Tworzenie nowych MAP
Ircu
22.04.2009
Nie wiedziałem gdzie dać ten temat, więc dam go tu i prosił bym Moderatora bądź Administratora o odpowiednie ulokowanie tego tematu ( jeśli nie jest ).
Chciałbym stworzyć ( między innymi się nauczyć ) nową mapę lecz:
#1. Jakiego programu mam użyć ( jakiegoś dobrego i wmiarę prostego )
#2. Czy potrzebny jest STEAM
Jeśli można to bym też prosił o link do tego programu i jakiś mały proadniczek ( tutorial ) do tworzenia nowej MAPY .
Chciałbym stworzyć ( między innymi się nauczyć ) nową mapę lecz:
#1. Jakiego programu mam użyć ( jakiegoś dobrego i wmiarę prostego )
#2. Czy potrzebny jest STEAM
Jeśli można to bym też prosił o link do tego programu i jakiś mały proadniczek ( tutorial ) do tworzenia nowej MAPY .
Z GÓRY THX
Ircu
naXe 22.04.2009
1. http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1364
2. http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365
Albo: http://amxx.pl/viewforum.php?f=62 - patrz na tematy przyklejone !
2. http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365
Albo: http://amxx.pl/viewforum.php?f=62 - patrz na tematy przyklejone !
Ircu
22.04.2009
http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1364 <-- do tego nie jest potrzebny STEAM
##EDIT##
http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365 <-- tu jest kilka zdjęć niedostępnych ;(
##EDIT##
http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365 <-- tu jest kilka zdjęć niedostępnych ;(
Abes Mapper
22.04.2009
Najlepiej jak byś miał Non Steam
PS: Z tymi zdjęciami to się zajme po egzaminach Ale jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz.
PS: Z tymi zdjęciami to się zajme po egzaminach Ale jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz.
Ircu
22.04.2009
I mam NS'a ( tylko, bo kasy nie mam na STEAMA ;( )
thx ze sie nimi zajmiesz już obcykałem konfigurację i zrobiłem
PS: POWODZENIA W EGZAMINACH ;-)
##EDIT##
PLUSY poleciały, jak by ktoś chciał coś dodać to piszcie
##EDIT2##
A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej
thx ze sie nimi zajmiesz już obcykałem konfigurację i zrobiłem
PS: POWODZENIA W EGZAMINACH ;-)
##EDIT##
PLUSY poleciały, jak by ktoś chciał coś dodać to piszcie
##EDIT2##
A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej
Abes Mapper
22.04.2009
http://www.hlmaps.no...l/page.php?id=2A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej
DziękiPS: POWODZENIA W EGZAMINACH
Ircu
23.04.2009
Dziś zacząłem się w tym bawić no i mi niźle idzie ...
Zadam ci pare pytań :
#1. Jak zrobić dzwi
#2. O co chodzi z tymi obiektami ( masz jakiś temat z jego opisami )
#3. Jak mogę zapisać "PROJEKT" ( żeby go potem otworzyć i dalej robić )
#4. Jak mogę zrobić okienko w ścianie
#5. Jak zrobić drabinkę
aha i ten link do spolszczającej łatki nie działa
##EDIT##
I JAK STWORZYĆ SPAWNY TT I CT + BuY ZoNe
Zadam ci pare pytań :
#1. Jak zrobić dzwi
#2. O co chodzi z tymi obiektami ( masz jakiś temat z jego opisami )
#3. Jak mogę zapisać "PROJEKT" ( żeby go potem otworzyć i dalej robić )
#4. Jak mogę zrobić okienko w ścianie
#5. Jak zrobić drabinkę
aha i ten link do spolszczającej łatki nie działa
##EDIT##
I JAK STWORZYĆ SPAWNY TT I CT + BuY ZoNe
Abes Mapper
23.04.2009
Tu masz tą łatke:
http://files.filefro... ... einfo.html
1. Robisz solid o wymiarach drzwi, zaznaczasz, naciskasz "ctrl + t" i wybierasz func_door. Z właściwościami myśle że sobie poradzisz.
2. Jakimi?
3. Plik ---> Zapisz jako... i ci się zapisze w formacie ".rmf"
4. To tak. Zrób jakąś tam ściane (cienki prostopadłościan). Potem utwórz mniejszy solid, najlepiej też prostopadłościan tak aby był na wylot w ścianie. Powinno to wyglądać tak:
Teraz zaznacz ten mniejszy solid (brązowy), na górze kliknij na "Narzędzia" i wybierz "Carve" (Wytłocz). Na koniec skasuj brązowy solid i powstanie ci "okno".
To jeszcze szyba. W tym "oknie" zrób jakiś solid, będzie to szyba. Nałóż na nią teksturke szyby. Teraz ją zaznacz i przekształć w func_breakable (tak jak robiłeś z drzwiami). Wciśnij "alt + enter" i ustaw właściwości:
Wytrzymałość: 20
Typ renderowania: Textura
Nasycenie: 100
Typ materiału: Szkło
http://files.filefro... ... einfo.html
1. Robisz solid o wymiarach drzwi, zaznaczasz, naciskasz "ctrl + t" i wybierasz func_door. Z właściwościami myśle że sobie poradzisz.
2. Jakimi?
3. Plik ---> Zapisz jako... i ci się zapisze w formacie ".rmf"
4. To tak. Zrób jakąś tam ściane (cienki prostopadłościan). Potem utwórz mniejszy solid, najlepiej też prostopadłościan tak aby był na wylot w ścianie. Powinno to wyglądać tak:
Teraz zaznacz ten mniejszy solid (brązowy), na górze kliknij na "Narzędzia" i wybierz "Carve" (Wytłocz). Na koniec skasuj brązowy solid i powstanie ci "okno".
To jeszcze szyba. W tym "oknie" zrób jakiś solid, będzie to szyba. Nałóż na nią teksturke szyby. Teraz ją zaznacz i przekształć w func_breakable (tak jak robiłeś z drzwiami). Wciśnij "alt + enter" i ustaw właściwości:
Wytrzymałość: 20
Typ renderowania: Textura
Nasycenie: 100
Typ materiału: Szkło
Abes Mapper
23.04.2009
Kompilatory najlepiej umieść bezpośrednio na dysku C:
I ścieżki powinny wyglądać tak(przykładowo):
C:hlvis.exe
C:hlrad.exe
A tam gdzie nie wiesz co wpisać to zrób screena, zaznacz i mi pokaż bo ja za bardzo nie pamiętam gdzie co jest i nie wiem o które pole ci chodzi
I ścieżki powinny wyglądać tak(przykładowo):
C:hlvis.exe
C:hlrad.exe
A tam gdzie nie wiesz co wpisać to zrób screena, zaznacz i mi pokaż bo ja za bardzo nie pamiętam gdzie co jest i nie wiem o które pole ci chodzi
Ircu
23.04.2009
dobra, zrobiłem reinstall (łatki nie wgrywam), ale mam mały problem ( patrz wyżej )
Abes Mapper
23.04.2009
Musisz teksture rozciągnąć.
Po lewej stronie jak masz te przyciski to naciśnij ten co zaznaczyłem na screenach.
Przed:
Po:
Tylko właśnie ty możesz mieć inaczej. Masz tutaj wersje tą co ja mam (3.5):
http://www.sendspace.com/file/4pvcs0
Po lewej stronie jak masz te przyciski to naciśnij ten co zaznaczyłem na screenach.
Przed:
Po:
Tylko właśnie ty możesz mieć inaczej. Masz tutaj wersje tą co ja mam (3.5):
http://www.sendspace.com/file/4pvcs0
Ircu
23.04.2009
Danke D^D . Kompilowałem już BSP i takie 2 problemy:
#1. Dzwi nie przesuwają się w bok tylko w moją stronę ( z jednej strony, a z drugej odpychają się ).
#2. Nie ma dzwięków
#1. Dzwi nie przesuwają się w bok tylko w moją stronę ( z jednej strony, a z drugej odpychają się ).
#2. Nie ma dzwięków
Abes Mapper
23.04.2009
Na screenie pokazałem gdzie ustawiać w którą stronę ma się coś przemieszczać (działa na różne byty). Jak jest te czarne kółko (nad nim jest napisane "Yaw") i w tym kole jest biały pasek. Możesz go poruszać kursorem, tzn naciskasz LPM, trzymasz naciśnięty i obracasz pasek myszką. W tą stronę w którą będzie wskazywał biały pasek tam będzie się coś przemieszczało. Tylko musisz patrzeć na widok od góry Na screenie pokazałem ci też gdzie są dźwięki Oczywiście tam masz też do wyboru dźwięki w innych sytuacjach (zamykanie, blokada, itp)
Ircu
23.04.2009
Normalnie znawca VHE się tu PLUSÓW nałapiesz
Dzwięki ładnie są Jeszcze kilka żeczy :
#1.Jak zrobić drabinkę ( tekstura niewystarczy coś czuje )
#2.Jak zrobic pojazd ;>
#3.Jak zrobic np. Góry na otwartej przestrezeni ( mi chodzi o tło za mapą )
Dzwięki ładnie są Jeszcze kilka żeczy
#1.Jak zrobić drabinkę ( tekstura niewystarczy coś czuje )
#2.Jak zrobic pojazd ;>
#3.Jak zrobic np. Góry na otwartej przestrezeni ( mi chodzi o tło za mapą )
Abes Mapper
23.04.2009
1. Drabinke... Najpierw stwórz solid o kształcie cienkiego, długiego prostopadłościanu. Będzie to właśnie drabinka Następnie nanieś na nią teksture drabiny. Szukaj pod nazwą "ladder". Tylko nanieś tak ładnie, żeby wyglądało że to drabina Przykład na screenie.
Teraz ją zaznacz, przekształć w "func_illusionary". Tam ustaw:
Nazwa: blablabla
Typ renderowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Następnie skopiuj ten byt i ustaw żeby był przed oryginałem. Ten skopiowany teraz przekształć w "func_ladder" i masz fajną drabinkę. Niżej efekt końcowy:
Jest jeszcze inny sposób. Zrób dwa cienkie słupki. Nanieś na nie teksture jakiegoś metalu, nawet byle czego aby ładnie wyglądało. Teraz po środku tych słupków utwórz cienki pasek, na długość tych słupków i nanieś teksture drabiny tak aby było widać tylko poziome paski od drabiny, jest nawet taka specjalna tekstura z samymi paskami. To w środku przekształć w "func_illusionary" i ustaw jak wcześniej.
Tak to wygląda:
Reszta tak samo jak wcześniej. Po prostu ma wyglądać na drabine Niżej efekt końcowy:
2. Pojazd.... To już za dużo tłumaczenia
Masz tutek: http://www.hlmaps.no...page.php?id=100
3. To tam gdzie ma być tło, na solid nakładasz teksture "sky".
Potem wchodzisz w "Mapa", następnie "Właściwości mapy" i masz różne ustawienia mapki
Teraz ją zaznacz, przekształć w "func_illusionary". Tam ustaw:
Nazwa: blablabla
Typ renderowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Następnie skopiuj ten byt i ustaw żeby był przed oryginałem. Ten skopiowany teraz przekształć w "func_ladder" i masz fajną drabinkę. Niżej efekt końcowy:
Jest jeszcze inny sposób. Zrób dwa cienkie słupki. Nanieś na nie teksture jakiegoś metalu, nawet byle czego aby ładnie wyglądało. Teraz po środku tych słupków utwórz cienki pasek, na długość tych słupków i nanieś teksture drabiny tak aby było widać tylko poziome paski od drabiny, jest nawet taka specjalna tekstura z samymi paskami. To w środku przekształć w "func_illusionary" i ustaw jak wcześniej.
Tak to wygląda:
Reszta tak samo jak wcześniej. Po prostu ma wyglądać na drabine Niżej efekt końcowy:
2. Pojazd.... To już za dużo tłumaczenia
Masz tutek: http://www.hlmaps.no...page.php?id=100
3. To tam gdzie ma być tło, na solid nakładasz teksture "sky".
Potem wchodzisz w "Mapa", następnie "Właściwości mapy" i masz różne ustawienia mapki
Ircu
23.04.2009
Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi
PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map
PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map
Abes Mapper
28.04.2009
To ci kiedy indziej napisze.Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi
Gdzie wczytać?PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map
ProY
28.04.2009
Ircu
28.04.2009
Do VHE... Czy da sie wczytać bez pliku *.rmf lub *.map żeby można było ją edytować...