[ROZWIĄZANE] Problem z Monetami dot. Szans...
Najlepsza odpowiedź xenos 03.08.2014 15:03
new los = random_num(1,10) // Szansa na drop coins_kill = los;To nie powinno mieć znaczenia, ponieważ nie pojawia się nic należącego do hudu.
Jedynie zmienia się ilość przydziału monet za zabójstwo Przejdź do postu
Warjat
02.08.2014
Witam mam problem z pluginem System Monet chciałem zrobić szansę 1/10 na drop monety z gracza
Mam kod :
#include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <nvault> #define PLUGIN "System Monet" #define AUTHOR "kisiel96" #define VERSION "1.0.8" #define ZADANIE_POKAZ_MONETY 666 #define VIP ADMIN_LEVEL_H new nazwa_gracza[32][64], identyfikator[32][64]; new monety[32]; new SyncHudObj; new cvar_coins_kill_vip, cvar_coins_ff, cvar_typ_zapisu; new coins_kill, coins_kill_vip, coins_ff, typ_zapisu; new vault; public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR); register_event("DeathMsg", "DeathMsg", "a"); register_event("ResetHUD", "ResetHUD", "abe"); register_logevent("HostageRescued", 3, "1=triggered", "2=Rescued_A_Hostage"); register_logevent("HostageKilled", 3, "1=triggered", "2=Killed_A_Hostage"); SyncHudObj = CreateHudSyncObj(); cvar_coins_ff = register_cvar("cod_coins_friendlyfire", "0"); cvar_typ_zapisu = get_cvar_pointer("cod_savetype"); vault=nvault_open("monety"); if(vault == INVALID_HANDLE) set_fail_state("Nie mozna otworzyc pliku"); } public plugin_natives() { register_native("cod_get_user_coins", "PobierzMonety", 1); register_native("cod_set_user_coins", "UstawMonety", 1); } public client_authorized(id) { UsunMonety(id); get_user_name(id, nazwa_gracza[id], 63); typ_zapisu = get_pcvar_num(cvar_typ_zapisu); switch(typ_zapisu) { case 1: copy(identyfikator[id], 63, nazwa_gracza[id]); case 2: get_user_authid(id, identyfikator[id], 63); case 3: get_user_ip(id, identyfikator[id], 63); } Wczytaj(id); } public client_connect(id) Wczytaj(id); public client_disconnect(id) { Zapisz(id); UsunMonety(id) } public plugin_end() nvault_close(vault); /////RESET MONET///// public UsunMonety(id) monety[id] = 0; /////ZLICZNIE MONET///// public DeathMsg() { new kid = read_data(1); new vid = read_data(2); new los = random_num(1,10) // Szansa na drop if(kid == vid) return; coins_ff = get_pcvar_num(cvar_coins_ff) if(coins_ff == 0 && get_user_team(kid) == get_user_team(vid)) return; coins_kill = los; coins_kill_vip = get_pcvar_num(cvar_coins_kill_vip); if(get_user_flags(kid) & VIP) { monety[kid] += coins_kill_vip; } else { monety[kid] += coins_kill; } } /////HUD///// public PokazMonety(id) { id -= ZADANIE_POKAZ_MONETY; if(!is_user_alive(id)) { remove_task(id+ZADANIE_POKAZ_MONETY); return; } set_hudmessage(0, 255, 0, 0.02, 0.23, 0, 0.0, 0.3, 0.0, 0.0); ShowSyncHudMsg(id, SyncHudObj, "^n^n^n^n^n^n^n^n[Monety: %i]", monety[id]); // Tutaj error jest } public ResetHUD(id) { if(!task_exists(id+ZADANIE_POKAZ_MONETY)) set_task(0.1, "PokazMonety", id+ZADANIE_POKAZ_MONETY, _, _, "b"); } /////NATYWY///// public UstawMonety(id, wartosc) { monety[id] = wartosc } public PobierzMonety(id) return monety[id]; /////NVAULT///// public Zapisz(id) { new vaultkey[64], vaultdata[256]; format(vaultkey, 63, "%s-monety", identyfikator[id]); format(vaultdata, 255, "%d#", monety[id]); nvault_set(vault, vaultkey, vaultdata); return PLUGIN_CONTINUE } public Wczytaj(id) { new vaultkey[64], vaultdata[256]; format(vaultkey, 63, "%s-monety", identyfikator[id]); format(vaultdata, 255, "%d#", monety[id]); nvault_get(vault, vaultkey, vaultdata,255); replace_all(vaultdata, 255, "#", " "); new monetytemp[33]; parse(vaultdata, monetytemp, 32); monety[id] = str_to_num(monetytemp); return PLUGIN_CONTINUE }
I jest problem bo wyskakuje mi error z HUD'em. Nie wiem czy dobrze to wykminiłem ale jest błąd czy ktoś by mógł mi pomóc w rozwiązaniu tego błędu ? Z góry dziękuję
xenos
02.08.2014
new los = random_num(1,10)
w tym miejscu losujesz z zakresu od 1-10 tu ok jest ogólnie, ale:
coins_kill = los;
W tym miejscu jak tak zrobisz, to nie jest że szansa 1/10 że wypadnie z gracza moneta, tylko że wartość dodania monety za zabicie jest losowa.
Czyli jak ktoś zabije, to ilość monet będzie z zakresu od 1-10.
natomiast jeśli chcesz zrobić naprawdę szanse 1/10 na drop monety to pod
if(kid == vid) return;
dodajesz warunek
if(los != 1) return;
wtedy masz szanse 1/10 na monetę.
A co do problemu to mi kompilator nie wywala błędu, chyba że zle zaznaczyłeś wcześniej kod , a tutaj po wklejeniu wszystkie linijki są poprawne.
A jeżeli owy błąd pojawia się w grze, pokaż error logi bądz screena z gry z problemem
Użytkownik xenos edytował ten post 02.08.2014 10:59
Warjat
02.08.2014
L 08/02/2014 - 12:18:46: HudSyncObject -1 is invalid L 08/02/2014 - 12:18:46: [AMXX] Displaying debug trace (plugin "systemmonet.amxx") L 08/02/2014 - 12:18:46: [AMXX] Run time error 10: native error (native "ShowSyncHudMsg") L 08/02/2014 - 12:18:46: [AMXX] [0] systemmonet.sma::PokazMonety (line 139)
To jest właśnie ten problem
xenos
02.08.2014
Owy błąd informuje że wszystkie kanały hud'a są zapełnione.
Wartość -1 szuka wolnych kanałów w hudzie, w momencie gdy ich nie znajdzie wywala błąd.
Warjat
02.08.2014
Owy błąd informuje że wszystkie kanały hud'a są zapełnione.
Wartość -1 szuka wolnych kanałów w hudzie, w momencie gdy ich nie znajdzie wywala błąd.
Wiesz jak to naprawić ? bo jak wgram plugin bez modyfikacji jest wszystko dobrze a z tą tzw przemianą jest owy błąd
Najlepsza odpowiedź
xenos
03.08.2014
new los = random_num(1,10) // Szansa na drop coins_kill = los;To nie powinno mieć znaczenia, ponieważ nie pojawia się nic należącego do hudu.
Jedynie zmienia się ilość przydziału monet za zabójstwo
Warjat
03.08.2014
Jeśli edytowałeś tylko
new los = random_num(1,10) // Szansa na drop coins_kill = los;To nie powinno mieć znaczenia, ponieważ nie pojawia się nic należącego do hudu.
Jedynie zmienia się ilość przydziału monet za zabójstwo
Tam jest więcej w pluginie ja usunąłem monety za vip'a, hosty. pakę, hs zostało same za zabicie
Ale zobaczę w pluginie nie przerabianym i wtedy edytuję ale nie wydaje mi się żeby miał coś wspólnego z wyświetlaniem wiadomości
Warjat
03.08.2014
new los = random_num(1,10)w tym miejscu losujesz z zakresu od 1-10 tu ok jest ogólnie, ale:
coins_kill = los;W tym miejscu jak tak zrobisz, to nie jest że szansa 1/10 że wypadnie z gracza moneta, tylko że wartość dodania monety za zabicie jest losowa.
Czyli jak ktoś zabije, to ilość monet będzie z zakresu od 1-10.
natomiast jeśli chcesz zrobić naprawdę szanse 1/10 na drop monety to podif(kid == vid) return;dodajesz warunek
if(los != 1) return;wtedy masz szanse 1/10 na monetę.
A co do problemu to mi kompilator nie wywala błędu, chyba że zle zaznaczyłeś wcześniej kod , a tutaj po wklejeniu wszystkie linijki są poprawne.
A jeżeli owy błąd pojawia się w grze, pokaż error logi bądz screena z gry z problemem
Ustawiłem 1/3 na drop monetki i wql nie chce dropić a zabiłem 10 razy