←  Mapy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Własne tekstury na mapie

  • +
  • -
Abes Mapper - zdjęcie Abes Mapper 28.04.2009

Dzisiaj wytłumaczę jak wstawić własne tekstury do Valve Hammer Editor.

1. Najpierw trzeba wybrać sobię grafikę. Ja wybrałem taką :D:
Dołączona grafika

Trzeba jednak zmienić szerokość i wysokość tak aby to była wielokrotność 16 czyli:
16, 32, 48, 64, 80, 96, 112 i tak dalej.
W jakim programie to zrobicie, to już nie ma znaczenia. Ja to zrobie w programie GIMP.
Jest on możliwy do pobrania tutaj:
http://www.gimpuj.in...action=download
Najpierw trzeba ściągnąć i zainstalować biblioteki GTK+ a potem dopiero GIMPa


Po zainstalowaniu otwieramy GIMPa.
Następnie naciskamy na "Plik", potem "Otwórz..."

Dołączona grafika

Dalej wyszukujemy swoją teksturę (1.) i klikamy na "Otwórz" (2.)
Dołączona grafika



Gdy grafika już się załadowała to klikamy na "Obraz" (1.) a potem "Skaluj obraz..." (2.)
Dołączona grafika



Pojawi nam się okienko. Najpierw klikamy na taki spinacz (1.) i dopiero potem zmieniamy rozmiar (2.) aby wysokość i szerokość miały wartość wielokrotności 16. Na koniec klikamy na "Przeskaluj" (3.)
Dołączona grafika



Teraz klikamy na "Plik" a potem "Zapisz jako...".
Dołączona grafika



Następnie wpisujemy nazwę (na screenie jest .png ale może być także w .jpg), wbieramy lokalizacje zapisu i klikamy na "Zapisz" (1.) i jeszcze raz na "Zapisz". (2.)
Dołączona grafika
Dołączona grafika



Ok. Graficzkę mamy gotową :)
Dołączona grafika




2. Teraz czas na program Wally. Jest on do edycji grafiki jak i tekstur w formacie .wad i innych.
Program możliwy do pobrania stąd: WALLY
Po ściągnięciu i uruchomieniu pobranego pliku pojawi się okienko gdzie wbieramy ścieżkę do rozpakowania programu. Potem tylko klikamy na "Unzip". Z tym raczej nie będzie problemu.

Uruchamiamy program Wally. Całość wygląda tak:
Dołączona grafika

Następnie klikamy na "File", potem na "New"
Dołączona grafika

Pojawi się okienko gdzie wybieramy "Half-Life Package [wad3] [.wad]" (1.) i klikam "OK" (2.)
Dołączona grafika

Po tym wszystkim pokazało nam się nowe okienko.
Dołączona grafika

Teraz szukamy naszej graficzki którą chcemy umieścić na mapie.
Przeciągamy plik do okienka, ale nie na te które utworzliśmy tylko tam gdzie wskazuje strzałka na obrazku.

Dołączona grafika

Po przeciągnięciu powinno wyglądać to tak:
Dołączona grafika

Teraz na naszej graficzce naciskamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Copy" (1.)
Dołączona grafika

Następnie przechodzimy do okienka "Untitled1".
Na tym brązowo-szarawym polu naciskamy prawym przyciskiem myszy (1.) i pojawi nam się lista gdzie wybieramy "Paste As New" (2.)

Dołączona grafika

Teraz musimy wpisać nazwę swojej teksturki (1.). Potem naciskamy "OK" (2.)
Dołączona grafika

Dobra. Mamy już załadowaną teksturę. Teraz naciskamy na "File", potem "Save as...".

Dołączona grafika

Nadajemy jakąś tam nazwę (1.) i zapisujemy (2.) do folderu cstrike
Dołączona grafika

Oczywiśnie tak możemy dodawać wiele tekstur do jednego pliku .wad :]

3. Uruchamiamy Valve Hammer Editor. Otwieramy jakąś mapkę. Teraz klikamy na "Narzędzia", a następnie "Opcje".

Przechodzimy do zakładki "Tekstury" (1.) a i klikamy na "Dodaj WAD" (2.)
Dołączona grafika

Wybieramy sobie nasz plik tekstur (1.). W moim przypadku jest to "dev.wad". Potem oczywiście "Otwórz" (2.)
Dołączona grafika

Następnie klikamy na "OK" (1.)
Dołączona grafika

Przypominam że najwięcej może być 8 wadów!

Teraz robimy jakiś solid i nakładamy na nią naszą teksturę. To już chyba umiecie :D
Wygląda to tak:

Dołączona grafika

Trochę nie tak prawda :DD ?
Dlatego zaznaczamy tylko kawałek tekstury (1.) od frontu (tył i przód lecz nie boki!). Następnie klikamy na "X" (2.) i rozciągnie nam się tekstura :]

Dołączona grafika

W CS wygląda to tak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika


Tutek by Abes_Ziomal
Dla AMXX.pl
Odpowiedz

  • +
  • -
Ircu - zdjęcie Ircu 28.04.2009

Thx za ten tutek ^^. Na 100% się przyda ;) O:) .
Odpowiedz

Sajjuk - zdjęcie Sajjuk 27.10.2010

Dobry poradnik... Dzięki niemu wiem już jak dodać swój obrazek...
Użytkownik Sajjuk edytował ten post 29.10.2010 15:45
Odpowiedz