Zapamiętywanie danych?
MasterOfGames 13.05.2012
Witam!
Mam następujący problem.
Mam takie coś:
I chcę aby zapamiętywało wartość XxX jaka była u każdego gracza z osobna na końcu mapy i wczytywało ją na następnej mapie zaraz po starcie, oraz gdy gracz zostanie ponownie połączony. Nie wiem jak to zrobić, proszę o pomoc.
Oczywiście + polecą za pomoc.
Mam następujący problem.
Mam takie coś:
new XxX
if(moj_warunek)
{
XxX +=1
}
I chcę aby zapamiętywało wartość XxX jaka była u każdego gracza z osobna na końcu mapy i wczytywało ją na następnej mapie zaraz po starcie, oraz gdy gracz zostanie ponownie połączony. Nie wiem jak to zrobić, proszę o pomoc.
Oczywiście + polecą za pomoc.
MasterOfGames 13.05.2012
No dzięki, a czy mógłby ktoś mnie bardziej naprowadzić na to co chcę osiągnąć? Bo jakoś nie bardzo mogę zrozumieć te wszystkie nvault i sql (dlatego, że nie ma przykładów) albo chociaż niech ktoś poda jakiś krótki przykładzik użycia nVault do zapamiętywania i wczytywania danych.
Odświeżam
Odświeżam
GwynBleidD
13.05.2012
Jednym ze sposobów jest zapis do pliku/nvault/sql. Można też użyć localinfo, jednak kasuje się ono przy restarcie fizycznym serwera (w sensie całkowite wyłączenie i włączenie, a nie komenda restart w konsoli RCON).
http://amxx.pl/topic...roche-o-nvault/
http://amxx.pl/topic...czym-to-sie-je/
Tutoriala odnośnie operacji na plikach nigdzie nie znalazłem
http://amxx.pl/topic...roche-o-nvault/
http://amxx.pl/topic...czym-to-sie-je/
Tutoriala odnośnie operacji na plikach nigdzie nie znalazłem
Jak się nazwać
13.05.2012
Można też użyć localinfo, jednak kasuje się ono przy restarcie fizycznym serwera (w sensie całkowite wyłączenie i włączenie, a nie komenda restart w konsoli RCON).
Gdyby takie coś go interesowało lepiej gdyby użył zmiennych statycznych.
Co do tematu, skorzystaj z linków Gwyna + możesz podpatrzeć z Cod Moda, diablo, bf2 i innych. Jakbyś miał jakiś problem napiszesz temat i na pewno ktoś pomoże.
GwynBleidD
13.05.2012
Localinfo jest zapisywane pomiędzy zmianami mapy, zmienne statyczne nie. Dzięki localinfo można np w prosty sposób sprawdzić, czy nastąpił crash serwera - jeśli localinfo puste - nastąpił crash. Na podstawie localinfo działa wbudowany w amx plugin o nazwie imessage. Jest to plugin odpowiedzialny za wyświetlanie informacji na środku ekranu, podawanych w amxx.cfg poprzez cvar (a raczej funkcję udającą cvar) o nazwie imessage. Zachowuje on w ten sposób ostatnio wyświetlaną wiadomość, aby po zmianie mapy wyświetlić następną, a nie zaczynać wszystko od początku.Gdyby takie coś go interesowało lepiej gdyby użył zmiennych statycznych.
Swoją drogą temat powinien znaleźć się w innym dziale
Misiaczek ;c
13.05.2012
Automatyczna wiadomość
Ten temat został przeniesiony z forum:
AMX Mod X → Pytania
do
Scripting AMXX → Pytania
ogieR8
14.05.2012
Masz tutaj przykładowy plugin na zapisywanie zmiennej XxX[index]. Głównie opiera się to na ZapiszDane(index) i WczytajDane(index), ale nie zapominaj o zmiennej g_vault. Dla bezpieczeństwa polecam po każdej ingerencji w zmiennej XxX[index] (np. dodanie/odjęcie do/od niej wartości) wywołać ZapiszDane(index), aby w chwili cracha serwera czy coś zmienna się nadpisała, gdyż wtedy client_disconnect może nie zadziałać odpowiednio.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.