wez skonfiguruj zeby kompilowalo przez menu w amxx-studio a nie uruchamiajac plik compilatora.
(tools>settings>compiler settings> podaj odpowiednie sciezki)
moze tak skompiluje. bo jak nie to nie wiem... moze poprostu damy Ci skompilowany plik... ale jeszcze zobacz z ta konfiguracja
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
WAAKCJE
Rejestracja: 04.09.2011Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 25.02.2012 12:22





Statystyki
- Grupa: Użytkownik
- Całość postów: 19
- Odwiedzin: 1 546
- Tytuł: Początkujący
- Wiek: Wiek nie został ustalony
- Urodziny: Data urodzin nie została podana
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
BDG
Kontakt
-2
Nowy
Narzędzia użytkownika
Znajomi
WAAKCJE nie posiada znajomych
Ostatnio byli
#369797 [ROZWIĄZANE] Cvary w pluginie
Napisane przez TomekPL
w 23.02.2012 21:58
#353901 [ROZWIĄZANE] Cvary w pluginie
Napisane przez Fili:P
w 26.01.2012 09:22
#353591 [ROZWIĄZANE] Cvary w pluginie
Napisane przez Waleq
w 25.01.2012 14:37
#195217 [Tutorial dla początkujących] Ruletka
Napisane przez dasiek
w 10.12.2010 15:44
Siemanko 
Chciałbym wam pokazać jak w łatwy sposób każdy może napisać własną Rultekę na serwer.
Więc na początku :
Definiujemy biblioteki z których mają być pobierane komenty. W amxx studio z automatu jest to
jednak nie wystarczą nam one więc dodamy jeszcze
Polecam:
początek Pluginu (dla tych co korzystają z notatnika w amxx studio jest z automatu to) :
Bez public_init plugin nam nie będzie działał więc nie usuwamy go
Zaczynamy główne pisanie
w public_init() dodajemy linijke która będzie nam przywoływać ruletke gdy gracz wpisze w
say'u np /rulecia
Dodajemy:
W pierwszych cudzysłowiach określamy co dany gracz musi wpisać W KONSOLI żeby uruchomić rulecie
(dlatego piszemy say /rulecia gdyż mamy ten sam efekt jakbyśmy pisali w czacie)
dla lepszego działania określimy to żeby odpalało naszą rulecie jak gracz będzie pisał do teamu
i oto jakieś 10 % roboty
czas na pisanie głównego programu
zamykającej klamerze ("}") dajemy ENTER żeby nasz plugin ładniej wyglądał
i piszemy funkcje rulecia
Gdybyśmy Tego nie zrobili nie zapisalibyśmy bo ponieważ nie znalazłoby funkcji "rulecia" którą zadeklarowaliśmy
gdy gracz wpisze w czacie /rulecia.
dopisaliśmy (id) po to, by ruletka była losowana dla pojedyńczego gracza a nie dla całego serwera.
Teraz element Losowania. Służy do tego komenda:
w ten oto sposób nasza ruletka będzie miała 4 elementy
aby dodać więcej elementów piszemy np dla 500 elementów:
czas opisać co ma losować.
po klamerkach otwierających piszemy numer i dalej co ma robić jeśli go wylosuje.
Opiszemy Teraz że jedną z naszych atrakcji na ruletce jest ustawienie HP do 1
Jak nie ma błędów przy zapisywaniu jest dobrze
teraz coś o Dodawaniu czegoś. Robimy to za pomocą komendy
np przy wyborze numeru 2 gracz dostanie m4
Kod:
c
i gracz po wylosowaniu dostanie M4.
Gdy napiszemy
gracz nie dostanie nic. Wyskoczy mu na chacie że ma pecha.
na 4 rzecz wpadniecie sami
Teraz zakończymy losowanie klamrą
i cały public rulecia też. Nasz plugin wygląda tak
Nie wiem jak wam ale mi się Skompilowało bez błędów.
aby ruletke rozbudować polecam poczytać o operacjach na graczu naprawde jest z Tym fajna zabawa.
Tutorial Wykonany przez CheQ. (Hakuna Matata
)
Kopiowanie i rozpewszechnianie dozwolane jedynie z podpisem autora.
Jest to mój pierwszy tutorial więc proszę nie pisać rzeczy w stylu "po co to i dlaczego" czy coś. Komuś to się może przydać

Chciałbym wam pokazać jak w łatwy sposób każdy może napisać własną Rultekę na serwer.

Więc na początku :
Definiujemy biblioteki z których mają być pobierane komenty. W amxx studio z automatu jest to
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
jednak nie wystarczą nam one więc dodamy jeszcze

Polecam:
#include <fun> <-Sprawy związane z graczem (jego życiem,kamizelką,grawitacją,szybkością itp)
#include <cstrike> <-Podobne co wyżej tylko "Trudniejsze" xd
początek Pluginu (dla tych co korzystają z notatnika w amxx studio jest z automatu to) :
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#include <fakemeta>
#include <engine>
#define PLUGIN "Ruletka_Tutek" //<-Nazwa Pluginu
#define VERSION "1.28" //<-Wersja (tak dla szpanu dodany że niby zpachowana itp)
#define AUTHOR "CheQ" //<- Autro pluginu
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR); // <- To jest po to by 2 raz nie wprwoadzac Danych o Pluginie
}
Bez public_init plugin nam nie będzie działał więc nie usuwamy go

Zaczynamy główne pisanie

w public_init() dodajemy linijke która będzie nam przywoływać ruletke gdy gracz wpisze w
say'u np /rulecia
Dodajemy:
register_clcmd("say /rulecia","rulecia");
W pierwszych cudzysłowiach określamy co dany gracz musi wpisać W KONSOLI żeby uruchomić rulecie
(dlatego piszemy say /rulecia gdyż mamy ten sam efekt jakbyśmy pisali w czacie)
dla lepszego działania określimy to żeby odpalało naszą rulecie jak gracz będzie pisał do teamu
register_clcmd("say_team /rulecia","rulecia");
i oto jakieś 10 % roboty

czas na pisanie głównego programu
zamykającej klamerze ("}") dajemy ENTER żeby nasz plugin ładniej wyglądał
i piszemy funkcje rulecia
public rulecia(id)
{
//Tu będzie kod naszej funkcji rulecia
}
Gdybyśmy Tego nie zrobili nie zapisalibyśmy bo ponieważ nie znalazłoby funkcji "rulecia" którą zadeklarowaliśmy
gdy gracz wpisze w czacie /rulecia.
dopisaliśmy (id) po to, by ruletka była losowana dla pojedyńczego gracza a nie dla całego serwera.
Teraz element Losowania. Służy do tego komenda:
switch(random_num(1, 4)) // swich()-wybierz, Random_num()-spomiędzy
{
//kod
}
w ten oto sposób nasza ruletka będzie miała 4 elementy
aby dodać więcej elementów piszemy np dla 500 elementów:
switch(random_num(1, 500))
{
//kod
}
czas opisać co ma losować.
po klamerkach otwierających piszemy numer i dalej co ma robić jeśli go wylosuje.
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
//Kod
}
}
Opiszemy Teraz że jedną z naszych atrakcji na ruletce jest ustawienie HP do 1

switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP"); // Client print i print chat ustawia nam że
graczowi zostaje (w tym przypadku) wypisanie
Masz 1 HP
set_user_health(id,1); // ustawia graczowi HP na 1 (pierwsza wartość-konkretny gracz a nie
cały serwer a druga to ilość HP
}
Jak nie ma błędów przy zapisywaniu jest dobrze

teraz coś o Dodawaniu czegoś. Robimy to za pomocą komendy
give_item(id,"przedmiot");
np przy wyborze numeru 2 gracz dostanie m4

Kod:
c
ase 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
//dodajmy tez magazynek xd
give_item(id, "ammo_556nato");
}
i gracz po wylosowaniu dostanie M4.
Gdy napiszemy
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
gracz nie dostanie nic. Wyskoczy mu na chacie że ma pecha.

na 4 rzecz wpadniecie sami

Teraz zakończymy losowanie klamrą
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP"); // Client print i print chat ustawia nam że
graczowi zostaje (w tym przypadku) wypisanie
Masz 1 HP
set_user_health(id,1); // ustawia graczowi HP na 1 (pierwsza wartość-konkretny gracz a nie
cały serwer a druga to ilość HP
}
case 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
//dodajmy tez magazynek xd
give_item(id, "ammo_556nato");
}
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
} // <-o Ta!
i cały public rulecia też. Nasz plugin wygląda tak

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#include <fakemeta>
#include <engine>
#define PLUGIN "Ruletka_Tutek"
#define VERSION "1.28"
#define AUTHOR "CheQ"
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
register_clcmd("say /rulecia","rulecia");
register_clcmd("say_team /rulecia","rulecia");
}
public rulecia(id)
{
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP");
set_user_health(id,1);
}
case 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
give_item(id, "ammo_556nato");
}
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
case 4:
{
client_print(id,print_chat,"Masz 100 HP");
set_user_health(id,100);
}
}
}
Nie wiem jak wam ale mi się Skompilowało bez błędów.
aby ruletke rozbudować polecam poczytać o operacjach na graczu naprawde jest z Tym fajna zabawa.

Tutorial Wykonany przez CheQ. (Hakuna Matata

Kopiowanie i rozpewszechnianie dozwolane jedynie z podpisem autora.
Jest to mój pierwszy tutorial więc proszę nie pisać rzeczy w stylu "po co to i dlaczego" czy coś. Komuś to się może przydać

#352922 [ROZWIĄZANE] Cvary w pluginie
Napisane przez Drzanas
w 22.01.2012 23:14
http://amxx.pl/dokum...cja/szukaj/cvar
Zależy też co chcesz zrobić.
Proponuje też przejrzeć jakiś plugin który ma sporo cvarów i zobaczyć jak są użyte. Np w tym http://amxx.pl/topic...timate-hot-v27/ w tzn też jest sporo http://amxx.pl/topic/57219-vip/
Zależy też co chcesz zrobić.
Proponuje też przejrzeć jakiś plugin który ma sporo cvarów i zobaczyć jak są użyte. Np w tym http://amxx.pl/topic...timate-hot-v27/ w tzn też jest sporo http://amxx.pl/topic/57219-vip/
#292321 Kompilacja
Napisane przez dasiek
w 04.09.2011 12:19
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#include <fakemeta>
#include <engine>
#define PLUGIN "Ruletka"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "WAKACJE"
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
register_clcmd("say /ruletka","ruletka");
register_clcmd("say_team /ruletka","ruletka");
}
public ruletka(id)
{
switch(random_num(1,12))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP");
set_user_health(id,1);
}
case 2 :
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz Deagla");
give_item(id,"weapon_deagle");
give_item(id, "ammo_50ae");
}
case 3 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
case 4 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 100 HP");
set_user_health(id,100);
}
case 5 :
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz speeda");
set_user_maxspeed(id, 0.65)
}
case 6 :
{
client_print(id,print_chat,"Wygrales tarcze");
give_item(id, "weapon_shield");
}
case 7 :
{
client_print(id,print_chat,"Otrzymales 100 armora");
set_user_armor (id,100);
}
case 8 :
{
client_print (id,print_chat,"Otrzymales +50HP");
set_user_health(id,get_user_health(id) + 50);
}
case 9 :
{
client_print (id,print_chat,"Zostajesz zabity");
user_kill(id, 1);
}
case 10 :
{
client_print (id,print_chat ,"Dostajesz Gravitke");
set_user_gravity (id,1.30);
}
case 11 :
{
client_print (id,print_chat ,"Jesteś wolniejszy");
set_user_maxspeed(id, 0.65);
}
case 12 :
{
client_print (id,print_chat ,"dsotajesz freeza");
give_item(id, "weapon_smokegrenade");
}
}
}
zapomiałeś "," w client_princie i po switch(random_num(1,12) niepotrzemny srednik

- AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod
- → Przeglądanie profilu: Reputacja: WAAKCJE
- Regulamin