[ROZWIĄZANE] Czy po wybraniu z menu EXIT m...
Rivit
11.05.2014
if(item == MENU_EXIT){ menu_destroy(menu) return PLUGIN_CONTINUE }Czy musze potem niszczyc menu? Czy wystarczy samo return?
BlackPerfum
11.05.2014
Nie trzeba go niszczyć, lecz jeśli go nie zniszczysz amxx będzie przechowywał o nim informacje. Tworzenie menu w plugin_init nie różni się niczym od tworzenia w innym etapie gry. Najlepiej by było wszystkie stworzyć raz ( nie ważne w jakim etapie gry (tylko nie za wcześnie) ) i wszystkie niszczyć w plugin_end (lub innym evencie pod koniec mapy choc pewnie nic by sie nie stało gdybyś nie zniszczył menu bo samo by się zniszczyło) ale to tylko moja wizja dobrego działania i nie zawsze mozemy menu tworzyc raz. Czasem potrzebujemy dynamizmu a funkcje od menu nie daja nam 100% kontroli. Gdyby nie wbudowane info i możliwośc zmiany nazwy itemu w połowicznym locie to bym wybrał stare menu ale cóz nie mozna miec wszystkiego. Funkcje w której odbierasz opcje wybrane przez gracza nie musisz nawet zakańczać instrukcją return. Tylko pamiętaj że opcja wyjscie/dalej/wstecz także do ciebie dochodzi. a nie zawsze jest to pożądana
Rivit
11.05.2014
Ostatnie zdanie. Jak to do mnie dochodzi??
A jesli nie będę uzywal juz tego menu drugi raz to oplaca sie zniszczyc?
sebul
11.05.2014
Rivit
11.05.2014
Ale o co chodzi z tym:
Tylko pamietaj ze opcja wyjscia/dalej/wstecz takze do ciebie dochodzi, a nie zawsze jest to pozadane - BlackPerfum
?
BlackPerfum
11.05.2014
O to chodzi że jak ktoś kliknie 8/9/0 (domyślne klawisze wstecz/dalej/wyjscie) to takze idzie do ciebie a jeśli nie sprawdzasz klawiszy tylko lecisz na wszystkie tą samą funkcją to może spowodować błąd
Rivit
11.05.2014
O to chodzi że jak ktoś kliknie 8/9/0 (domyślne klawisze wstecz/dalej/wyjscie) to takze idzie do ciebie a jeśli nie sprawdzasz klawiszy tylko lecisz na wszystkie tą samą funkcją to może spowodować błąd
Jak to idzie do mnie?
Dalej nie rozumiem
BlackPerfum
11.05.2014
heh najmniej związana rzecz z tematem cię zaciekawiła
#define MENU_EXIT -3 #define MENU_BACK -2 #define MENU_MORE -1
Pamiętaj po prostu o tym a nic złego ci się nie stanie
BlackPerfum
11.05.2014
To zależy od tego jak operujesz nad 3 parametrem handlera (domyślnie zmienna "item"). Jeśli if/switch to okey ale jeśli po prostu używasz tą zmienną jako danych tzn. masz np. menu w którym można sobie hp dodać 1 opcja 10 druga 20 itd 17 opcja 170 hp.
I robisz coś takiego w handlerze:
public LapiePrzyciski(id,menu,item) { set_user_health(id,get_user_health(id)+item*10) }
W takim przypadku (o ile nie popełniłem literówki w 4 linijkach kodu) jak gracz kliknie wyjscie/dalej/wstecz to zabierze mu hp 30/10/20
sebul
11.05.2014
sebul
12.05.2014
Ten temat został zamknięty przez moderatora.
Powód: Pomoc udzielona
Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.
Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL