C/C++ i AMX?
mwl4
04.07.2013
Witam wszystkich! Temat być może jest bardzo obszerny, ale czy bez większego przygotowania, uda się napisać coś w AMX? Tzn. programuję w C/C++, konsola, winapi, troszkę Qt, Assembler i takie inne śmieci. Czy bez większego przygotowania można pisać pluginy? Jak patrzyłem w kod przykładowego pluginu jest to w sumie bardzo podobne do C/PHP, lecz pewnych kwestii zupełnie nie mogę zajarzyć. Np. Typów danych, których tutaj jakimś cudem nie ma(jak w PHP), i przesyłanie argumentów do funkcji czy też tworzenie nowych zmiennych odbywa się bardzo dziwnie. Dla mnie wygląda to tak jakbym mógł przesłać jakąkolwiek zmienną jako argument do funkcji, i jak by to miało działać? Jak w funkcji jest zmienna = zmienna + 5, to jak prześlemy tam np. wskaźnik na tablicę char/string to nie będzie to miało sensu Jaki kurs teraz wybrać żeby się douczyć AMXa?
dasiek
04.07.2013
Ten temat został przeniesiony z forum
AMX Mod X → Pytania
do
Scripting AMXX → Pytania
GwynBleidD
04.07.2013
AMXX, a raczej język PAWN, w którym pisze się pluginy do AMXX jest bardzo uproszczonym C, albo jak kto woli: mieszanką wszystkich języków podobnych do C. Nie posiada wskaźników, struktur, obiektów. Nie posiada typów zmiennych (każda jest 32 bitowa, a etykieta zmiennej, jeśli dołączona, określa jak daną zmienną traktować). Poza tym dużej ilości różnic nie ma
Gość_21977_* 05.07.2013
Przystępne podsumowanie zasadniczych cech pawna pod kątem AMX MOD X znajdziesz także we wstępie oficjalnej anglojęzycznej wiki :: Pawn_Tutorial.
Na końcu znajdziesz także link do manuala, który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości w przypadku bardziej specyficznych zagadnień związanych z pawnem.