←  Problemy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Obliczanie originów/velocity

Zablokowany

  • +
  • -
Owner123 - zdjęcie Owner123 01.11.2010

Wie ktoś jak obliczyć velocity/origin dla miejsca obok gracza ? (lewo, prawo)
Chce zrobic takie male widmo które ma być zawsze obok gracze i nie wiem jak to obliczyć xD
Odpowiedz

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 01.11.2010

zależnie od tego, w którą stronę obrócony jest gracz tak?


potrzebujesz wektora gdzie gracz patrzy, a jest on w polu v_angle; z tego co piszesz nie interesuje Cię kąt na osi pionowej, więc wyzeruj ten kąt

potem przelicz angle_vector`em z parametrem w prawo, wektor w lewo jest równy
xs_vec_mul_scalar(vOffset, -1.0, vOffset)

gdy masz już wektor w prawo/lewo od gracza ustaw mu długość, teraz przesuń origin gracza o tak przygotowany wektor i masz szukaną pozycję :)

//Weź wektor 'wzroku'
new Float:vAngles[3];
pev(id, pev_v_angle, vAngles);
	
//zeruj pionową oś
vAngles[0] = 0.0;
	
//Przelicz na wektor w prawo
new Float:vOffset[3];
angle_vector(vAngles, ANGLEVECTOR_RIGHT, vOffset);
	
//Przeskaluj do pewnej długości/odległości
xs_vec_mul_scalar(vOffset, 200.0, vOffset);

//Przesuń pozycję gracza o podany wektor
new Float:vOrigin[3];
pev(id, pev_origin, vOrigin);
xs_vec_add(vOrigin, vOffset, vOrigin);
Odpowiedz

  • +
  • -
Owner123 - zdjęcie Owner123 01.11.2010

Wielkie dzięki :P Oczywiście leci +.
Odpowiedz
Zablokowany