←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Odległość od spawn pointu

  • +
  • -
mimo114 - zdjęcie mimo114 01.03.2013

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak pobrać odległość od spawn'u. Dokładnie chodzi mi o to że na moim Diablo+DM ludzie stawiają totemy na respie, Chcę zapobiec temu blokadą używania itemu niedaleko spawnu ale niestety nie wiem jak pobrać miejsce spawnu graczy,
Z góry dziękuje
Odpowiedz

  • +
  • -
radim - zdjęcie radim 02.03.2013

Funkcja find_sphere_class ( http://amxx.pl/dokum...nd_sphere_class )
Przykładowy warunek:
new entlist[3];

if(find_sphere_class(id, "func_buyzone", 100.0, entlist, 2))
{
client_print(id, print_chat "Jestes zbyt blisko respa.");
return;
}


@Edit
Tak wiem, że spawin pointsy a buyzone to dwie, zupełnie różne rzeczy, ale podczas normalnej gry, tam gdzie się respimy jest zawsze buyzone więc stąd mój warunek. Nie uwzględniłem, że to jest tryb DeathMatch, na którym prawdopodobnie BuyZone jest wyłączony. Mimo to sam używam warunku, który podałem, na codmodzie przy itemach takich jak działko, miny itp. i sprawdza się doskonale ; ))
Użytkownik radim edytował ten post 03.03.2013 11:28
Odpowiedz

  • +
  • -
mimo114 - zdjęcie mimo114 02.03.2013

Ok wielkie dzięki.Ale nie wiem czy na pewno na Death matchu na tych spawnach jest buyzone ale powinno być.
Odpowiedz

  • +
  • -
Jak się nazwać - zdjęcie Jak się nazwać 02.03.2013

Classname dla respów to:
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct

(co do tego które jest które nie jestem pewien :D )
Odpowiedz

  • +
  • -
Fili:P - zdjęcie Fili:P 02.03.2013

Classname dla respów to:
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct

(co do tego które jest które nie jestem pewien :D )

Chyba na odwrót do tego co piszesz :D
Odpowiedz

Gość_21977_* 02.03.2013

BuyZone a spawn pointsy, to dwie, zupełnie różne rzeczy.

Jak napisał Jak się nazwać, byty spawnpointsów nazywają się
new const spawnEnts[2][]={"info_player_start", "info_player_deathmatch"}

Zamiast szukać w sferze kładzionego itemu, proponuję jednorazowo odszukać po prostu byty o tej nazwie za pomocą EngFunc_FindEntityByString.
new Array:spawns, ent;
spawns=ArrayCreate(3, 1);

for(new i=0; i<2; ++i){
while((ent=engfunc(EngFunc_FindEntityByString, ent, "classname", spawnEnts[i]))){
pev(ent, pev_origin, origin);
ArrayPushArray(spawns, origin);
}
}
Teraz, tablica spawns powinna zawierać wszystkie punkty spawnów (w formie zmiennoprzecinkowej).
Można to rozdzielić na 2 tablice, osobne dla TT i CT, jednak z treści tematu wnioskuję, że nie ma takiej potrzeby.

Pobranie odległości do najbliższego spawnu wykonamy poprzez przeszukanie wszystkich pobranych wcześniej pozycji i porównania odległości do nich.
stock getNearestSpawn(Float:origin[3]){
new size=ArraySize(spawns), Float:spawn[3];
new Float:minDist=99999.9;

for(new i=0; i<size; ++i){
ArrayGetArray(spawns, i, spawn);
minDist=min(minDist, vector_distance(origin, spawn));
}

return minDist;
}


Na koniec wystarczy sprawdzić, czy getNearestSpawn(POZYCJA_ITEMU)>=WYMAGANE_MINIMUM
Użytkownik Benio101 edytował ten post 02.03.2013 22:56
-dbl.
Odpowiedz