Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[INCLUDE] Polskie znaki


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.06.2011 23:27

*
Popularny

Polskie znaki
by diablix


Przedstawiam wam mój include (a w zasadzie stock), umożliwia on używanie polskich znaków na serwerze!

polskiZnak(const chJaki, szTablica[], iLen)



Przykładowy kod



#include <amxmodx>
#include <polskieznaki>

#define VERSION "0.1"

public plugin_init() {
register_plugin("Polskie znaki", VERSION, "diablix")
register_clcmd("say test", "cmdTest");
}

public cmdTest(id){
new szPolskies[3], szPolskiec[3], szPolskieO[3]; //3 TABLICE
polskiZnak('ś', szPolskies, sizeof szPolskies - 1);
polskiZnak('ć', szPolskiec, sizeof szPolskiec - 1);
polskiZnak('Ó', szPolskieO, sizeof szPolskieO - 1);

client_print(id, 3, "[TEST%sWKA] Cze%s%s wam - AMXX.pl", szPolskieO, szPolskies, szPolskiec);
}


Wynik :

Dołączona grafika

Sugestie mile widziane :)

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 7

#2 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 08.06.2011 23:45

W hudzie także tego można używać?
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#3 diablix

    emeryt

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.06.2011 23:47

W hudzie także tego można używać?


Tak
  • +
  • -
  • 0

#4 Cali

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:71
  • Imię:Alan
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.06.2011 06:55

A jak napisać wiadomosc w hudzie ?
  • +
  • -
  • 0
Dołączona grafika

#5 diablix

    emeryt

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.06.2011 09:53

A jak napisać wiadomosc w hudzie ?


public cos(){
new szPolskies[3];
polskiZnak('ś', szPolskies, sizeof szPolskies - 1);

set_hudmessage(255, 0, 0, 0.48, 0.20, 0, 6.0, 12.0);
show_hudmessage(0, "Co%s", szPolskies);
}

  • +
  • -
  • 0

#6 HaDeS From HELL

    CoD MoD Fanatyk

  • Użytkownik

Reputacja: 163
Profesjonalista

  • Postów:453
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 09.06.2011 10:34

Mam takie pytanie można to wrzucić do perka (nowy codmod)??
  • +
  • -
  • 0

#7 Rafal_94

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 45
Pomocny

  • Postów:383
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Woźniki
Offline

Napisano 09.06.2011 10:41

tak ale pamiętaj o kompilacji lokalnej z includem tym i chyba należy go wrzucić na serwer również
  • +
  • -
  • 0

#8 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 09.06.2011 10:59

Tak jak pisał Miczu w temacie R3X'a o pisaniu polskich znaków za pomocą amxx'a: "wystarczy zmienić kodowanie w edytorze na utf8" bez zbędnych funkcji.
  • +
  • -
  • 0

#9 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 09.06.2011 11:14

bardzo przydatne dla kodów kompilowanych w ascii; kompilator potrafi przetworzyć od .sma zapisane od razu w UTF-8, gdzie polskie znaki są traktowane jak każdy inny znak

funkcja trochę skomplikowana, wyobrażałem sobie taką bibliotekę mniej więcej w ten sposób
#define s* "^xFFFFFFC5^xFFFFFF9B"

client_print(id, print_chat, "Siemano go%scie!", s*);

  • +
  • -
  • 0

#10 WazzaP

    Super Hero

  • Użytkownik

Reputacja: 130
Zaawansowany

  • Postów:1 161
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Łęczna
Offline

Napisano 09.06.2011 12:37

A można stworzyć taki plugin, że gracz może używać polskich napisów w hudzie i w say'u?
  • +
  • -
  • 0

#11 sharkowy

    Lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie.

  • Przyjaciel

Reputacja: 113
Zaawansowany

  • Postów:1 981
Offline

Napisano 09.06.2011 13:06

A można stworzyć taki plugin, że gracz może używać polskich napisów w hudzie i w say'u?


Pracuje nad nim :P
  • +
  • -
  • 0

#12 Vertricus

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 426
Wszechobecny

  • Postów:1 549
  • Lokalizacja:.
Offline

Napisano 09.06.2011 13:14

AMXX Studio automatycznie zapisuje pliki w ascii i nie ma możliwości zmiany kodowania

A jak używamy notepada++ ?:>
  • +
  • -
  • 0

#13 diablix

    emeryt

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.06.2011 13:22

A można stworzyć taki plugin, że gracz może używać polskich napisów w hudzie i w say'u?


To żaden problem :P
  • +
  • -
  • 0

#14 sharkowy

    Lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie.

  • Przyjaciel

Reputacja: 113
Zaawansowany

  • Postów:1 981
Offline

Napisano 09.06.2011 14:00

Więc możesz napisać diablix, odechciało mi się :D
  • +
  • -
  • 0

#15 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 09.06.2011 16:23

nie wiem jak wy uwazacie ale wg mnie jeden stock to include za bardzo nie jest moglbys dodac np sprawdzanie w ciagu tekstowym czy sa polskie znaki np jak ktos zrobi
tablica[33]="aśnaebaem"
i zamieniac je na ich odpowiedniki ewentualnie uzyc jakiegos tagu np $s oznacza ś i funkca by parsowala cala tabliece znakow przed wyslaniem do clienta

pozatym stock moglby zwracac podany kod przez co mozliwe by bylo np uzycie
tablia[4]=polski_znak('ś')
;
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#16 WazzaP

    Super Hero

  • Użytkownik

Reputacja: 130
Zaawansowany

  • Postów:1 161
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Łęczna
Offline

Napisano 09.06.2011 16:54

diablix, czekamy :D
  • +
  • -
  • 0

#17 diablix

    emeryt

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.06.2011 18:43

nie wiem jak wy uwazacie ale wg mnie jeden stock to include za bardzo nie jest moglbys dodac np sprawdzanie w ciagu tekstowym czy sa polskie znaki np jak ktos zrobi

tablica[33]="aśnaebaem"
i zamieniac je na ich odpowiedniki ewentualnie uzyc jakiegos tagu np $s oznacza ś i funkca by parsowala cala tabliece znakow przed wyslaniem do clienta

pozatym stock moglby zwracac podany kod przez co mozliwe by bylo np uzycie
tablia[4]=polski_znak('ś')
;


...(a w zasadzie stock)


A co do drugiego to jak chcesz zwrócić tablicę? Chyba że źle zrozumiałem :P


diablix, czekamy :D


Zrobiłem coś takiego (na razie bez say_team - czemu colorchatem? odziwo engclient_cmd nie wyświetlał polskich znaków :o)

#include <amxmodx>
#include <polskieznaki>

#include <ColorChat>

#define VERSION "0.1"

new chReplaceAs[] = {
'ą',
'ó',
'ę',
'ż',
'ź',
'ł',
'ń',
'ć',
'ś'
};

new const szReplacementCommands[][] = {
"!a",
"!o",
"!e",
"!z",
"!x",
"!l",
"!n",
"!c",
"!s"
};

public plugin_init() {
register_plugin("Polskie znaki", VERSION, "diablix")
register_clcmd("say", "handleSay");
}

public handleSay(id){
new szText[192], szPolishChar[9][3]
read_args(szText, sizeof szText - 1);

for(new i = 0 ; i < sizeof szReplacementCommands ; i ++){
polskiZnak(chReplaceAs[i], szPolishChar[i], sizeof szPolishChar);

replace_all(szText, sizeof szText - 1, szReplacementCommands[i], szPolishChar[i]);
remove_quotes(szText);

}
new szName[32], iPlayers[32], iNum;
get_user_name(id, szName, sizeof szName - 1);
get_players(iPlayers, iNum, !is_user_alive(id) ? "bc" : "ac");

for(new id1 = 0 ; id1 < iNum ; id1 ++){
new iTempId = iPlayers[id1];

ColorChat(iTempId, get_user_team(id) == 2 ? BLUE : RED, "^x01%s^x03 %s^x01 : %s", !is_user_alive(id) ? "*DEAD*" : "", szName, szText);
}

return 1;
}

  • +
  • -
  • 1

#18 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 09.06.2011 18:51

czemu nie zwrocisz tablicy? jak zwrocisz tablice to powinno zwrocic cos jak string nigdy nie sprawdzalem ale moze ktos przetestowac cos takiego
public test(){
     new tab[]="333";
     return tab;
}
,
,
,
client_print(id,print_chat,"%s",test());

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#19 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 09.06.2011 19:16

Tablice przecież można zwrócić poprzez referencję :P
  • +
  • -
  • 0

#20 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 09.06.2011 19:21

wiem ale chodzi tutaj o przypisanie bo jest szybciej i wygodniej oraz zapis jest prostszy i czytelniejszy
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych