Własne tekstury na mapie
Abes Mapper
28.04.2009
Dzisiaj wytłumaczę jak wstawić własne tekstury do Valve Hammer Editor.
1. Najpierw trzeba wybrać sobię grafikę. Ja wybrałem taką :
Trzeba jednak zmienić szerokość i wysokość tak aby to była wielokrotność 16 czyli:
16, 32, 48, 64, 80, 96, 112 i tak dalej.
W jakim programie to zrobicie, to już nie ma znaczenia. Ja to zrobie w programie GIMP.
Jest on możliwy do pobrania tutaj:
http://www.gimpuj.in...action=download
Najpierw trzeba ściągnąć i zainstalować biblioteki GTK+ a potem dopiero GIMPa
Po zainstalowaniu otwieramy GIMPa.
Następnie naciskamy na "Plik", potem "Otwórz..."
Dalej wyszukujemy swoją teksturę (1.) i klikamy na "Otwórz" (2.)
Gdy grafika już się załadowała to klikamy na "Obraz" (1.) a potem "Skaluj obraz..." (2.)
Pojawi nam się okienko. Najpierw klikamy na taki spinacz (1.) i dopiero potem zmieniamy rozmiar (2.) aby wysokość i szerokość miały wartość wielokrotności 16. Na koniec klikamy na "Przeskaluj" (3.)
Teraz klikamy na "Plik" a potem "Zapisz jako...".
Następnie wpisujemy nazwę (na screenie jest .png ale może być także w .jpg), wbieramy lokalizacje zapisu i klikamy na "Zapisz" (1.) i jeszcze raz na "Zapisz". (2.)
Ok. Graficzkę mamy gotową
2. Teraz czas na program Wally. Jest on do edycji grafiki jak i tekstur w formacie .wad i innych.
Program możliwy do pobrania stąd: WALLY
Po ściągnięciu i uruchomieniu pobranego pliku pojawi się okienko gdzie wbieramy ścieżkę do rozpakowania programu. Potem tylko klikamy na "Unzip". Z tym raczej nie będzie problemu.
Uruchamiamy program Wally. Całość wygląda tak:
Następnie klikamy na "File", potem na "New"
Pojawi się okienko gdzie wybieramy "Half-Life Package [wad3] [.wad]" (1.) i klikam "OK" (2.)
Po tym wszystkim pokazało nam się nowe okienko.
Teraz szukamy naszej graficzki którą chcemy umieścić na mapie.
Przeciągamy plik do okienka, ale nie na te które utworzliśmy tylko tam gdzie wskazuje strzałka na obrazku.
Po przeciągnięciu powinno wyglądać to tak:
Teraz na naszej graficzce naciskamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Copy" (1.)
Następnie przechodzimy do okienka "Untitled1".
Na tym brązowo-szarawym polu naciskamy prawym przyciskiem myszy (1.) i pojawi nam się lista gdzie wybieramy "Paste As New" (2.)
Teraz musimy wpisać nazwę swojej teksturki (1.). Potem naciskamy "OK" (2.)
Dobra. Mamy już załadowaną teksturę. Teraz naciskamy na "File", potem "Save as...".
Nadajemy jakąś tam nazwę (1.) i zapisujemy (2.) do folderu cstrike
Oczywiśnie tak możemy dodawać wiele tekstur do jednego pliku .wad
3. Uruchamiamy Valve Hammer Editor. Otwieramy jakąś mapkę. Teraz klikamy na "Narzędzia", a następnie "Opcje".
Przechodzimy do zakładki "Tekstury" (1.) a i klikamy na "Dodaj WAD" (2.)
Wybieramy sobie nasz plik tekstur (1.). W moim przypadku jest to "dev.wad". Potem oczywiście "Otwórz" (2.)
Następnie klikamy na "OK" (1.)
Przypominam że najwięcej może być 8 wadów!
Teraz robimy jakiś solid i nakładamy na nią naszą teksturę. To już chyba umiecie
Wygląda to tak:
Trochę nie tak prawda :DD ?
Dlatego zaznaczamy tylko kawałek tekstury (1.) od frontu (tył i przód lecz nie boki!). Następnie klikamy na "X" (2.) i rozciągnie nam się tekstura
W CS wygląda to tak:
Tutek by Abes_Ziomal
Dla AMXX.pl
1. Najpierw trzeba wybrać sobię grafikę. Ja wybrałem taką :
Trzeba jednak zmienić szerokość i wysokość tak aby to była wielokrotność 16 czyli:
16, 32, 48, 64, 80, 96, 112 i tak dalej.
W jakim programie to zrobicie, to już nie ma znaczenia. Ja to zrobie w programie GIMP.
Jest on możliwy do pobrania tutaj:
http://www.gimpuj.in...action=download
Najpierw trzeba ściągnąć i zainstalować biblioteki GTK+ a potem dopiero GIMPa
Po zainstalowaniu otwieramy GIMPa.
Następnie naciskamy na "Plik", potem "Otwórz..."
Dalej wyszukujemy swoją teksturę (1.) i klikamy na "Otwórz" (2.)
Gdy grafika już się załadowała to klikamy na "Obraz" (1.) a potem "Skaluj obraz..." (2.)
Pojawi nam się okienko. Najpierw klikamy na taki spinacz (1.) i dopiero potem zmieniamy rozmiar (2.) aby wysokość i szerokość miały wartość wielokrotności 16. Na koniec klikamy na "Przeskaluj" (3.)
Teraz klikamy na "Plik" a potem "Zapisz jako...".
Następnie wpisujemy nazwę (na screenie jest .png ale może być także w .jpg), wbieramy lokalizacje zapisu i klikamy na "Zapisz" (1.) i jeszcze raz na "Zapisz". (2.)
Ok. Graficzkę mamy gotową
2. Teraz czas na program Wally. Jest on do edycji grafiki jak i tekstur w formacie .wad i innych.
Program możliwy do pobrania stąd: WALLY
Po ściągnięciu i uruchomieniu pobranego pliku pojawi się okienko gdzie wbieramy ścieżkę do rozpakowania programu. Potem tylko klikamy na "Unzip". Z tym raczej nie będzie problemu.
Uruchamiamy program Wally. Całość wygląda tak:
Następnie klikamy na "File", potem na "New"
Pojawi się okienko gdzie wybieramy "Half-Life Package [wad3] [.wad]" (1.) i klikam "OK" (2.)
Po tym wszystkim pokazało nam się nowe okienko.
Teraz szukamy naszej graficzki którą chcemy umieścić na mapie.
Przeciągamy plik do okienka, ale nie na te które utworzliśmy tylko tam gdzie wskazuje strzałka na obrazku.
Po przeciągnięciu powinno wyglądać to tak:
Teraz na naszej graficzce naciskamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Copy" (1.)
Następnie przechodzimy do okienka "Untitled1".
Na tym brązowo-szarawym polu naciskamy prawym przyciskiem myszy (1.) i pojawi nam się lista gdzie wybieramy "Paste As New" (2.)
Teraz musimy wpisać nazwę swojej teksturki (1.). Potem naciskamy "OK" (2.)
Dobra. Mamy już załadowaną teksturę. Teraz naciskamy na "File", potem "Save as...".
Nadajemy jakąś tam nazwę (1.) i zapisujemy (2.) do folderu cstrike
Oczywiśnie tak możemy dodawać wiele tekstur do jednego pliku .wad
3. Uruchamiamy Valve Hammer Editor. Otwieramy jakąś mapkę. Teraz klikamy na "Narzędzia", a następnie "Opcje".
Przechodzimy do zakładki "Tekstury" (1.) a i klikamy na "Dodaj WAD" (2.)
Wybieramy sobie nasz plik tekstur (1.). W moim przypadku jest to "dev.wad". Potem oczywiście "Otwórz" (2.)
Następnie klikamy na "OK" (1.)
Przypominam że najwięcej może być 8 wadów!
Teraz robimy jakiś solid i nakładamy na nią naszą teksturę. To już chyba umiecie
Wygląda to tak:
Trochę nie tak prawda :DD ?
Dlatego zaznaczamy tylko kawałek tekstury (1.) od frontu (tył i przód lecz nie boki!). Następnie klikamy na "X" (2.) i rozciągnie nam się tekstura
W CS wygląda to tak:
Tutek by Abes_Ziomal
Dla AMXX.pl
Sajjuk 27.10.2010
Dobry poradnik... Dzięki niemu wiem już jak dodać swój obrazek...
Użytkownik Sajjuk edytował ten post 29.10.2010 15:45
Użytkownik Sajjuk edytował ten post 29.10.2010 15:45