←  Problemy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Ent podążający za celownikiem

  • +
  • -
oeN.'s Photo oeN. 09.02.2015

Witam,

 

Mam oto taki public

public cod_class_skill_used(id)
{
    if(is_user_alive(id))
    {    
        new origin[3]
        
        new Float: Origin[3], Float: vAngle[3], Float: Velocity[3];
        new velocity[3]
        get_user_origin(id, origin, 1)
        new Float: minBound[3] = {-50.0, -50.0, 0.0}  //sets the minimum bound of entity
        new Float: maxBound[3] = {50.0, 50.0, 0.0}    //sets the maximum bound of entity
        IVecFVec(origin, Origin)
        
        new Float:viewing_angles[3]
        new distance_from_user = 70
        entity_get_vector(id, EV_VEC_angles, viewing_angles)
        Origin[0] += floatcos(viewing_angles[1], degrees) * distance_from_user
        Origin[1] += floatsin(viewing_angles[1], degrees) * distance_from_user
        Origin[2] += floatsin(-viewing_angles[0], degrees) * distance_from_user
        
        new Ent = create_entity("info_target");
        
        entity_set_string(Ent, EV_SZ_classname, "disk");
        entity_set_model(Ent, "models/weedcs_cod/kosmita_dysk.mdl")
        
        velocity_by_aim(id, 700, Velocity)
        FVecIVec(Velocity, velocity) //converts a floating vector to an integer vector
        
        vAngle[0] *= -1.0;
        
        entity_set_origin(Ent, Origin);
        entity_set_vector(Ent, EV_VEC_velocity, Velocity)
        entity_set_size(Ent, minBound, maxBound);
        entity_set_int(Ent,EV_INT_movetype, MOVETYPE_NOCLIP)
        entity_set_int(Ent, EV_INT_solid, SOLID_TRIGGER)
        entity_set_edict(Ent, EV_ENT_owner, id);
        
        emit_sound(Ent, CHAN_VOICE, "weedcs_cod/kosmita.wav", VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
        
        message_begin(MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY)
        write_byte(22)       //TE_BEAMFOLLOW
        write_short(Ent)  //The entity to attach the sprite to
        write_short(flash)  //sprite's model
        write_byte(5)   //life in 0.1 seconds
        write_byte(50)   //width of sprite
        write_byte(255)  //red
        write_byte(0)    //green
        write_byte(255)  //blue
        write_byte(255)  //brightness
        message_end()
    }    
    return;
}

Chciałbym aby Ent który jest tworzony, poruszał się tam gdzie celuje celownik a nie po linii prostej. Jakieś sugestie?

 

P.S Dodam że kod zaciągnięty z SuperHero Mod, postać Frieza (sma w załączniku)

Attached Files


Edited by oeN., 09.02.2015 19:11.
Quote

  • +
  • -
grankee's Photo grankee 10.02.2015


Chciałbym aby Ent który jest tworzony, poruszał się tam gdzie celuje celownik a nie po linii prostej. Jakieś sugestie?

To znaczy ma na bieżąco zmieniać pozycje na tą gdzie patrzysz? W stałej odległości od Ciebie czy przy ścianie? Rozwiń myśl.

Quote

  • +
  • -
oeN.'s Photo oeN. 12.02.2015

Ma to być "pocisk" sterowany naszymi ruchami. Jeśli patrzymy prosto, to byt leci prosto. Jeśli popatrzymy w prawo, to byt skręci w prawo, teoretycznie ma leciec w punkt na który patrzymy.

Quote

  • +
  • -
grankee's Photo grankee 12.02.2015

Coś jak broń przeciwlotnicza w hl2?

Przyznam, że sam miałbym trochę zabawy, żeby to stworzyć, to nie jest takie 5 minut :P


Edited by grankee, 12.02.2015 11:01.
Quote

  • +
  • -
mastah7991's Photo mastah7991 12.02.2015

tworzenie enta

pobieranie gdzie patrzy gracz 

zmiana wektorów 

 

ah ta matematyka ;x

Quote

  • +
  • -
MAGNET's Photo MAGNET 12.02.2015

W pluginie fajerwerki jest takie cos
Quote

  • +
  • -
grankee's Photo grankee 12.02.2015

Tak tylko teraz zrób to żeby sensownie działało. W hl2 mapy są dużo większe i mają dużo otwartej przestrzeni więc kieruje się nią w miarę przyzwoicie, natomiast średnio sobie wyobrażam sensowne sterownie tym na duście albo prodigy  :lol:

Quote

  • +
  • -
psilocybe's Photo psilocybe 12.02.2015

@grankee, w HL1 rakietnica działa tak samo :)


psilocybe (12.02.2015 15:25):
Zbadaj kod tego pluginu: https://forums.allie...9&postcount=165
Quote

  • +
  • -
oeN.'s Photo oeN. 12.02.2015

W .sma które podałem jest kod który za to odpowiada, niestety nie jestem w stanie go przerobić by tak działał pod Coda.

Tutaj https://forums.allie...ead.php?t=62541też jest kod który odpowiada za takiego działania.

Quote

  • +
  • -
ogieR8's Photo ogieR8 18.02.2015

masz mnóstwo klas tego typu, wiekszosc postaci z DragonBalla w SHM posiada to nakierowanie, np Super Saiyan Gohan i chyba 2 i 3 Saiyan Goku, przypatrz się co się w kodach powtarza. Pobierasz Podpowiedz : wektory.
Quote