Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

sosul - zdjęcie

sosul

Rejestracja: 06.05.2012
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 06.12.2012 23:41
-----

#366007 Colobot - Czyli zaczynanie programowania

Napisane przez DarkGL w 17.02.2012 17:05

Czym jest Colobot ?
Według wikipedii

edukacyjna strategiczna gra czasu rzeczywistego z elementami programowania, wyprodukowana przez Epsitec i wydana w 2001 roku przez Alsyd. Jej kontynuacja pod nazwą Ceebot ukazała się w 2005 roku.
Program uzyskał rekomendację[1] Ministerstwa Edukacji i Nauki jako środek dydaktyczny na poziomie gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych w zakresie nauki tworzenia algorytmów oraz opanowania reguł programowania i składni typowych dla języków C++ i Java.


Oficjalna strona gry COLOBOT: A new 3D real time game of strategy and adventure
I kolejna strona na temat gry http://pl.wikibooks....t_nieoficjalnie

Jak możemy przeczytać jest to gra która może pomóc nam opanować reguły programowania oraz dać podstawy pod programowanie w C++ i Java

W Colobot mamy możliwość programowania robotów w języku C-BOT Pisząc o programowaniu mam na myśli zapisanie poleceń typu idź , leć , weź coś jeśli itp. C-BOT pozwala zapoznać się też z instrukcjami if , else , break , return oczywiście możemy w nim tworzyć zmienne funkcje itp. jak widać jest to dobra podstawa pod dalsze programowanie a to że odrazu widzimy efekty naszych prac stanowi bardzo dobrą motywacje więc jeśli masz młodszego brata czy siostrę zainteresuj go tą grą być może wkręci się w programowanie :)

Przykładowy kod:
extern void object::SzukTyt()
{

		object item; // deklaracja zmiennej

		item = radar(TitaniumOre); // znajdź położenie rudy tytanu
		goto(item.position); // idź do rudy tytanu
		grab(); // podnieś ją

		item = radar(Converter);
		goto(item.position);
		drop(); // upuść rudę tytanu
		move(-2.5); // cofnij się 2,5 metra

}

Tak dla ułatwienia kody do gry:
W celu wpisania kodów wciśnij klawisze Ctrl+Break. W lewym górnym narożniku ekranu wyświetli się pole tekstowe, w które można wpisać któryś z poniższych kodów. Po wpisaniu kodu należy wcisnąć klawisz ENTER. Ponowne wpisanie niektórych kodów dezaktywuje je.

winmission - wygrana misji
lostmission - przegrana misji
fullpower - naładowanie do pełna ogniwa elektrycznego, ostudzenie silnika i odnowienie osłony
fullenergy - naładowanie do pełna ogniwa elektrycznego
fullshield - naprawa osłony
fullrange - ochłodzenie reaktora
fly - umożliwia latanie
nolimit - możliwość wyższego wznoszenia się robotami latającymi i astronautą
addfreezer - silnik robota latającego dłużej się przegrzewa (dla każdego robota kod ten musi być wpisany osobno)
addhusky - zmniejsza wrażliwość osłony (czyli np. dłużej może być atakowany)
allresearch - wszystkie roboty są dostępne
allmission - wszystkie misje są dostępne
showsoluce - wszystkie rozwiązania misji są dostępne
invradar - mapa działa jak po wybudowaniu radaru
selectinsect - pozwala sterować wrogiem (lub zabezpieczonym robotem, np. w ćwiczeniach) tak jak zwykłym robotem
photo1 - swobodne oglądanie otoczenia kamerą "przyklejoną" do gruntu (obraz można przybliżać i oddalać za pomocą klawiszy [+] i [-] na klawiaturze numerycznej
photo2 - to samo, ale nie widać mapy ani panelu z informacjami o zaznaczonym robocie
Ponowne wpisanie photo1 lub photo2 wyłącza tryb przeglądania
showstat - wyświetlenie w rogu ekranu informacji technicznych: liczby klatek na sekundę, generowanych trójkątów i trybu graficznego
showpos - wyświetlenia w rogu ekranu pozycji aktywnego obiektu. Działa tylko przy włączonym showstat.

W czasie gry dostajemy pod klawiszem F1 mamy informacje o poleceniach itp.

Filmik z gry z przykładowym skryptem ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PnxKO9j3018

Co robią instrukcje aim , fire i turn to się pewnie domyślacie :P

Download
www.darkgl.amxx.pl/Colobot_PL.rar
  • +
  • -
  • 18