←  Mapy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Tworzenie nowych MAP

Locked

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 22.04.2009

Nie wiedziałem gdzie dać ten temat, więc dam go tu i prosił bym Moderatora bądź Administratora o odpowiednie ulokowanie tego tematu ( jeśli nie jest ).

Chciałbym stworzyć ( między innymi się nauczyć ) nową mapę lecz:
#1. Jakiego programu mam użyć ( jakiegoś dobrego i wmiarę prostego ) :?:
#2. Czy potrzebny jest STEAM :?:

Jeśli można to bym też prosił o link do tego programu i jakiś mały proadniczek ( tutorial ) do tworzenia nowej MAPY ;).

:blaga: :blaga: Z GÓRY THX :blaga: :blaga:
O:) O:) Ircu O:) O:)

Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 22.04.2009

http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1364 <-- do tego nie jest potrzebny STEAM :?:

##EDIT##
http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365 <-- tu jest kilka zdjęć niedostępnych ;(
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 22.04.2009

Najlepiej jak byś miał Non Steam :)


PS: Z tymi zdjęciami to się zajme po egzaminach :P Ale jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz.
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 22.04.2009

I mam NS'a ( tylko, bo kasy nie mam na STEAMA ;( )
thx ze sie nimi zajmiesz już obcykałem konfigurację ;) i zrobiłem xD

PS: POWODZENIA W EGZAMINACH ^D^ ;-) ^D^

##EDIT##

PLUSY poleciały, jak by ktoś chciał coś dodać to piszcie ;)

##EDIT2## :/
A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej :?:
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 22.04.2009

A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej

http://www.hlmaps.no...l/page.php?id=2

PS: POWODZENIA W EGZAMINACH

Dzięki :]
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

Dziś zacząłem się w tym bawić no i mi niźle idzie xD ...
Zadam ci pare pytań :P :
#1. Jak zrobić dzwi :?:
#2. O co chodzi z tymi obiektami ( masz jakiś temat z jego opisami ) :?:
#3. Jak mogę zapisać "PROJEKT" ( żeby go potem otworzyć i dalej robić ) :?:
#4. Jak mogę zrobić okienko w ścianie :?: xD
#5. Jak zrobić drabinkę xD :?:
aha i ten link do spolszczającej łatki nie działa :/ :/

##EDIT##

I JAK STWORZYĆ SPAWNY TT I CT + BuY ZoNe :?: :?: :?: :?:
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 23.04.2009

Tu masz tą łatke:
http://files.filefro... ... einfo.html

1. Robisz solid o wymiarach drzwi, zaznaczasz, naciskasz "ctrl + t" i wybierasz func_door. Z właściwościami myśle że sobie poradzisz.

2. Jakimi?

3. Plik ---> Zapisz jako... i ci się zapisze w formacie ".rmf"

4. To tak. Zrób jakąś tam ściane (cienki prostopadłościan). Potem utwórz mniejszy solid, najlepiej też prostopadłościan tak aby był na wylot w ścianie. Powinno to wyglądać tak:
Posted Image
Teraz zaznacz ten mniejszy solid (brązowy), na górze kliknij na "Narzędzia" i wybierz "Carve" (Wytłocz). Na koniec skasuj brązowy solid i powstanie ci "okno".
To jeszcze szyba. W tym "oknie" zrób jakiś solid, będzie to szyba. Nałóż na nią teksturke szyby. Teraz ją zaznacz i przekształć w func_breakable (tak jak robiłeś z drzwiami). Wciśnij "alt + enter" i ustaw właściwości:
Wytrzymałość: 20
Typ renderowania: Textura
Nasycenie: 100
Typ materiału: Szkło
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

Ej Abes, jak robię dzwi to coś takiego się robi:

Posted Image

to se może być czy nie ?
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 23.04.2009

Kompilatory najlepiej umieść bezpośrednio na dysku C:
I ścieżki powinny wyglądać tak(przykładowo):
C:hlvis.exe
C:hlrad.exe

A tam gdzie nie wiesz co wpisać to zrób screena, zaznacz i mi pokaż bo ja za bardzo nie pamiętam gdzie co jest i nie wiem o które pole ci chodzi :P
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

dobra, zrobiłem reinstall (łatki nie wgrywam), ale mam mały problem ( patrz wyżej )
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 23.04.2009

Musisz teksture rozciągnąć.
Po lewej stronie jak masz te przyciski to naciśnij ten co zaznaczyłem na screenach.

Przed:
Posted Image

Po:
Posted Image

Tylko właśnie ty możesz mieć inaczej. Masz tutaj wersje tą co ja mam (3.5):
http://www.sendspace.com/file/4pvcs0
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

Danke D^D . Kompilowałem już BSP i takie 2 problemy:
#1. Dzwi nie przesuwają się w bok tylko w moją stronę ( z jednej strony, a z drugej odpychają się ).
#2. Nie ma dzwięków :(
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 23.04.2009

Na screenie pokazałem gdzie ustawiać w którą stronę ma się coś przemieszczać (działa na różne byty). Jak jest te czarne kółko (nad nim jest napisane "Yaw") i w tym kole jest biały pasek. Możesz go poruszać kursorem, tzn naciskasz LPM, trzymasz naciśnięty i obracasz pasek myszką. W tą stronę w którą będzie wskazywał biały pasek tam będzie się coś przemieszczało. Tylko musisz patrzeć na widok od góry :P Na screenie pokazałem ci też gdzie są dźwięki :P Oczywiście tam masz też do wyboru dźwięki w innych sytuacjach (zamykanie, blokada, itp)
Posted Image
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

Normalnie znawca VHE :P się tu PLUSÓW nałapiesz :P :) :P
Dzwięki ładnie są :P Jeszcze kilka żeczy :
#1.Jak zrobić drabinkę ( tekstura niewystarczy :P coś czuje ) :?:
#2.Jak zrobic pojazd ;> :?:
#3.Jak zrobic np. Góry na otwartej przestrezeni ( mi chodzi o tło za mapą ) :?:
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 23.04.2009

1. Drabinke... Najpierw stwórz solid o kształcie cienkiego, długiego prostopadłościanu. Będzie to właśnie drabinka :) Następnie nanieś na nią teksture drabiny. Szukaj pod nazwą "ladder". Tylko nanieś tak ładnie, żeby wyglądało że to drabina :] Przykład na screenie.
Posted Image
Teraz ją zaznacz, przekształć w "func_illusionary". Tam ustaw:
Nazwa: blablabla
Typ renderowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Następnie skopiuj ten byt i ustaw żeby był przed oryginałem. Ten skopiowany teraz przekształć w "func_ladder" i masz fajną drabinkę. Niżej efekt końcowy:
Posted Image

Jest jeszcze inny sposób. Zrób dwa cienkie słupki. Nanieś na nie teksture jakiegoś metalu, nawet byle czego aby ładnie wyglądało. Teraz po środku tych słupków utwórz cienki pasek, na długość tych słupków i nanieś teksture drabiny tak aby było widać tylko poziome paski od drabiny, jest nawet taka specjalna tekstura z samymi paskami. To w środku przekształć w "func_illusionary" i ustaw jak wcześniej.
Tak to wygląda:
Posted Image
Reszta tak samo jak wcześniej. Po prostu ma wyglądać na drabine :P Niżej efekt końcowy:
Posted Image

2. Pojazd.... To już za dużo tłumaczenia xP
Masz tutek: http://www.hlmaps.no...page.php?id=100

3. To tam gdzie ma być tło, na solid nakładasz teksture "sky".
Potem wchodzisz w "Mapa", następnie "Właściwości mapy" i masz różne ustawienia mapki :]
Posted Image
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 23.04.2009

Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi :?: :help: :help:

PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map :?: :?:
Quote

  • +
  • -
Abes Mapper's Photo Abes Mapper 28.04.2009

Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi

To ci kiedy indziej napisze.

PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map

Gdzie wczytać?
Quote

  • +
  • -
ProY's Photo ProY 28.04.2009

Co do nauki obsługi VHE dobry jest kurs http://kokoszka.net/

Gdzie wczytać?

Pewnie do edytora.
Quote

  • +
  • -
Ircu's Photo Ircu 28.04.2009

Do VHE... Czy da sie wczytać bez pliku *.rmf lub *.map żeby można było ją edytować...
Quote
Locked