Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Xeeer - zdjęcie

Xeeer

Rejestracja: 27.12.2013
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 20.02.2014 23:56
-----

#583729 Ustawienie obrażeń z inteligencją

Napisane przez RasiaQ w 08.11.2013 21:49

Chciałem w tym temacie zaprezentować, jak ustawić danej klase x(+int) obrażeń z danej broni. (Nie znalazłem takowego w tym dziale ;_; )

 

1. Na sam początek dodajemy:

#include <hamsandwich>

i pod includami:

#define DMG_BULLET (1<<1)

i zmienna:

new bool:ma_klase[33];

2. do plugin_init() dodajemy:

RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");

3*. Jeśli nie masz to dodaj:

public cod_class_enabled(id)
    ma_klase[id] = true;

public cod_class_disabled(id)
    ma_klase[id] = false;

4. I na koniec .sma

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
    if(!is_user_connected(idattacker))
        return HAM_IGNORED;
    
    if(!ma_klase[idattacker])
        return HAM_IGNORED;
    
    if(damagebits & DMG_BULLET)
    {
        new weapon = get_user_weapon(idattacker);
        

if(get_user_team(this) != get_user_team(idattacker) && get_user_weapon(idattacker) == CSW_BRON && damagebits & DMG_BULLET)
cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);
                
    }
    
    return HAM_IGNORED;
}

 

CSW_BRON - BRON zmieniasz na nazwę swojej broni np. CSW_M4A1

 

W powyższym kodzie przyjrzyj się temu:

cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);

 

5.0 oznacza ile obrażeń będziemy zadawali. W tym przypadku jest to 5(+int). Jeśli zmienimy np. na 50.0 to będziemy zadawać 50(+int) obrażeń więcej.

0.1 Jest to współczynnik/mnożnik tego, jak nasza inteligencja będzie się przekładała na obrażenia. Np.

0.1 - 10int = 1 DMG
0.2 - 5int = 1 DMG
0.15 - 6.(3)int = 1 DMG
0.14 - 7.14int = 1 DMG
0.066666 - 15int = 1 DMG
0.05 - 20int = 1 DMG

 

Sposób przeliczania tego jest bardzo prosty (nauczył mnie go dzisiaj rano Vasto_Lorde[btw. dzięki :D]), otóż 1(jeden) dzielimy przez tyle ile chcemy inteligencji na 1 DMG. Np.

1/20 = 0.05 ( / zastępuje znak dzielenia ( patrz kod powyżej. Co wyszło ?)
1/15 = 0.66666

 

Łatwo sprawdzić na kalkulatorze ;P

 

5. A więc nasz finalny kod będzie wyglądał tak:

/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <codmod>
#include <hamsandwich>

#define DMG_BULLET (1<<1) 

new bool:ma_klase[33];

new const nazwa[] = "TEST";
new const opis[] = "Zadajesz 5(+int) obrazen z xxx";
new const bronie = 1<<CSW_M3;
new const zdrowie = 20;
new const kondycja = 40;
new const inteligencja = 50;
new const wytrzymalosc = 60;

public plugin_init() 
{
    register_plugin(nazwa, "1.0", "Drizzt");
    
    cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
    RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");
}

public cod_class_enabled(id)
    ma_klase[id] = true;

public cod_class_disabled(id)
    ma_klase[id] = false;

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
    if(!is_user_connected(idattacker))
        return HAM_IGNORED;
    
    if(!ma_klase[idattacker])
        return HAM_IGNORED;
    
    if(damagebits & DMG_BULLET)
    {
        new weapon = get_user_weapon(idattacker);
        

if(get_user_team(this) != get_user_team(idattacker) && get_user_weapon(idattacker) == CSW_BRON && damagebits & DMG_BULLET)
cod_inflict_damage(idattacker, this, 5.0, 0.1, idinflictor, damagebits);
                
    }
    
    return HAM_IGNORED;
}

 

To chyba wszystko jasne ;>

Dziękuję za uwagę. Gdyby ktoś czegoś nie rozumiał, będę wyjaśniał.

 


  • +
  • -
  • 13


#599573 Nie działające obrażenia klasy

Napisane przez RasiaQ w 31.12.2013 14:22

Naprawione.

 

PS W tej konfiguracji:

15.0, 0.4

Dostajesz 15DMG do M4A1 i 25int = 1dmg

 

Jak chcesz zmienić, to tu masz poradnik:

http://amxx.pl/topic...z-inteligencją/

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 1


#597864 Nie działające obrażenia klasy

Napisane przez vaulT w 28.12.2013 13:17

Wieksze Obrazenia dzialaja tylko wtedy kiedy twoja bron to M4A1.

Sprawdz skoki czy dzialaja teraz:

 

Załączony plik  codclass_PremiumGROM.sma   4,84 KB  16 Ilość pobrań
  codclass_PremiumGROM.amxx