←  Artykuły i Instrukcje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Edytowanie modelu ( dodawanie własnych nap...

  • +
  • -
Wielkie Jol's Photo Wielkie Jol 09.02.2014

Witam,

 

W poradniku pokażę Wam, jak do upatrzonego przez nas modelu dać np. napis swojej sieci serwerów, zmienić kolor przedmiotu czy też zrobić jakieś inne bzdety. Wytłumaczę to na najbardziej łopatologicznym itemie w grze - nożu.

 

Będzie nam potrzebny Half Life Model Viewer - najlepiej w wersji 1.36, który możemy pobrać stąd : http://cs.gamebanana.com/tools/4779

 

Otwierając Half-Life model viewer wyskoczy nam takie o to okienko wyświetlające nasz piękny, jeszcze nie otworzony model:

RESwMIA.png

Następnie będzie nam potrzebny jakiś model w moim przypadku noża - musimy znać jego ścieżkę.

Wchodzimy w zakładkę FILE -> LOAD MODEL... i szukamy tegoż modelu. Po otworzeniu powinien wyświetlić się nasz model:

cUFAFhe.png

 

Teraz wchodzimy w zakładkę TEXTURES, w okienku TEXTURES wybieramy teksturę, która zawiera "zdjęcie naszego przedmiotu", który chcemy zmienić. U mnie wygląda to tak:

lz9Brr5.png

 

Wciskamy teraz przycisk export texture ( jeden z trzech przycisków niżej ukazanych ) i wybieramy lokalizację, do której zostanie ona zapisana.

Następnie ją otwieramy w paincie ( najlepszy edytor graficzny XX i XXI wieku ) i na obrazku przedmiotu ( w moim przypadku noża dodajemy napis, czy też zmieniamy kolor.

Zapisujemy i zmienioną teksturę importujemy jednym z tych trzech magicznych przycisków

YBCYNvJ.png

 

Tak wygląda to u mnie po zmianach:

IgRaZyo.png

 

Teraz wystarczy tylko wejść w zakładkę FILE -> Save Model As i zapisać w wybranej przez nas lokalizacji

 

Mamy zmieniony model, SUPER!

Czasami kolory są zmieniane przez paint na takie bardziej "ciemne", nie wiem dlaczego, no ale tak musi być. Pewnie zaraz ktoś tutaj wytłumaczy.

 

To by było na tyle, Pozdrawiam

Quote

  • +
  • -
karatepuszek89's Photo karatepuszek89 08.03.2014

Przyda się ^D^

Quote

  • +
  • -
Sooldierr's Photo Sooldierr 12.03.2014

Przyciemna gdyz redukuje kolory by odczytal je silnik gry.
Wazne jest by tekstura była zapisana w formacie windows bitmap czyli 256-kolorow.
Inaczej nie zaimportuje wam tekstury do modelu.
Do bardziej efektownych zmian polecam gimp (darmowy) Albo corel paint shop pro. Tam jest lepszy filtr do zmiany palety kolorow, zeby miec jak najmniejsze straty jakosci.
Quote

beznazwy123's Photo beznazwy123 26.04.2014

+ Za chęć

Quote

GranSki!pl's Photo GranSki!pl 27.04.2014

Leci +

Quote

CappyWymiata's Photo CappyWymiata 17.05.2014

Bradzo dobry poradnik. Leci +ik :)

Quote

  • +
  • -
.::Respawn::.'s Photo .::Respawn::. 30.05.2014

+, Wielkie dzięki :)

Quote

DILEREK's Photo DILEREK 22.06.2014

Zapomniales dodac, ze gdy zapisujemy nasz edytowany obrazek modelu musimy zapisac go w formacie .bmp bo inaczej nie pojdzie ;)
Quote

  • +
  • -
Balian3D's Photo Balian3D 03.07.2014

Ciekawe. na pewno ten poradnik wykorzystam leci +

Quote

  • +
  • -
Nltj's Photo Nltj 13.08.2014

Jak można zmienić paletę kolorów aby miała ona "moje" barwy z danego obrazka ??

Quote

  • +
  • -
Wielkie Jol's Photo Wielkie Jol 13.08.2014

W paincie wydaję mi się, że jest to niemożliwe. Ostatnio przerobilem jakos to w gimpie i intensywności kolorów nie stracilem.
Quote

  • +
  • -
xXxBoy4GirlxXx's Photo xXxBoy4GirlxXx 16.02.2015

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?
Quote

  • +
  • -
Wielkie Jol's Photo Wielkie Jol 16.02.2015

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?

Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?

Quote

  • +
  • -
xXxBoy4GirlxXx's Photo xXxBoy4GirlxXx 16.02.2015

Ładuje skin, klikam "export" i zapisuje na pulpicie mi go (nie mam możliwosci wybrania jakich kolwiek innych rozszeżen) Zapisuje mi w bmp.
Czym to "edytować" aby nie uszkodzić tych kolorów? Bo paintem jak robiłem to pierniczy wszystko. 

 

 

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?

Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?

 

 

Quote

  • +
  • -
wiwi249's Photo wiwi249 16.02.2015

Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.

Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.

Quote

  • +
  • -
xXxBoy4GirlxXx's Photo xXxBoy4GirlxXx 16.02.2015

Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.

Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.

Mam irvan view, napisałbyś krok po kroku jak to zmienić? Bo próbowałem sam, ale nie wychodzi mi.. będę bardzo wdzięczny.. (Najlepiej przez painta i irvan view)

Quote

  • +
  • -
wiwi249's Photo wiwi249 16.02.2015

amxx_1424120014__beztytulu.png

Quote

  • +
  • -
xXxBoy4GirlxXx's Photo xXxBoy4GirlxXx 16.02.2015

Gimpem się udało, zaś paintem nie :<<

Ale żal, zapomniałem odwrócić, i wyszło mi z Takiego pięknego skinu
qq1yf5.png

TO xD

2q3yjb8.png

 


Edited by xXxBoy4GirlxXx, 16.02.2015 23:12.
Quote

  • +
  • -
caro's Photo caro 04.03.2015

Bardzo przydatny poradnik.

Quote