_advertisement.amxx ; zakaz reklamy w czacie reklama.amxx ; zakaz reklamy ip w nicku kill_assist.amxx ; asystyWyrzuć śmieciowe pluginy typu: asysty, zamiana modeli paki, zmiana modeli broni itd.
no tak ale co jeśli ma 2 "te same" pluginy?
;spawn_protection_pl.amxx ; ochrona na respie ;spawnprotection.amxx ; ochrona na respie
GeDox
16.03.2015
Nic, one są wyłączone (czyt. NIE są ładowane). To tak jakbym dodał linijki:no tak ale co jeśli ma 2 "te same" pluginy?
;spawn_protection_pl.amxx ; ochrona na respie ;spawnprotection.amxx ; ochrona na respie
;a ;a ;a ;a ;a ;a ;a ;a
KochamFootball
16.03.2015
Jakby nie patrzeć jednak AmxModX parsuje plik plugins.ini i musi wywołać te działające pluginy, a więc i tak i tak wyczytuje niezaładowane jednak wyłączone. Operacje na plikach mają istotny wpływ na przetwarzanie danych a tym samym na sam serwer.
No chyba, że się mylę.
GeDox
16.03.2015
Jakby nie patrzeć jednak AmxModX parsuje plik plugins.ini i musi wywołać te działające pluginy, a więc i tak i tak wyczytuje niezaładowane jednak wyłączone. Operacje na plikach mają istotny wpływ na przetwarzanie danych a tym samym na sam serwer.
No chyba, że się mylę.
Może się mylę, ale (tak rozumiem), że nie ładuje go wcaleRemoving Plugins
Remove the entry from addons\amxmodx\configs\plugins.ini by deleting it or prepending a semi-colon to comment it out.
Delete any associated files.
KochamFootball
16.03.2015
Nie zrozumialeś mojego postu widocznie - piszę o tym, że serwer czyta listę pluginów, nie czyta plugina. Musi przetworzyć cały plik plugins.ini, w tym wyłączając pluginy po ;
GeDox
17.03.2015
Dla tego postu specjalnie ściągnąłem source AMXXa.Nie zrozumialeś mojego postu widocznie - piszę o tym, że serwer czyta listę pluginów, nie czyta plugina. Musi przetworzyć cały plik plugins.ini, w tym wyłączając pluginy po ;
Z tego kodu rozumiem... że pomija jego ładowanie, a nie go wyłącza, right?
if (skip || !strcmp(debug, "disabled")) { continue; } if (findPlugin(pluginName) != NULL) { continue; } CPlugin* plugin = loadPlugin(pluginsDir, pluginName, error, debugFlag);
Użytkownik GeDox edytował ten post 17.03.2015 00:08
KochamFootball
17.03.2015
Czyli wykonuje operacje fread(). Musi przetworzyć wszystkie bajty pliku po czym pluginy które są za ; nie działają dzięki tym funkcjom.
Odczytanie dużej ilości bajtów powiedzmy pliku który zawiera ich 4096 lub też więcej i to na każdym serwerze na maszynie może spowodować lag.
Przyjmijmy, że plik plugins.ini ma 100 pluginów, skrypt najpierw otwiera plik, parsuje go (czyli odczytuje liste pluginów) a potem wykonuje odpowiednie akcje dot. aktywacji / dezaktywacji danego pluginu. Dlatego sądzę, że to właśnie ma istotny wpływ. Odczyt danych. Jeżeli nawet są one odznaczone jako nieaktywne system musi je odczytać potem dopiero wykonać operacje dezaktywacji.
sebul
18.03.2015
Gdy silnik widzi średnik, to po prostu omija daną linijkę, nic nie jest aktywowane/dezaktywowane. A samo "disabled" dopisane po nazwie pluginu służy po prostu do jego wyłączania na danej mapie (raczej innego zastosowania to nie ma), bo jak wiadomo plugins.ini jest wczytywane jako pierwsze, a potem wczytywane są inne plugins-*.ini i w tych drugich można wyłączać już załadowane pluginy z plugins.ini.Przyjmijmy, że plik plugins.ini ma 100 pluginów, skrypt najpierw otwiera plik, parsuje go (czyli odczytuje liste pluginów) a potem wykonuje odpowiednie akcje dot. aktywacji / dezaktywacji danego pluginu. Dlatego sądzę, że to właśnie ma istotny wpływ. Odczyt danych. Jeżeli nawet są one odznaczone jako nieaktywne system musi je odczytać potem dopiero wykonać operacje dezaktywacji.
Najlepsza odpowiedź
GeDox
18.03.2015
Tak więc Sebul masz jakiś pomysł ?
Wyrzucić pluginy, które zżerają za dużo zasobów.
nanem
26.03.2015
Wywal te 3 pluginy
losowanie_vip.amxx ;losowanie vipa
afkbombtransfer.amxx ; afk paka kick
afkkiss.amxx ; afk kick
Linux'
26.03.2015
Wywal te 3 pluginy
losowanie_vip.amxx ;losowanie vipa
afkbombtransfer.amxx ; afk paka kick
afkkiss.amxx ; afk kick
Nieprawda. Najbardziej obciazaje te dwa pluginy:
GHW_Weapon_Replacement.amxx ; zmiana modeli broni galileo.amxx ; glosowanie mapy
Podmiana modeli broni bardzo obciaza serwer, zwlaszcza gdy modele duzo waza. Usun albo ten plugin albo wgraj miej wazace modele. Zamiast galileo ktore jest dosc ciezkie proponuje mapchooser4. Jezeli w logach pojawiaja sie jakies bledy to tez ma swoj wplyw na lagi, napraw/usun wadliwe pluginy.