Canvas
R3X
26.02.2014
Canvas
w ramach eksperymentu i `for the lolz` pracuję nad własnym rendererem wewnątrz serwera hlds. Canvas, czyli płótno. O co chodzi?
Plugin oddaje do dyspozycji API, dzięki któremu stworzymy płótno o dowolnych (niestety ograniczonych) rozmiarach. Na tym płótnie możemy rysować ustawiając odpowiednio kolor każdego z pikseli. Rysowaniem zajmuje się Program, rejestrując go podajemy nazwę publicznej funkcji, która będzie wołana co ramkę serwera i w ten sposób możemy aktualizować stan płótna.
Aktualnie płótna można dodawać i konfigurować jedyne z menu dostępnego pod komendą
amx_canvas
Można tam dodawać płótna, zmieniać wymiary, rozmiar i program.
Interakcja
Samo rysowanie to mało. Oczywiście, że chciałoby się mieć wpływ na to co jest rysowane będąc graczem. Podstawowa interakcja to pozostawanie w zasięgu. Główny plugin pozwala zarejestrować callbacki wołane gdy gracz wchodzi i wychodzi z zasięgu płótna. Pozwala to np. zmienić wyświetlany kolor, gdy ktoś patrzy.
Bardziej zaawansowany jest interfejs związany z klawiaturą. Jeśli zdecydujemy się zablokować kamerę gracza na płótnie, wysyłane będą forwardy (również dostępne jako rejestrowalne callbacki) gdy gracz naciska, puszcza lub przytrzymuje klawisz. Na razie nie ma żadnych blokad. Sterując mini-grą gracz będzie biegał i strzelał. Wkrótce się to zmieni
W planach jest także interfejs dotykowy, tzn gdyby jeden piksel był większy niż gracz to możliwe będzie precyzyjne określenie na którym z pikseli gracz stoi. Z tym wiąże się mnóstwo pomysłów do zrealizowania.
Innym typem interakcji może być strzał w piksel. Umożliwiłoby to np. grę w kółko i krzyżyk, gdzie gracze na przemian strzelają w pole gdzie chcą postawić swój znak.
Inicjalizacja
Głównie z powodów technicznych narodziła się idea inicjalizacji. Narysowanie dwustu pikseli na raz zawiesiło mi serwer na dobre kilka sekund, a chwilę potem dostawałem channel overflow. Jako obejście wybrałem liniowe rysowanie pikseli w pierwszych chwilach życia płótna. Podstawowy initializer rysuje po 4 piksele na ramkę, od pierwszego do ostatniego. Potem będzie więcej opcji.
Ograniczenia
Silnik hl pozwala klientowi rysować ~256 bytów. Każdy piksel płótna jest bytem, więc teoretycznie możemy osiągnąć kwadrat 16x16. Jednak kto pierwszy ten lepszy, więc od tej puli należy odjąć wszystko co jest narysowane na mapie + miejsce na nowe obiekty jak wypadające po śmierci bronie czy rzucone granaty. Będąc sam na serwerze bez zamiaru strzelania się z kimś używałem płótna 28x8. Gdyby ktoś chciał umieści płótno na żywym serwerze wątpię czy udałoby się to zrobić dla rozmiarów większych niż w sumie 100-150 (np. 15x10 ).
Demo
Podczas prac robiłem krótkie filmiki z postępów. Oto lista: http://www.youtube.c...hKwIexxiDB238rI
Źródło
https://github.com/e...iks/amxx-canvas
Na razie nie ma sensu robić paczki. Wersja jest dość wczesna. Da się już coś zrobić, ale raczej również jako ekperyment.
Edited by undefined, 27.02.2014 21:49.
Cypis'
26.02.2014
Pomysł bardzo fajny, i z pewnością da spore możliwości na różnych modach np. jailbreak itd.
ToRRent
27.02.2014
Pytanie, czy możemy dynamicznie zmieniać położenie płótna? w ten sposób można by stworzyć motion tracking na obiektach.
R3X
27.02.2014
Cieszę się, że się wam podoba
@ToRRent
aktualnie nie, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby przesuwać płótno, z poziomu menu czy pluginem; jeśli masz czas i chcesz mi pomóc z takim featurem to zapraszam do forkowania
GwynBleidD
28.02.2014
1. Że Ci się chciało
2. Że to zrobiłeś
3. Że kod trzymasz na GITcie
R3X
26.04.2014
Dodałem zdarzenie gdy gracz patrzy na konkretny piksel, Ciężko było użyć silnika, bo np pod kątem byt nie będzie dokładnie takiego rozmiaru co piksel. Pomogła matematyka. Kod wciąż wymaga optymalizacji, ale zaczęło się coś dziać
DarkGL
25.06.2015
Pytanie co tu jest jeszcze do zrobienia , nie widziałem jeszcze aby ktoś użył tego w swoich projektach