←  Modyfikacje pluginów

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Dodawanie nowych skilli do pokemoda

  • +
  • -
sNH. - zdjęcie sNH. 22.12.2014

Krótko i zwięźle. Ktoś napisał do mnie na pw o pomoc przy tym. Akurat, że mam trochę czasu, postaram się w miarę opisać podaną czynność. Mogą wystąpić pewne nieścisłości, błędy, ponieważ mam nowy dysk bez starych plików, inaczej mówiąc piszę z pamięci.

 

1. Jak dodać skill do silnika

2. Jak dodać skill tak, aby działał w grze

3. Co zrobić jeżeli skill nie działa

 

1. Po pierwsze udajemy się do naszego compilatora z plikami pokemoda(scripting). Jeżeli w swoim kompilatorze posiadamy folder pokemon, bilbilotekę pokemod, oraz plik pokemod.sma, możemy zacząć nasze działania.

 

Udajemy się teraz do pliku pokemon/skills

Dostrzegamy tutaj poketypy. Wybieramy interesujący nas poketyp, następnie otwieramy plik i wklejamy do niego kod naszego skilla. PAMIĘTAJ, ŻE SKILLE NIE MOGĄ MIEĆ TAKICH SAMYCH NAZW, BĘDZIE TO POWODOWAŁO BŁĄD PRZY KOMPILACJI.

 

Następnie musimy skompilować nasz pokemod.sma. Wrzucamy na serwer, i połowa pracy za nami

 

2. Skill mamy wgrany już na serwerze, ale musimy go jakoś wywołać. Przy wykonywaniu tej czynności jesteśmy zmuszeni do wejścia na FTP serwera, przechodzimy do plików konfiguracyjnych pokemoda w configs, i następnie szukamy pliku skills.ini

 

W tym pliku dopisujemy swojego skilla. PAMIĘTAJ, ŻE WIELKOŚĆ LITER MA ZNACZENIE. Typ skilla jest oznaczony konkretną literką, możecie posłużyć się innym skillem, lub też znaleźć w paczce plik zatytułowany types.txt - tu znajdziecie literkę odpowiadającą danemu typowi skilla/pokemona. Co z drugą flagą? Skill, który chciałem zrobić na "użycie" jest "pasywny"? Ten sam sposób co wyżej, lecz flagi użycia mamy opisane w górnej części pliku w języku angielskim. Nic trudnego.

 

3. Skill nie działa? Co zrobić? Przyczyną tego zjawiska jest kilka czynników. Czasem może być to niepoprawna konfiguracja w silniku, lecz najczęstszymi problemami są:

 

*Literówka w przepisywaniu nazwy skilla, lub zła nazwa skilla wpisana przy pokemonie.

*Drugą opcją jest tzw. MAX skills. Jest to maksymalna liczba skilli, którą będzie ładował nam silnik. Jeżeli przekroczymy tą liczbę, nowsze skille nie będą po prostu działały, aby temu zapobiec udajemy się do pliku custom(compilator/pokemon) i szukamy:

 

#define TOTAL_SKILLS            300                  //max skills that pokemod can handle

 

Daną wartość zwiększamy tak, aby nam odpowiadała, pamiętajcie, żeby nie było tego za dużo, bo po prostu może to powodować lagi serwera.

 

 

Jest to mimi poradnik pisany na szybko, mam nadzieję, że przyda się świeżakom. Pozdrawiam

Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 29.12.2014

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony z forum

Scripting AMXX > Tutoriale

do

Scripting AMXX > Tutoriale > Modyfikacje pluginów
Odpowiedz

  • +
  • -
KarlikAśki - zdjęcie KarlikAśki 31.12.2014

Dzięki wielkie przydatny poradnik oby tak dalej.

Odpowiedz