Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Fili:P - zdjęcie

Fili:P

Rejestracja: 03.04.2011
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 15.08.2020 13:17
****-

#538190 Nowe "przydatne grafiki"

Napisane przez Fili:P w 28.04.2013 10:19

Cześć, chciałbym zaproponować dodanie nowych "przydatnych grafik" w tym temacie: http://amxx.pl/topic...ydatna-grafika/

 

Brakuje mi grafik typu Forwardy, Natywy. Pewnie niektórzy mają podobny pomysł, może również mają jakąś ciekawą nazwę której według nich brakuje.

 


  • +
  • -
  • 2


#537648 Ukrywanie nie ruszanych klocków

Napisane przez Fili:P w 26.04.2013 15:34

opis

Plugin dzięki któremu po rozpoczęciu rundy, usuwa z mapy nie ruszane klocki.

 

download

Załączony plik  HideObject.sma   805 bajtów  295 Ilość pobrań
  HideObject.amxx


  • +
  • -
  • 2


#537139 [ROZWIĄZANE] Kiedy używamy "return"

Napisane przez Fili:P w 24.04.2013 17:40

Ten error mówi że w jednym miejscu w kodzie używasz "return", a w innym "return wartość". Przyjmij jeden sposób na plugin.


  • +
  • -
  • 1


#536426 Dokumentacja - Segregowanie

Napisane przez Fili:P w 22.04.2013 18:01

Według mnie pomysł bardzo ciekawy i świetne realizacja benia :D

Ciesze się że ludzie proponują takie dobre pomysły i naprawdę według mnie przydatne. Na pewno to jakaś zmiana na lepsze. Czuje się że coś na forum się dzieje i idziemy w górę :D

 

Jak mówiłem pomysł bardzo przydatny i jak widać w wykonaniu estetyczny. Gratulacje.


  • +
  • -
  • 1


#535600 Trafienie krytyczne

Napisane przez Fili:P w 19.04.2013 19:42

opis

Plugin dodaje szansę na trafienie krytyczne, które zadaje % większe obrażenia. Trafienie krytyczne "chwieje równowagę" trafionego.

 

cvary

amx_critical_chance 100 ( szansa na trafienie krytyczne 1/x )
amx_critical_size 200 ( mnożnik obrażeń przy trafieniu krytycznym )

download

Załączony plik  CriticalChance.sma   830 bajtów  288 Ilość pobrań
  CriticalChance.amxx


  • +
  • -
  • 6


#524752 [ROZWIĄZANE] Opis Klas

Napisane przez Fili:P w 15.03.2013 15:17

Zamiast tylu case, zrób tablicę + if + pętla for
  • +
  • -
  • 1


#523707 [ROZWIĄZANE] Zdarzenie gdy gracz zmienia druzyne

Napisane przez Fili:P w 11.03.2013 15:58

http://wiki.amxmodx....Events#TeamInfo
  • +
  • -
  • 1


#523040 Szansa na trafienie hs

Napisane przez Fili:P w 09.03.2013 10:37

register_forward( FM_TraceLine, "TraceLine" );

public TraceLine( Float:start[3], Float:end[3], conditions, id, trace )
{
if(get_tr2(trace, TR_iHitgroup) == HIT_HEAD)
return FMRES_IGNORED;
new iHit = get_tr2(trace, TR_pHit);
if(!is_user_connected(iHit))
return FMRES_IGNORED;
if( random_Num(1,8)==1)
{
set_tr2(trace, TR_pHit, HIT_HEAD );
return FMRES_HANDLED;
}
return FMRES_IGNORED;
}

Nie mam pewności czy zadziała
  • +
  • -
  • 2


#521339 [ROZWIĄZANE] Dodatkowy model na graczu

Napisane przez Fili:P w 03.03.2013 18:29

Skrzydła to może by jako submodel ?
  • +
  • -
  • 1


#521051 Nowa klasa human "Nieustraszony"

Napisane przez Fili:P w 02.03.2013 20:08

Jest możliwość wgł połączenia takiego zombie mod+cod że np się expi, a zombie ma w klasach np Knife blink, chodzenie po scianach, różne granaty, skoki itp?

Jest jest. Co do pomysłów to mi się nie podobają.
  • +
  • -
  • 1


#521044 Perk Braterstwo

Napisane przez Fili:P w 02.03.2013 20:00

opis
Ostatnio przeczytałem pewien temat na forum i "natchneła" mnie chęć napisania prostego perku, który według mnie jest dość ciekawy. Mając ten perk kiedy drugi gracz z naszego teamu jest niedaleko nas ( 50.0 jednostek ) zadaje trochę większe obrażenia, uwzględniając czynnik inteligencji ( 1.1 ).

download
Załączony plik  codperk_braterstwo.sma   885 bajtów  213 Ilość pobrań
  codperk_braterstwo.amxx
  • +
  • -
  • 8


#520780 [ROZWIĄZANE] Uruchamianie publica co 5 rund

Napisane przez Fili:P w 01.03.2013 19:32

<br />Ale czy wtedy nie będzie to się zerowało pod koniec każdej rundy? <br />

Nie.

Co do reszty jak już chcesz 5 to przedział 0..4 a nie 0..5:
if( gRound >= 4){
//kod ruletki
gRound=0
}

  • +
  • -
  • 1


#516911 Operacje na obrażeniach

Napisane przez Fili:P w 18.02.2013 19:47

W tym poradniku postaram się opisać kilka operacji związanych z obrażeniami.

Wstęp

  • Opis argumentów funkcji RegisterHam
  • Argument 1 = Ham_TakeDamage: Ten argument oznacza jakie zdarzenie chcemy "złapać". Skoro chcemy przechwycić zadawanie obrażeń, będzie to Ham_TakeDamage.
  • Argument 2 = "player": Drugi argument oznacza klasę u której chcemy "złapać" zdarzenie, w tym wypadku zadanie obrażeń. Ta wartość oznacza gracza.
  • Argument 3 = "fw_TakeDamagePre": Jest to po prostu nazwa funkcji, za pomocą której będziemy "łapać" zdarzenie.
  • Argument 4: W tym wypadku nie podaje jego wartości, ponieważ jego domniemana wartość to 0. 0 oznacza, iż chcemy złapać moment przed zdarzeniem ( daje to możliwość modyfikacji parametrów zdarzenia ). 1 oznacza, że nie mamy już wpływu na przebieg zdarzenia.

2. Opis argumentów zdarzenia Ham_TakeDamage

  • this - identyfikator istoty ( bytu, entu, etc. ), która otrzyma/ła obrażenia
  • idinflictor - identyfikator bytu zadającego obrażenia, zwykle idinflictor == idattacker, jednak kiedy obrażenia zadaje przykładowo granat to w tym argumencie właśnie będzie jego identyfikator.
  • idattacker - identyfikator osoby, istoty, bytu, etc. która atakuje this-a
  • Float:damage - ilość zadawanych obrażeń ( zwróć uwagę iż jest to liczba typu float )
  • damagebits - bit typ/ów zadanych obrażeń ( więcej: http://amxx.pl/topic/28881-damagebits/ )

a) Natychmiastowe zabicie z X broni:
wymagane moduly

hamsandwich
amxmodx

opis
1. Zarejestruj w plugin_init zdarzenie z modułu hamsandwich, Ham_TakeDamage.
RegisterHam( Ham_TakeDamage, "player", "fw_TakeDamagePre" );

2. "Utwórz" funkcję:
public fw_TakeDamagePre( this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits )
{
// tu będzie kod
}

3. Wewnątrz funkcji, sprawdź czy this i idattacker żyją:
if( !is_user_alive( idattacker ) || !is_user_alive( this ) )
return HAM_IGNORED;

4. Jeżeli chcesz, aby było natychmiastowe zabicie z granatu dodaj taki warunek:
if( idinflictor == idattacker )
return HAM_IGNORED;
if( !(damagebits & (1<<24) ) )
return HAM_IGNORED;
  • Teraz dodajemy natychmiastowe zabicie z HE:
    SetHamParamFloat( 4, float( get_user_health( this ) + 1) );
    return HAM_HANDLED;
  • Jeżeli chcesz mieć ułamkową szansę na natychmiastowe zabicie przed powyższym kodem dodaj:
    if( !random( X ))
    return HAM_IGNORED;

    Jako x należy podstawić wartość zakresu, np. jeżeli dasz 5, to szansa będzie 1/5.

4. Jeżeli chcesz, aby było natychmiastowe zabicie z innej broni niż granat dodaj warunek:

if( idifnlictor != idattacker )
return HAM_IGNORED;

  • Teraz sprawdźmy z jakiej broni zabito:
    if( get_user_weapon( idattacker ) != Y )
    return HAM_IGNORED;
    Jako Y należy podstawić definicje identyfikatora naszej broni.
  • Teraz dodajemy natychmiastowe zabicie z naszej broni:
    SetHamParamFloat( 4, float( get_user_health( this ) + 1) );
    return HAM_HANDLED;
  • Jeżeli chcesz mieć ułamkową szansę na natychmiastowe zabicie przed powyższym kodem dodaj:
    if( !random( X ))
    return HAM_IGNORED;

    Jako x należy podstawić wartość zakresu, np. jeżeli dasz 5, to szansa będzie 1/5.

B) Odporność ( % ) na obrażenia
opis
1. Zarejestruj w plugin_init zdarzenie z modułu hamsandwich, Ham_TakeDamage.

RegisterHam( Ham_TakeDamage, "player", "fw_TakeDamagePre" );

2. "Utwórz" funkcję:
public fw_TakeDamagePre( this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits )
{
// tu będzie kod
}

3. Wewnątrz funkcji, sprawdź czy this i idattacker żyją:
if( !is_user_alive( idattacker ) || !is_user_alive( this ) )
return HAM_IGNORED;

4. Teraz dodajemy już ostatnie 2 linie:
SetHamParamFloat( 4, damage * ( 1.00 - ( O_ILE_PROCENT_ZMNIEJSZAMY_OBRAZENIA / 100 ) ) );
return HAM_HANDLED;

Chyba nie muszę tłumaczyć co podstawiamy za O_ILE_PROCENT_ZMNIEJSZAMY_OBRAZENIA.

c) Obrażenia większe o %
opis
1. Zarejestruj w plugin_init zdarzenie z modułu hamsandwich, Ham_TakeDamage.
RegisterHam( Ham_TakeDamage, "player", "fw_TakeDamagePre" );

2. "Utwórz" funkcję:
public fw_TakeDamagePre( this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits )
{
// tu będzie kod
}

3. Wewnątrz funkcji, sprawdź czy this i idattacker żyją:
if( !is_user_alive( idattacker ) || !is_user_alive( this ) )
return HAM_IGNORED;

4. Teraz dodajemy już ostatnie 2 linie:
SetHamParamFloat( 4, damage * ( 1.00 + ( O_ILE_PROCENT_ZWIĘKSZAMY_OBRAZENIA / 100 ) ) );
return HAM_HANDLED;

Chyba nie muszę tłumaczyć co podstawiamy za O_ILE_PROCENT_ZWIĘKSZAMY_OBRAZENIA.

d) Szansa na pełną absorpcję obrażeń
opis
1. Zarejestruj w plugin_init zdarzenie z modułu hamsandwich, Ham_TakeDamage.
RegisterHam( Ham_TakeDamage, "player", "fw_TakeDamagePre" );

2. "Utwórz" funkcję:
public fw_TakeDamagePre( this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits )
{
// tu będzie kod
}

3. Wewnątrz funkcji, sprawdź czy this i idattacker żyją:
if( !is_user_alive( this ) )
return HAM_IGNORED;

4. W poniższym kodzie jako X wstaw szansę na absorpcję ( 1/X ):
if( !random( X ))
return HAM_IGNORED;

5. Teraz dodajemy już ostatnie 2 linie:
return HAM_SUPERCEDE;


Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły na nowe podpunkty dotyczące operacji na obrażeniach, proszę pisać śmiało w komentarzach :)


  • +
  • -
  • 3


#516443 Polski Bill Gates - Jack Karpiński

Napisane przez Fili:P w 17.02.2013 14:02

Dołączona grafika

Ciekawy artykuł według mnie, warty przeczytania, dotyczy informatyki więc tak bardzo nie odbiega.


Jacek Karpiński, autor najszybszego komputera na świecie został zwolniony z pracy przez komunistyczny rząd. Jak to się stało, że Polacy stracili taką szansę na szybką komputeryzację kraju w latach 70?

Już od samego początku historia Jacka Karpińskiego była niezwykła Miał urodzić się na Mount Blanc w niewielkiej chatce. Ostatecznie przyszedł na świat 9 kwietnia 1927 roku w Turynie. Na jego wczesną dorosłość przypadły lata drugiej wojny światowej, a nasz bohater włączył się w działalność konspiracyjną w Szarych Szeregach. Do jego zadań należało zrywanie flag, tłuczenie szyb w niemieckich sklepach, rzucanie petard pod posterunki i inne rzeczy typowe dla małej dywersji. Podczas walk z Niemcami został raniony w kręgosłup, co spowodowało, ze musiał się poruszać o dwóch laskach.
Po przebytej rehabilitacji podjął studia na Politechnice Łódzkiej, by przejść na Warszawską, gdzie zakończył naukę w 1951 roku. Po zdobyciu wykształcenia zgłosił się do pracy do Centralnego Laboratorium Polskiego Radia, lecz kadrowa nie przyjęła go mówiąc: „Co tu robi ten dywersant! To sabotaż! Wróg ludu się tu zakradł, won mi stąd”. W następnym zakładzie nie było lepiej. Spowodowane było to ujawnieniem się Karpińskiego – podał, że był „instruktorem wielkiej dywersji”.
W końcu udało mu się dostać pracę w Polskiej Akademii Nauk w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki. Pracownia ta dostała zlecenie by stworzyć urządzenie do prognozowania pogody. Udało się wykonać maszynę, która poprawiła przewidywanie warunków atmosferycznych o 10%.
W 1960 roku UNESCO zorganizowało konkurs młodych talentów techniki. Karpiński został wybrany na przedstawiciela PANu. Konkurs udało się wygrać, a nagrodą było wybranie dowolnego kierunku studiów na dowolnej uczelni. Karpiński wybrał Harvard i Massachusetts Institute of Technology. Za granicą proponowano mu podjęcie pracy, jednak zdecydował się zostać w Polsce. W tym czasie wprowadził koncepcję Perceptronu. Tak o nim mówił sam pomysłodawca: „Perceptron to była właściwie sztuka dla sztuki. Chodziło mi o to, aby pokazać, że maszyna może rozpoznawać otoczenie i uczyć się (…) Był wyposażony w kamerę i system do analizy obrazu. Jeśli pokazało mu się na przykład trójkąt, był w stanie odnaleźć cechy charakterystyczne i zidentyfikować kształt, niezależnie od tego czy następny trójkąt jaki mu pokazano, był mniejszy, większy czy trochę zdeformowany”.
Jack Karpiński – osoba wyprzedzająca swoje czasy. Zupełnie nieznany

W wyniku nieporozumień z dyrektorem instytutu Karpiński przenosi się do Instytutu Fizyki Doświadczalnej Uniwersytetu Warszawskiego w roku 1965. Tam też stworzył pierwszą maszynę liczącą. Powstał KAR-65, który potrafił wykonać 100 tysięcy operacji na sekundę. Dla porównania komputery Odry pracowały kilka razy wolniej i były droższe. KAR-65 kosztował 65 mln zł a Odra 200 mln.
W tym czasie jeden Stefan Bratkowski, dziennikarz i popularyzator techniki, opowiadał: „W połowie lat 60. jeden z moich amerykańskich kolegów powiedział mi o Polaku, który należał do szóstki ludzi wyprzedzających cały świat. Ten Polak zwał się podobno Jack Karpiński. Niestety, nikt o nim niczego nie wiedział.”
W tym czasie Karpiński oraz jego wyniki pracy były bojkotowane. Mimo to, pracował dalej. „Wymyśliłem modularną maszynę [K-202], jednostkę centralną (…) wyposażoną w pamięć stałą i operacyjną, do której można doczepić 65 tysięcy modułów sterowania i wykonawczych. Coś kapitalnego na przykład dla przemysłu (…) Po paru tygodniach komisja stwierdziła, że projekt nie nadaje się do realizacji, bo technologii, jaką proponuję nie ma i być nie może. Ja by mogła być, Amerykanie na pewno by ją już wykorzystali.”
Karpiński dalej pracował, ale napotkał dużą trudność, ponieważ miał zakaz wyjazdu za granicę. Dopiero udało się załatwić możliwość wyjazdu u ministra spraw wewnętrznych Franciszka Szlachcica. Dopóki on był ministrem to Karpiński pracował spokojnie.
K-202 został zaprezentowany na pokazach w Londynie. Odniósł sukces, bo szybko pojawiła się propozycja produkcji. Konstruktor odmówił: „Jak głupi, zakichany patriota, powiedziałem dziękuję, włożyłem brytyjskie opinie do kieszeni i wróciłem do Polski (…). Koniec końców okazało się, że produkować można, ale ani MERA ani Komitet nie dadzą pieniędzy (…) Stefan [Bratkowski] zaproponował układ: brytyjskie pieniądze, sprzedaż i marketing – konstrukcja i produkcja w Polsce. To było dla wszystkich do przyjęcia.”
K-202 – komputer 30% lepszy od wszystkich dostępnych na rynku

W zakładzie produkcyjnym sekretarz Komitetu Warszawskiego PZPR Jerzy Łukasiewicz obsadził stanowisko dyrektora administracyjnego swoją kandydaturą. Następni urzędnicy komunistyczni robili podobnie. Partyjnymi została obsadzona cała administracja od dyrektorów począwszy na księgowej skończywszy. Na szczęście Karpiński dostał wolną rękę w doborze inżynierów. Tak opisywany był K-202 w prasie: „Prototyp K-202 nie tylko spełnił wymogi założeń, ale je znacznie przewyższył. Powstał minikomputer na elementach elektronicznych czwartej generacji, stanowiący w swojej klasie najbardziej uniwersalną maszynę świata. Liczy z szybkością miliona operacji na sekundę i w tym dorównują mu tylko amerykański minikomputer Super Nova i angielski Modular One. (…)” – Henryk Boruciński w „Perspektywy”. Raport Pracowni Prognoz Rozwoju Ośrodka Badawczo – Rozwojowego Informatyki: „Wiceprezydent Control Data Corporation (druga co do wielkości firma w świecie po IBM) powiedział, że K-202 wyprzedza to, co się przygotowuje na świecie, co najmniej o pół roku i że jest lepszy o 30% od wszystkiego, co można kupić obecnie. (…)Z chęcią kupiliby licencję.
Dołączona grafikaWarto wspomnieć, że Karpińskiemu udało się wprowadzić wcześniej proponowane wymiary. Komputer miał rozmiary 48x21x56 cm czyli mniej więcej wielkość walizki. Jeden z Wydziału Przemysłu KC powiedział z niedowierzaniem: „Wy chcecie powiedzieć, że taka mała skrzynka mieści więcej niż te ogromne IBM-owskie komputery?”.
Pan jest durny – czyli problemy Karpińskiego z władzą

Karpiński nie potrafił utrzymywać dobrych stosunków w ówczesnym systemie. Do osób wizytujących zakład potrafił powiedzieć: „Panie, pan jest durny”, albo „Komputer będzie głupcoodporny”. Zbigniew Szwaj: „Ta jego arogancja wobec ówczesnej władzy. Często powtarzał, że przeżył okupację, więc komunę też przeżyje. I wcale się z tym nie krył. (…) Kiedyś wizytowała nas partyjna wierchuszka. Jednemu z partyjniaków wypalił wprost, że jego wiedza wystaryłaby co najwyżej do budowy nocników.”
W roku 1970 ZSRR wystąpił z pomysłem stworzenia jednolitego typu komputera dla całego Układu Warszawskiego. Został nazwany RIAD – Jednolity System Maszyn Matematycznych. Każdy kraj satelicki miał produkować jeden typ komputera. Polsce przypadł RIAD-30. W 1972 z wizytą przyjechał główny konstruktor RIADa Ławrionow. Gdy zobaczył K-202 powiedział, że niemożliwe to jest, bo ich maszyna zajmuje całą ścianę. Zaczął wypytywać czy potrzebuje klimatyzacji – nie potrzebował, czy jest odporny na wstrząsy – jest. Aż wreszcie Karpiński wylał szklankę wody na swój komputer. Nic się nie stało. Ławrionow na to „Ale to nie jest RIAD, prawda?”. Karpiński odpowiedział, że można go przerobić na RIAD, ale wtedy będzie miał zamiast miliona operacji na sekundę tylko 300 tysięcy, co jednak dalej jest szybsze niż radziecki system.
„Zaczęła się straszna nagonka na mnie i na K-202. Okropne mi robili świństwa. Starałem się o autonomię dla mojego Zakładu. Nic z tego nie wyszło, przenieśli mnie do Instytutu Maszyn Matematycznych. Musieli mnie zniszczyć, bo ośmieszałem i ELWRO, i IMM. ELWRO zatrudniało 6 tysięcy ludzi, IMM – 700. I nie potrafili zrobić żadnej przyzwoitej maszyny. (…) U mnie w 1973 pracowało raptem 200 osób.” Nie przeszkadzało to jednak w dalszym chwaleniu maszyny. Podkreślano, że jest modularna, ma elastyczne struktury, wieloprogramowość, a także niezawodność i wysoką wydajność. Ostatecznie Karpiński został zwolniony z pracy. Został wyprowadzony pod karabinami ze swojego zakładu.
„K-202 dosłownie skreślono i kazano zapomnieć. Kiedy pracowało już kilkadziesiąt sztuk K-202, niejaki towarzysz Warewka z Wydziału Przemysłu Komitetu Centralnego zapewniał mnie, że nie ma takiego komputera – Nie, nie ma takiego komputera – krzyczał Warewka – Mówię wam, towarzyszu Bratkowski, takiego komputera po prostu nie ma! Zapamiętajcie to sobie!”
Po wylaniu Karpińskiego szybko zgłosili się do niego komuniści. Towarzysz Wawrzyk zaproponował mu zajęcie się konteneryzacją. Po kilku godzinach namowy Karpiński zgodził się ze słowami, że będzie mógł wykorzystać swój komputer. Z pracy nic nie wyszło, a konstruktorowi polecono zapomnieć o sprzęcie komputerowym..
Po pewnym czasie dostał propozycję pracy jako konsultant w Stanach Zjednoczonych. Niestety nie dostał paszportu. Podobno na jego taczce Jaroszewicz napisał: „Nie wydawać paszportu. Powód: sabotażysta i dywersant gospodarczy”
Lepsze prawdziwe świnie

W roku 1978 Karpiński miał już wszystkiego dość. Wynajął chałupę pod Olsztynem w celu hodowania świń i kur. W celu dorobienia sobie do niewielkich zarobków wykładał raz w tygodniu na Politechnice. W 1980 roku do gospodarstwa trafili dziennikarze. Zapytali go, czemu zdecydował się w zapadłej wsi hodować świnie. Karpiński odpowiedział, że woli mieć do czynienia z prawdziwymi świniami.
Dołączona grafikaZ Polskiej Kroniki Filmowej: „Zaiste, bogatym niezmiernie jesteśmy krajem, jeżeli możemy sobie pozwolić na takie marnotrawstwo talentów i wiedzy technicznej. Żadnego innego kraju nie stać na zatrudnienie wybitnego konstruktora elektronika przy hodowli kurcząt i prosiąt”
Rok później przeprowadzono konkurs na dyrektora MERu. Karpiński dostał 90% głosów. Niestety na objęcie stanowiska zgody nie wyraziło KC. Zaproponowano by został dyrektorem technicznym. Karpiński skomentował sprawę: „Odmówiłem. Co może zdziałać dyrektor techniczny przy dyrektorze naczelnym idiocie?”
Karpiński ostatecznie wyjechał do Szwajcarii gdzie pracował przy magnetofonach, następnie znalazł zatrudnienie w Logitech, gdzie zajmował się rozpoznawaniem obrazu, sterowaniem robotem za pomocą mowy. W roku 1989 zdecydował się wrócić do Polski. Opracował Pendreadera, urządzenie, które rozpoznaje tekst i przekazuje go do komputera. By uruchomić produkcję wziął kredyt i zastawił dom. Pierwsza transza pozwoliła na produkcję podstawowych elementów ale nie uruchomienie całego procesu. W tym czasie zakład został okradziony. Drugiej transzy już nie dostał i stracił dom. Później zajął się kasami fiskalnymi, lecz w końcu nic z tego nie wyszło. Następnie zajmował się rozpoznawaniem mowy, ale też bez większych sukcesów. Na samym końcu zajął się projektowaniem wiatraków. Do końca starał się robić rysunki, ale zabrakło już siły by nawet rysować. Jacek Karpiński zmarł we Wrocławiu 21 lutego 2010 roku.
Na podstawie:
Ł. Bertram, Takiego komputera nie ma, Karta 70/2012

źródło: Polski Bill Gates | Nieznana historia
  • +
  • -
  • 1


#516347 [Modyfikacja] Miniguna z cso

Napisane przez Fili:P w 17.02.2013 10:28

Nie jestem pewien ale być może zamień to:
public zp_user_humanized_post(id, surv)
{
g_has_m134ex[id] = false
if(surv && get_pcvar_num(cvar_surv_m134ex)) give_m134ex(id)
}

Na:

public zp_user_humanized_post(id, surv)
{
if(surv && get_pcvar_num(cvar_surv_m134ex)) give_m134ex(id)
}

  • +
  • -
  • 1