←  Problemy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Hitbox'y po obrocie niezgodne z modelem

Zablokowany

  • +
  • -
mgr inż. Pavulon - zdjęcie mgr inż. Pavulon 05.07.2009

Pomijając fakt że popsuły mi się plany tym że nie da się zbytnio ustawić wymiarów obiektu pod kątem innym niż kąt prosty (np. pochylnia pod kątem 30° nie przejdzie :/ ), to ustawiłem już tworzenie obiektu o wymiarach zgodnych z modelem.
Problem polega na tym iż obrót obiektu w poziomie (druga wartość w wektorze kątów {1, 2, 3}) nie powoduje obrotu hitbox'ów. Obrót w pionie - OK (3. kątem się nie zajmuje).
A co za tym idzie, nie można poprawnie trafić w obiekt z pistoletu(granat odbija się tylko od hitbox'ów), natomiast z noża można normalnie uderzać po granicach obiektu.
Próbowałem już różnymi metodami lecz bez efektów, nawet avelocity tego nie zmienia.
Hitbox'y poprawnie nałożone na model co widać np w HL Model Viewer.
Model testowy, zrobiony w Milkshape'ie. Nie sądzę że trzeba by jakieś specjalne hitbox'y tworzyć dla innych kątów.
Na rysunkach powinno być to lepiej widać.

Może ktoś już uporał się z tymi hitbox'ami ?

A przy okazji może jakiś dobry pomysł jak zrobić by obiekt zachowywał się jak standardowy model na mapie, tj. można po nim chodzić i bronie się na nim zatrzymują. Aktualnie SOLID_BBOX i dla testu wyłapany touch. Tylko że nie reaguje na bronie. Po ustawieniu na SOLID_TRIGGER wyłapuje weaponbox'y i całą resztę, lecz przestaje być solidny. A po ustawieniu na SOLID_BSP ogólnie dziwnie się zachowuje i po uderzeniu z noża jest crash serwera z błędem:
Hit a clasa_obiektu with no model (model_obiektu)
Lecz oczywiście model istnieje gdyż go widać itd o_O

Załączone miniatury

  • hbox1.jpg
  • hbox2.jpg
  • hbox3.jpg
  • hbox4.jpg
  • hbox5.jpg
Odpowiedz

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 05.07.2009

W grze pokombinować mogę dopiero wieczorem, ale przejrzałem listy stałych i znalazłem coś takiego:

pev_fixangle


Z solidem to chyba SOLID_BBOX jest dobry, tylko trzeba dobrać odpowiedni MOVETYPE. Na początek zbadałbym MOVETYPE_STEP, którego używają "monstra" :D

Zmiana rozmiarów pod kątem stanowi problem również przy tym Kreatorze Drabin, którego nie zrobiłem, ale miałem koncepcję z buforem:

zapis kątów
zmiana do {0,0,0}
zmiana rozmiaru
przywróceniu kątów z bufora

jednak nie zdążyłem wdrożyć, więc i testować ;P
Odpowiedz

  • +
  • -
mgr inż. Pavulon - zdjęcie mgr inż. Pavulon 05.07.2009

znalazłem coś takiego:
Cytat:
pev_fixangle


Z solidem to chyba SOLID_BBOX jest dobry, tylko trzeba dobrać odpowiedni MOVETYPE. Na początek zbadałbym MOVETYPE_STEP, którego używają "monstra" :D

hehe, nie ma tak łatwo. próbowałem chyba zmieniać wszystko co miało w nazwie angle ^^
EV_INT_fixangle (czy tam w fakemecie pev_fixangle) ustawiałem na 1-3 i nic to nie zmieniło.
A dzięki MOVETYPE_STEP znika model(tzn. pojawia się, ale całkiem gdzie indziej), ale hitbox'y jakie były takie są. Ogólnie różne movetype'y próbowałem z marnymi skutkami. Więc wybrałem MOVETYPE_FLY - "No gravity, but still collides with stuff"
Odpowiedz

  • +
  • -
Miczu - zdjęcie Miczu 05.07.2009

Z tego co wiem, to jak gracz sie obraca, to nie czuc by sie krzekrecal wraz z nim jego box (no chyba ze dla gracza jest walec :F). Box gracza sie tylko zmienia u gracza przy kucaniu na mniejszy, ale to wszystko...

Pavulon musisz sie pogodzic ze wspanialymi mozliwosciami silnika HL1 :F
Odpowiedz

  • +
  • -
mgr inż. Pavulon - zdjęcie mgr inż. Pavulon 05.07.2009

Pavulon musisz sie pogodzic ze wspanialymi mozliwosciami silnika HL1 :F

No właśnie ten silnik coraz to bardziej mnie denerwuje. Na allieds'ie też nic ciekawego nie znalazłem(poza winą engine'a). No ale nie ma sensu dawać dwóch modeli (dla 0° i 180° oraz dla 90° i 270°), więc najprędzej całkiem zrezygnuje z hitbox'ów :?
A skoro hitbox'ów nie będzie to i solid dla broni jest nie potrzebny, ale jak ktoś wpadnie na odpowiednie parametry ent'a to będzie ok(nie ma sensu raczej tworzenia jakiś funkcji do tego).

A gracz ogólnie ma pełno hbox'ów, tylko nawet nie wiem co to za wielki hbox przy lewej ręce ^^

Załączone miniatury

  • leet_hbox.jpg
Odpowiedz

  • +
  • -
Miczu - zdjęcie Miczu 05.07.2009

To jest tarcza, nawet gdy nie masz to ona sobie tam wisi :>
Odpowiedz
Zablokowany