Edytowanie modelu ( dodawanie własnych nap...
Wielkie Jol
09.02.2014
Witam,
W poradniku pokażę Wam, jak do upatrzonego przez nas modelu dać np. napis swojej sieci serwerów, zmienić kolor przedmiotu czy też zrobić jakieś inne bzdety. Wytłumaczę to na najbardziej łopatologicznym itemie w grze - nożu.
Będzie nam potrzebny Half Life Model Viewer - najlepiej w wersji 1.36, który możemy pobrać stąd : http://cs.gamebanana.com/tools/4779
Otwierając Half-Life model viewer wyskoczy nam takie o to okienko wyświetlające nasz piękny, jeszcze nie otworzony model:
Następnie będzie nam potrzebny jakiś model w moim przypadku noża - musimy znać jego ścieżkę.
Wchodzimy w zakładkę FILE -> LOAD MODEL... i szukamy tegoż modelu. Po otworzeniu powinien wyświetlić się nasz model:
Teraz wchodzimy w zakładkę TEXTURES, w okienku TEXTURES wybieramy teksturę, która zawiera "zdjęcie naszego przedmiotu", który chcemy zmienić. U mnie wygląda to tak:
Wciskamy teraz przycisk export texture ( jeden z trzech przycisków niżej ukazanych ) i wybieramy lokalizację, do której zostanie ona zapisana.
Następnie ją otwieramy w paincie ( najlepszy edytor graficzny XX i XXI wieku ) i na obrazku przedmiotu ( w moim przypadku noża dodajemy napis, czy też zmieniamy kolor.
Zapisujemy i zmienioną teksturę importujemy jednym z tych trzech magicznych przycisków
Tak wygląda to u mnie po zmianach:
Teraz wystarczy tylko wejść w zakładkę FILE -> Save Model As i zapisać w wybranej przez nas lokalizacji
Mamy zmieniony model, SUPER!
Czasami kolory są zmieniane przez paint na takie bardziej "ciemne", nie wiem dlaczego, no ale tak musi być. Pewnie zaraz ktoś tutaj wytłumaczy.
To by było na tyle, Pozdrawiam
Sooldierr
12.03.2014
Wazne jest by tekstura była zapisana w formacie windows bitmap czyli 256-kolorow.
Inaczej nie zaimportuje wam tekstury do modelu.
Do bardziej efektownych zmian polecam gimp (darmowy) Albo corel paint shop pro. Tam jest lepszy filtr do zmiany palety kolorow, zeby miec jak najmniejsze straty jakosci.
DILEREK 22.06.2014
Nltj
13.08.2014
Jak można zmienić paletę kolorów aby miała ona "moje" barwy z danego obrazka ??
Wielkie Jol
13.08.2014
xXxBoy4GirlxXx
16.02.2015
Wielkie Jol
16.02.2015
Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?
Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?
xXxBoy4GirlxXx
16.02.2015
Ładuje skin, klikam "export" i zapisuje na pulpicie mi go (nie mam możliwosci wybrania jakich kolwiek innych rozszeżen) Zapisuje mi w bmp.
Czym to "edytować" aby nie uszkodzić tych kolorów? Bo paintem jak robiłem to pierniczy wszystko.
Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?
Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?
wiwi249
16.02.2015
Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.
Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.
xXxBoy4GirlxXx
16.02.2015
Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.
Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.
Mam irvan view, napisałbyś krok po kroku jak to zmienić? Bo próbowałem sam, ale nie wychodzi mi.. będę bardzo wdzięczny.. (Najlepiej przez painta i irvan view)
xXxBoy4GirlxXx
16.02.2015
Gimpem się udało, zaś paintem nie :<<
Ale żal, zapomniałem odwrócić, i wyszło mi z Takiego pięknego skinu
TO
Edited by xXxBoy4GirlxXx, 16.02.2015 23:12.