←  OFF Topic

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Wycięcie cząstki modelu


Najlepsza odpowiedź wiwi249 09.02.2015 23:37

Perełko złota,

1. Dekompilujesz sobie model który ma te rękawy

2. Usuwasz z .smd które zawiera ręce wszystko, poza rękawami

3. Kości też usuwasz.

4. Eksportujesz sobie do .smd (jako referencja oczywiście)

5. Importujesz do swojego modelu

6. W tym modelu możesz usunąć ramiona jak chcesz, a jak nie to tylko je ubierzemy

7. Ustaw sobie te rękawy odpowiednio za pomocą tych narzędzi, które Ci pokazywałem na obrazku 1 w moim poprzednim poście

8. Wybierz sobie fragmenty tych rękawów i przypisz je do odpowiednich kości (kości ramion) jak w moim poprzednim poście

 

mały hint. Zapewne te "rękawy" zginają się w łokciach. Pamiętaj, że wszystkie vertexy muszą być przypisane do jakiejś kości, dlatego najlepiej najpierw cały rękaw przypisać do kości np. ramienia, a potem wybrać jego kawałek obejmujący samo przedramię i przypisać do kości przedramienia :)

Przejdź do postu

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 07.02.2015

Witam,

ostatnio bawię się modelami.

Używam 3ds 2k10 + SMD importer i exporter

 

I teraz tak:

Mam model i jest beznadziejny (xD), AWP na lufie ma jakiś tłumik czy coś. No to chcę usunąć. Dekompilacja i mam .smd. Importuje do 3ds'a i usuwam tą część lufy. No to teraz exportuje. Wszystko okej, tylko rozmiar pliku zmniejszył się z 558kB do 110kB !

 

I przy kompilacji wywala:

************ ERROR ************
unknown attachment link 'Bone50'

Mógłby ktoś pomóc? Lub wytłumaczyć co robię źle?

Odpowiedz

  • +
  • -
mastah7991 - zdjęcie mastah7991 07.02.2015

nie znam sie na tym za dużo

ale to może być przez animacje które były związane z tłumikiem i teraz w smd odnosi się do niczego 

Odpowiedz

  • +
  • -
Kreeker - zdjęcie Kreeker 07.02.2015

Spróbuj usunąc linijke w pliku .qc odnosnie attachment`u.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 07.02.2015

Usuwam linię z .qc i wywala dalej tyle ze o innej kości. Usuwam tam do skutku i działa,kompiluje. Tylko ze znikła cała awp. Zostały tylko ręce ułożone jakby ją trzymały. Mam dać pliki ?
Odpowiedz

  • +
  • -
Kreeker - zdjęcie Kreeker 07.02.2015


Usuwam linię z .qc i wywala dalej tyle ze o innej kości

1. Ale wywala dokładnie ten sam error?

2. Mozesz podrzucic.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 07.02.2015

Tak, ten sam tylko o inną kość
Odpowiedz

  • +
  • -
Kreeker - zdjęcie Kreeker 07.02.2015

Usun tylko te kosci do ktorych odwoluje sie akurat ten error.
Jesli wyskoczy inny error to go podaj.

Te kosci chyba sa gdzies na koncu wiec nie powinno byc problemu.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Oto pliki.

Załączone pliki

  • Załączony plik  po.rar   683,11 KB   23 Ilość pobrań
  • Załączony plik  Przed.rar   738,53 KB   24 Ilość pobrań
Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 09.02.2015

Błąd masz w tym, że usunąłeś fragment modelu, który był dopasowany do danego attachment'u. Jak chcesz definiować attachment to ta kość musi mieć dopasowanych do siebie chociaż kilka vertexów.

Nie jestem pewien, czy to samo nawet nie tyczyło się hitboxów, ale nie dam sobie bani urwać.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Świetnie, dziękuję Ci za oświecenie...

 

 

Ja z tego nic nie kumam.

 

Co teraz zrobić?

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 09.02.2015

Zaznacz kilka vertexów na końcu lufy i przypisz je do kości 'Bone50' ;)

Oczywiście odnoszę sie do pierwszego posta i pomijam resztę odpowiedzi i sugestii w tym temacie.

Powinno zadziałać, jak nie to pisz.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Ale jak to zrobić :X

Używam 3ds 2010

 

 

EDIT:

 

Problem jest taki, że jak usunę część modelu i wyeksportuje to potem jest takie coś (jak zaimportuje znów).

Tak jakby znikał model AWP

Załączone miniatury

  • xz.JPG
Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 09.02.2015

Szczerze? 3ds max jest dobry do robienia modeli, do takich robótek wystarczy Ci Milkshape 3d, tymbardziej, że jest do tego po prostu dostosowany fabrycznie. W 3ds max nie pomoge.

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Mam też milkshape tylko że nie potrafi e sie nim posłużyć.

 

Powiedz mi jak zaznaczyć część i usunąć.

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 09.02.2015

amxx_1423500949__kosci1.png

A żeby wziąć i usunąć fragment modelu wystarczy że zaznaczysz i klikniesz "Delete" :)
Użytkownik wiwi249 edytował ten post 09.02.2015 17:57
Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Kocham CIE!!!!!!!!!!!!

 

 

Działa! Świetnie!

 

:*

Odpowiedz

  • +
  • -
Rivit - zdjęcie Rivit 09.02.2015

Złotko moje....

 

Jak z gołych rąk zrobic rękaw? Chodzi o "ubranie" ich bo są nagie :X

Odpowiedz

  • +
  • -
Najlepsza odpowiedź wiwi249 - zdjęcie wiwi249 09.02.2015

Perełko złota,

1. Dekompilujesz sobie model który ma te rękawy

2. Usuwasz z .smd które zawiera ręce wszystko, poza rękawami

3. Kości też usuwasz.

4. Eksportujesz sobie do .smd (jako referencja oczywiście)

5. Importujesz do swojego modelu

6. W tym modelu możesz usunąć ramiona jak chcesz, a jak nie to tylko je ubierzemy

7. Ustaw sobie te rękawy odpowiednio za pomocą tych narzędzi, które Ci pokazywałem na obrazku 1 w moim poprzednim poście

8. Wybierz sobie fragmenty tych rękawów i przypisz je do odpowiednich kości (kości ramion) jak w moim poprzednim poście

 

mały hint. Zapewne te "rękawy" zginają się w łokciach. Pamiętaj, że wszystkie vertexy muszą być przypisane do jakiejś kości, dlatego najlepiej najpierw cały rękaw przypisać do kości np. ramienia, a potem wybrać jego kawałek obejmujący samo przedramię i przypisać do kości przedramienia :)

Odpowiedz