←  Poradniki, Łatki oraz Pluginy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

CoD Nowy
Ustawienie obrażeń z inteligencją

  • +
  • -
RasiaQ - zdjęcie RasiaQ 08.11.2013

Chciałem w tym temacie zaprezentować, jak ustawić danej klase x(+int) obrażeń z danej broni. (Nie znalazłem takowego w tym dziale ;_; )

 

1. Na sam początek dodajemy:

#include <hamsandwich>

i pod includami:

#define DMG_BULLET (1<<1)

i zmienna:

new bool:ma_klase[33];

2. do plugin_init() dodajemy:

RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");

3*. Jeśli nie masz to dodaj:

public cod_class_enabled(id)
    ma_klase[id] = true;

public cod_class_disabled(id)
    ma_klase[id] = false;

4. I na koniec .sma

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
    if(!is_user_connected(idattacker))
        return HAM_IGNORED;
    
    if(!ma_klase[idattacker])
        return HAM_IGNORED;
    
    if(damagebits & DMG_BULLET)
    {
        new weapon = get_user_weapon(idattacker);
        

if(get_user_team(this) != get_user_team(idattacker) && get_user_weapon(idattacker) == CSW_BRON && damagebits & DMG_BULLET)
cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);
                
    }
    
    return HAM_IGNORED;
}

 

CSW_BRON - BRON zmieniasz na nazwę swojej broni np. CSW_M4A1

 

W powyższym kodzie przyjrzyj się temu:

cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);

 

5.0 oznacza ile obrażeń będziemy zadawali. W tym przypadku jest to 5(+int). Jeśli zmienimy np. na 50.0 to będziemy zadawać 50(+int) obrażeń więcej.

0.1 Jest to współczynnik/mnożnik tego, jak nasza inteligencja będzie się przekładała na obrażenia. Np.

0.1 - 10int = 1 DMG
0.2 - 5int = 1 DMG
0.15 - 6.(3)int = 1 DMG
0.14 - 7.14int = 1 DMG
0.066666 - 15int = 1 DMG
0.05 - 20int = 1 DMG

 

Sposób przeliczania tego jest bardzo prosty (nauczył mnie go dzisiaj rano Vasto_Lorde[btw. dzięki :D]), otóż 1(jeden) dzielimy przez tyle ile chcemy inteligencji na 1 DMG. Np.

1/20 = 0.05 ( / zastępuje znak dzielenia ( patrz kod powyżej. Co wyszło ?)
1/15 = 0.66666

 

Łatwo sprawdzić na kalkulatorze ;P

 

5. A więc nasz finalny kod będzie wyglądał tak:

/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <codmod>
#include <hamsandwich>

#define DMG_BULLET (1<<1) 

new bool:ma_klase[33];

new const nazwa[] = "TEST";
new const opis[] = "Zadajesz 5(+int) obrazen z xxx";
new const bronie = 1<<CSW_M3;
new const zdrowie = 20;
new const kondycja = 40;
new const inteligencja = 50;
new const wytrzymalosc = 60;

public plugin_init() 
{
    register_plugin(nazwa, "1.0", "Drizzt");
    
    cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
    RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");
}

public cod_class_enabled(id)
    ma_klase[id] = true;

public cod_class_disabled(id)
    ma_klase[id] = false;

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
    if(!is_user_connected(idattacker))
        return HAM_IGNORED;
    
    if(!ma_klase[idattacker])
        return HAM_IGNORED;
    
    if(damagebits & DMG_BULLET)
    {
        new weapon = get_user_weapon(idattacker);
        

if(get_user_team(this) != get_user_team(idattacker) && get_user_weapon(idattacker) == CSW_BRON && damagebits & DMG_BULLET)
cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);
                
    }
    
    return HAM_IGNORED;
}

 

To chyba wszystko jasne ;>

Dziękuję za uwagę. Gdyby ktoś czegoś nie rozumiał, będę wyjaśniał.

 

Odpowiedz

Lukas 9220 - zdjęcie Lukas 9220 17.11.2013

Dzięki, bardzo mi tym pomogłeś, jak coś to już wiem do kogo się zwracać, jeszcze raz dzięki !

Odpowiedz

  • +
  • -
Magic.. - zdjęcie Magic.. 21.12.2013

Było :D ale trzmaj tego + .


Użytkownik Magic.. edytował ten post 21.12.2013 17:43
Odpowiedz

  • +
  • -
koong - zdjęcie koong 10.01.2014

cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);

no to jest że 10 int=1 DMG

a jak chcę 1 int =1DMG to?

cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 1.0, idinflictor, damagebits);

 

dobrze mówię?

Odpowiedz

  • +
  • -
Drago36 - zdjęcie Drago36 10.01.2014

Dobrze mówisz.

Odpowiedz

  • +
  • -
koong - zdjęcie koong 10.01.2014

Okej Dziękuję za info  łap "+"

Odpowiedz

  • +
  • -
WirtualnyFanatyk - zdjęcie WirtualnyFanatyk 16.05.2021

Czy kto byłby w stanie zrobić %dmg od inteligencji, czyli 10pkt daje np 1%, chodzi mi o fakt, że czy trafimy w glowe za 100 czy nogi za 20 to aktualnie bijemy + pkt dmg czyli np 100+20 Czy 20+20,więc nie trudno zauważyć że mnożenie da lepszy efekt bo 30% da 130dmg za głowę ale już 20+30% czyli jakieś 27dmg i to rozwiąże duży problem który mam przy klasie z awp.

Może być dmg od danej broni, a jak zrobić aby dana klasa otrzymywała bonus dmg od każdej broni a nie tylko od konkretnej.
Odpowiedz

  • +
  • -
Misiu. - zdjęcie Misiu. 16.05.2021


jak zrobić aby dana klasa otrzymywała bonus dmg od każdej broni a nie tylko od konkretnej

 

Wystarczy usunąć to :)

&& get_user_weapon(idattacker) == CSW_BRON
Odpowiedz

  • +
  • -
WirtualnyFanatyk - zdjęcie WirtualnyFanatyk 17.05.2021

Dobrze a zamiana z dmg w pkt na każdy pkt to dmg zwiększone o 0.1% czyli 10 int da 1%dodatkowego dmg do zadawanej podstawy
Odpowiedz

  • +
  • -
Misiu. - zdjęcie Misiu. 18.05.2021

Procentowe podnoszenie obrażeń możesz uzyskać poprzez użycie https://amxx.pl/doku...etHamParamFloatdla odpowiedniej broni.

SetHamParamFloat(4, * 5.0)
Odpowiedz

  • +
  • -
WirtualnyFanatyk - zdjęcie WirtualnyFanatyk 18.05.2021

A jak to zrobić, tak aby zależało to od inteligencji, to co dałeś to fajne aby na stałe dać jakiejś klasie dodatkowy dmg
Odpowiedz

  • +
  • -
Misiu. - zdjęcie Misiu. 18.05.2021

A jak to zrobić, tak aby zależało to od inteligencji, to co dałeś to fajne aby na stałe dać jakiejś klasie dodatkowy dmg

 

Pobrać wartość inteligencji gracza i przemnożyć przez odpowiednią liczbę w zależności jaki chcesz % za int?

 

inteligencja gracza * 0.001 

 

 

Jak pobrać inteligencje gracza masz wyjaśnione w codmod.inc i użyte w silniku coda, śmiało możesz się na tym wzorować.

Odpowiedz