Poniżej przedstawiam kilkanaście komend, które można dopisać do pliku config.cfg aby podwyższyć FPSy:
Komenda Opis Proponowana Wartość
cd_fps Ilość testów przeprowadzanych przez program 1 Cheating-Death. Im jest ich mniej tym gra działa szybciej. cl_allowupload Wysyłanie własnych spray-log na serwer. 0 Wyłączone minimalnie poprawi połączenie. cl_corpsestay Czas znikania ciał "poległych w boju". 1 Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera. cl_download_ingame Ściąganie niestandardowych log, dźwięków w 0 trakcie gry. Wyłączone zmniejszy lagi. cl_himodels Jakość wyświetlanych modeli. Niska 0 przyspiesza działanie gry. cl_minmodels Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli 1 postaci zamiast 10. Oszczędza fps'y. cl_weather Efekty pogodowe (np. deszcz na mapie de_aztec). 0 Wyłączone polepszają działanie gry. cl_shadows Cienie pod modelami graczy. Wyłączone przyspieszą 0 działanie gry. d_spriteskip* Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy 1 tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych. fastsprites Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego 2 czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić. fps_max Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe Nie ustawienie zmniejsza obciążenie procesora. więcej niż MHz Monitora gl_clear Wypełnianie luk pomiędzy teksturami. 0 daje 0 więcej fps'ów. gl_cull Renderowanie tylko widocznych obiektów. Włączone 1 przyspiesza działanie gry. gl_dither Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco 1 gorzej, ale gra działa szybciej. gl_keeptjunctions Wypełnianie luk pomiędzy teksturami. 0 daje 0 więcej fps'ów. gl_lightholes Light holes. Ustawione na 0 daje więcej fps'ów. 0 gl_max_size* Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia Nie trochę jakże cennych zasobów systemu. mniej niż 64 gl_picmip* Ustawienie jakości renderowania. 2 Im mniejsza wartość tym dokładniejsza jakość. gl_playermip Jakość modeli graczy. Zmniejszona pozwala 2 zaoszczędzić kilka klatek. gl_round_down Zmiana jakości tekstur. Pozwala na zaoszczędzenie 3 kilku fps'ów. gl_ztrick Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3 0 włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0. hpk_maxsize Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik 1 "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAM'u prawie bezużytecznym plikiem. max_shells Ilość łusek widocznych po strzelaninie. Mniej łusek 1 przyspiesza działanie gry. max_smokepuffs Ślady dymu na ścianach. 1 Ustawienie 1 ograniczy je do minimum. mp_decals Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. 20-300 Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry. precache Wydłużenie czasu ładowania gry w zamian za mniej 1 doczytywania w czasie jej trwania. r_detailtextures Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają 0 zaoszczędzić trochę RAM'u. r_detailtextures-supported Jeśli lubisz tekstury odbijające światło 0 zostaw ten parametr na 1. Więcej fps'ów uzyskasz jednak po jego wyłączeniu. r_mirroralpha Jeśli lubisz tekstury odbijające światło zostaw 0 ten parametr na 1. Więcej fps'ów uzyskasz jednak po jego wyłączeniu. r_mmx Wsparcie dla technologii MMX. Dzisiaj prawie 1 wszystkie procesory dysponują tą technologią, więc włączamy. violence_ablood Wyświetlanie krwi. Wyłączona krew zaoszczędzi 0 kilka klatek. violence_hblood Wyświetlanie krwi. Wyłączona krew zaoszczędzi 0 kilka klatek. violence_agibs Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. 0 Wyłączone dodaje fps'ów. violence_hgibs Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. 0 Wyłączone dodaje fps'ów. voice_enable Komunikacja głosowa. Wyłącz ją jeśli nie używasz 0 mikrofonu i masz słabe łącze. voice_dsound Polepszenie jakości dźwięku voicecoma. 0 Sugeruję wyłączenie dla uzyskania większej ilości fps'ów. voice_modenable Komunikacja głosowa. Wyłącz ją jeśli nie używasz 0 mikrofonu i masz słabe łącze.
* -komendy niezgodne z regulaminem ESL...
Nie polecam stosowania komendy "gl_picmip", im większa wartość, tym gorsze renderowanie, a tym samym gorsza jakość tekstur, już przy wartości "1" nie widać przez kratki (np. na assault'cie) - wartość domyślna to "0", oprócz tego sam dopisałem dość sporo z tych komend.