Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

"Zrozumieć Plugin."


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#21 Filip1512

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:641
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 16.08.2013 15:15

Ogólnie rozumiem już tylko nie wiem skąd powiedzmy to wytrzasnąłeś.

    new zabojca = read_data(1)    // tworzymy nowa zmienna w ktorej bedzie zapisywany id zabojcy
    // new ofiara = read_data(2)    // ta zmienna nie jest potrzebna w tym pluginie, ale warto wiedziec, ze drugi parametr funkcji DeathMsg to id ofiary    // new hs = read_data(3)    // jak wyzej, nie jest potrzebna w tym pluginie, ta zmienna sprawdza czy "był" headshot    
Sam to napisałeś? czy wzorując się? Kwestia doświadczenia czy jak?


5 minut pisania, nic skomplikowanego, pierwsza lepsza osoba, która zna się chociaż trochę na pisaniu pluginów jest takie coś w stanie napisać.
W programowaniu nie chodzi tylko o znanie funkcji i pchanie ich ile i gdzie się da, tu chodzi o to, żeby w jak najłatwiejszy i najbardziej optymalny sposób wykorzystać to, co się zna i umie, aby kod działał.

new zabojca = read_data(1)
// new ofiara = read_data(2)
// new hs = read_data(3)

Event "DeathMsg" ma swoje parametry, read_data odczytuje dany parametr (wedlug kolejnosci cyfry w nawiasie), czyli read_data(1) odczytuje pierwszy parametr eventu, w którym został umieszczony - w tym przypadku jest pierwszy parametr eventu DeathMsg to index zabójcy (w skrócie - zabójca).
Zmienne tworzy się po to, aby łatwiej/ładniej wyglądał kod, bo po co mam pisać "read_data(1)" w indexie funkcji, skoro moge po prostu stworzyć nową zmienną i napisać "zabojca"?
CheQ podał link do parametrów eventów, sam z tego linku korzystam jak się zapomni coś ;)

ps. 2 slashe (//) przed czymkolwiek w kodzie jest początkiem komentarzu, komentarze nie są brane pod uwagę podczas kompilacji, jest to tylko i wyłącznie informacja dla Ciebie
Możesz użyc //, aby cała linijka była komentarzem - czyli kompilator nie będzie kompilował całej linijki, albo /* jako początek komentarzu i */ jako koniec. Nie polecam używać "od do" 2x w sobie, przykład:
 
/* kod 
/* bla bla bla */
dalszy kod */
Bo mogą wystąpić błędy.
  • +
  • -
  • 0
Filip / `NN
Wymuszanie rate'ów co spawna - update v2.1!

#22 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:94
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 13.03.2014 00:08

Calkiem fajne poradniki i przyklady dajecie.
Chcialbym by ktos napisal dla mnie prosty krotki plugin vipa zombie na biohazard i na nim wyjasnil mi kodowanie potrzebnych zdarzen i polecen.
Mam mod biohazard na serwerze. Chcialbym zaimplementowac najlepiej od razu do kodu ogolnego tego vipa. Powodowałby on ze jesli zaszlo zdarzenie w ktorym zainfekowany/wylosowany zostal gracz z przyznana flaga "X", moze byc np flaga "t" to do jego bazpwego hp ktore mialby normalnie jako zwykly gracz otrzymywalby jeszcze +200 hp. A takze regeneracja nie konczyla by sie przy osiągnięciu bazowego hp a bazowe+dodatkowe. Dodatkowo funkcja ktora zarejestrowala by ten parametr jako cvar zmienny. Odpowiednia funkcja odwolywala by sie do pliku users.ini a konkretnie do sid gracza, sprawdzalaby czy gracz jest na liscie i ma przyznana flage "t".

Na tym kodzie bym sie potem uczyl uzytych kodow.
dasiek (13.03.2014 08:21):
na forum jest forum z Poradnikami , dodatkowo - na forum jest ogromna Dokumentacja non stop aktualizowana. Jeśli nadal oczekujesz "Gotowca" razem z wytłumaczeniem co i jak - zapraszam do napisania odpowiedniego tematu.

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych