←  Poradniki, Łatki oraz Pluginy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

CoD Nowy
[Poradnik] Jak zrobić perk 1/x szansy na z...

  • +
  • -
Drago36 - zdjęcie Drago36 12.02.2014

Witam!

W tym poradniku przedstawie wam jak stworzyć perk, którego ciężej zdobyć.
Odsyłam was do dokumentacji: cod_perk_enabled

1. Najpierw musimy stworzyć swój perk.
2. Następnie w plugin_init zmieniamy tą linijkę:
cod_register_perk(perk_name, perk_desc)
Na:
cod_register_perk(perk_name, perk_desc, 1, 2) // za 2 dajemy swoja wartosc trudnosci zdobycia perku
3. Następnie edytujemy publica:
public cod_perk_enabled(id)
Zamieniamy na:
public cod_perk_enabled(id, wartosc)
4. Następnie na samym początku publica dodajemy:
if(wartosc == 1)
       return COD_STOP
Ten warunek odpowiada za to, jeśli gracz wylosuje wartość 1 to dostanie ten perk, jeśli wylosuje 2 (lub inną wartość) to jej nie dostanie.

5. Na końcu publica dodajemy:
return COD_CONTINUE
Public powinien wyglądać o tak:
public cod_perk_enabled(id, wartosc)
{
    if(wartosc == 1)
        return COD_STOP;
    
    //kod, tu: ma_perk i co tam masz
    return COD_CONTINUE;
}
Spoiler



Spoiler
Odpowiedz

  • +
  • -
Drago36 - zdjęcie Drago36 15.02.2014

Lub też tak :)

public cod_perk_enabled(id)
{
    if(random(150) != 0) // 1/150 szans na zdobycie perku
               return COD_STOP
           
    //kod, tu: ma_perk i co tam masz
    return COD_CONTINUE
}
Odpowiedz

Aemiksowy - zdjęcie Aemiksowy 16.02.2014

To wtedy zamiast random(150) != 0, aby była szansa 1/150, można krócej: if(!(random(150)) ;)

Odpowiedz