[ROZWIĄZANE] for i get_maxplayers()
Najlepsza odpowiedź ^Grzyboo 10.12.2013 16:32
Tak, musi być <=
playersnum nie ponieważ:
Masz 4 sloty i 4 graczy.
gracz1 = 1, gracz2 = 2, gracz3 = 3, gracz4 = 4.
Gracz 3 wychodzi z gry.
get_playersnum zwraca liczbę graczy, czyli 3. Pętla się robi dla graczy z id od 1 do 3, a na gracza4 nie działa.
static dla optymalizacji. Nie będzie się pobierać liczba graczy za każdym razem.
Przejdź do postu
Rivit
10.12.2013
mam takie pytanie.
Czy jesli do licznika for dam get_maxplayers() (pobiera ilosc slotow) to ona przebiegnie po wszystkich graczach?
for(new i; i<get_maxplayers(); i++) //majac 16slotowy serwer to funkcja przebiegnie po wszystkich graczach?czy moze lepiej uzyc get_playersnum?
^Grzyboo
10.12.2013
get_playersnum absolutnie nie.
używaj get_maxplayers(), 33 lub ilosc slotów określoną w pluginie ( to ostatnie gdy tą pentelkę wykonuje się często; np w prethinku )
W każdym innym przypadku to get_maxplayers() jest najepszym pomysłem.
Tylko jedna uwaga:
i<=get_maxplayers()
Rivit
10.12.2013
dlaczego get playersnum nie?
Czyli to co ja dalem nie przebiegnie po wszystkich bo jednego ominie (<=)?
Droso
10.12.2013
static maxplayers; if(!maxplayers) maxplayers = get_maxplayers(); for(new i=1; i<=maxplayers; i++)
Jak juz
Rivit
10.12.2013
dlaczego static?
I dlaczego nie samo for(...;i<=get_maxplayers()... )
Najlepsza odpowiedź
^Grzyboo
10.12.2013
Tak, musi być <=
playersnum nie ponieważ:
Masz 4 sloty i 4 graczy.
gracz1 = 1, gracz2 = 2, gracz3 = 3, gracz4 = 4.
Gracz 3 wychodzi z gry.
get_playersnum zwraca liczbę graczy, czyli 3. Pętla się robi dla graczy z id od 1 do 3, a na gracza4 nie działa.
static dla optymalizacji. Nie będzie się pobierać liczba graczy za każdym razem.
Użytkownik ^Grzyboo edytował ten post 10.12.2013 16:35
Rivit
10.12.2013
Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?
Droso
10.12.2013
for(new i=1; i<=get_maxplayers() ; i++)
Po co pętla ma pobierać co każdy "obrót" liczbę Max Graczy? (Czyli maksymalnie 32 razy), nie jest to duże obciążenie, niezauważalne rzec można - jednak jak będziesz tak robił swoje pluginy niechlujnie - to w końcu Ci się nazbiera - takich "perełek"
dla optymalizacji...
Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?
Sprawdź? Zależy to przecież od procka itd., ale mogę w powiedzieć, że nie jest jakieś ogromne - serwer pociągnie spokojnie
speedkill
10.12.2013
for(new i=1; i<=get_maxplayers() ; i++)
Po co pętla ma pobierać co każdy "obrót" liczbę Max Graczy? (Czyli maksymalnie 32 razy), nie jest to duże obciążenie, niezauważalne rzec można - jednak jak będziesz tak robił swoje pluginy niechlujnie - to w końcu Ci się nazbiera - takich "perełek"
dla optymalizacji...
Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?Sprawdź? Zależy to przecież od procka itd., ale mogę w powiedzieć, że nie jest jakieś ogromne - serwer pociągnie spokojnie
Pobierz raz w plugin_cfg