Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Odległość od spawn pointu
#1
Napisano 01.03.2013 21:07
Chciałbym się dowiedzieć jak pobrać odległość od spawn'u. Dokładnie chodzi mi o to że na moim Diablo+DM ludzie stawiają totemy na respie, Chcę zapobiec temu blokadą używania itemu niedaleko spawnu ale niestety nie wiem jak pobrać miejsce spawnu graczy,
Z góry dziękuje
#2
Napisano 02.03.2013 07:33
Przykładowy warunek:
new entlist[3]; if(find_sphere_class(id, "func_buyzone", 100.0, entlist, 2)) { client_print(id, print_chat "Jestes zbyt blisko respa."); return; }
@Edit
Tak wiem, że spawin pointsy a buyzone to dwie, zupełnie różne rzeczy, ale podczas normalnej gry, tam gdzie się respimy jest zawsze buyzone więc stąd mój warunek. Nie uwzględniłem, że to jest tryb DeathMatch, na którym prawdopodobnie BuyZone jest wyłączony. Mimo to sam używam warunku, który podałem, na codmodzie przy itemach takich jak działko, miny itp. i sprawdza się doskonale ; ))
Użytkownik radim edytował ten post 03.03.2013 11:28
Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !
#3
Napisano 02.03.2013 18:23
#4
Napisano 02.03.2013 20:26
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct
(co do tego które jest które nie jestem pewien )
#5
Napisano 02.03.2013 20:27
Chyba na odwrót do tego co piszeszClassname dla respów to:
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct
(co do tego które jest które nie jestem pewien )
#6 Gość_21977_*
Napisano 02.03.2013 22:52
Jak napisał Jak się nazwać, byty spawnpointsów nazywają się
new const spawnEnts[2][]={"info_player_start", "info_player_deathmatch"}
Zamiast szukać w sferze kładzionego itemu, proponuję jednorazowo odszukać po prostu byty o tej nazwie za pomocą EngFunc_FindEntityByString.
new Array:spawns, ent;Teraz, tablica spawns powinna zawierać wszystkie punkty spawnów (w formie zmiennoprzecinkowej).
spawns=ArrayCreate(3, 1);
for(new i=0; i<2; ++i){
while((ent=engfunc(EngFunc_FindEntityByString, ent, "classname", spawnEnts[i]))){
pev(ent, pev_origin, origin);
ArrayPushArray(spawns, origin);
}
}
Można to rozdzielić na 2 tablice, osobne dla TT i CT, jednak z treści tematu wnioskuję, że nie ma takiej potrzeby.
Pobranie odległości do najbliższego spawnu wykonamy poprzez przeszukanie wszystkich pobranych wcześniej pozycji i porównania odległości do nich.
stock getNearestSpawn(Float:origin[3]){
new size=ArraySize(spawns), Float:spawn[3];
new Float:minDist=99999.9;
for(new i=0; i<size; ++i){
ArrayGetArray(spawns, i, spawn);
minDist=min(minDist, vector_distance(origin, spawn));
}
return minDist;
}
Na koniec wystarczy sprawdzić, czy getNearestSpawn(POZYCJA_ITEMU)>=WYMAGANE_MINIMUM
Użytkownik Benio101 edytował ten post 02.03.2013 22:56
-dbl.