[ROZWIĄZANE] optymalizacje by Benio w siln...
Best Answer GwynBleidD 03.12.2013 19:14
Jeśli posiadamy kilka pól typu boolean (prawda/fałsz) dla jednego gracza, albo pól wielokrotnego wyboru (np gdy mamy 2 zmienne, jedna ma 8 możliwości, a druga 4, możemy to zmieścić na 5 bitach jednej zmiennej), to lepiej nadal posiadać tablicę 33 elementową dla wszystkich graczy, ale wszystkie te pola trzymać w osobnych bitach tej samej zmiennej (tablicy).
Go to the full post
Rivit
01.12.2013
witam.
Mam takie pytanie.
Jak zoptymalizowac silnik cod moda (new) uzywajac techniki z polami bitowymi.
Wiem ze daje define ale co potem?
Mam takie pytanie.
Jak zoptymalizowac silnik cod moda (new) uzywajac techniki z polami bitowymi.
Wiem ze daje define ale co potem?
MAGNET
01.12.2013
new zmienna;
SetBit(zmienna, index)
Tak samo CheckBit i tamto 3. Tylko podmieniasz tam gdzie sa zmienne logiczne
SetBit(zmienna, index)
Tak samo CheckBit i tamto 3. Tylko podmieniasz tam gdzie sa zmienne logiczne
sebul
02.12.2013
Nie szukaj optymalizacji tam gdzie jej nie ma. To że będziesz używał o te 32 (a nawet nie tyle, bo nie wszystkie zmienne są dla każdego gracza oddzielnie) razy mniej zmiennych, to nie ma większego znaczenia.
Chcesz optymalizacji? Zredukuj chociażby ilość wywoływania tych samych forwardów/funkcji/eventów w kilku pluginach. Jak? Najlepiej rejestrując je w silniku, a następnie wysyłając odpowiednie forwardy do innych pluginów.
A tak ogólnie, skoro od indexu trzeba odejmować 1, to zamiana zwykłych zmiennych na te pola bitowe, wcale nie musi być czymś bardziej optymalnym.
Chcesz optymalizacji? Zredukuj chociażby ilość wywoływania tych samych forwardów/funkcji/eventów w kilku pluginach. Jak? Najlepiej rejestrując je w silniku, a następnie wysyłając odpowiednie forwardy do innych pluginów.
index-1new zmienna;
SetBit(zmienna, index)
Tak samo CheckBit i tamto 3. Tylko podmieniasz tam gdzie sa zmienne logiczne
A tak ogólnie, skoro od indexu trzeba odejmować 1, to zamiana zwykłych zmiennych na te pola bitowe, wcale nie musi być czymś bardziej optymalnym.
Best Answer
GwynBleidD
03.12.2013
Jeśli posiadamy kilka pól typu boolean (prawda/fałsz) dla jednego gracza, albo pól wielokrotnego wyboru (np gdy mamy 2 zmienne, jedna ma 8 możliwości, a druga 4, możemy to zmieścić na 5 bitach jednej zmiennej), to lepiej nadal posiadać tablicę 33 elementową dla wszystkich graczy, ale wszystkie te pola trzymać w osobnych bitach tej samej zmiennej (tablicy).