register_clcmd("say /graj","graj") } public graj(id) { }Chciałbym żeby odgrywało dźwięk, najbardziej pomocny byłby link do tej funkcji na dokumenatcji amxx, bo nie ogarniam tego trochę;/
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
odgrywanie dźwieku na clcmd
Temat rozp. naven, 14.04.2009 12:57
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14.04.2009 12:57
No jak już mam
#2
Napisano 14.04.2009 13:03
ale konkretniej to czego potrzebujesz ?
1. żeby odegrało tylko tej jednej osobie / wszystkim na serwerze ?
a) .wav - client_cmd(id, "spk sciezka_dzwieku"). {spk lub speak, jeśli id==0 odegra wszystkim}
.mp3 - client_cmd(id, "mp3 play sound/sciezka_dzwieku"). {loop zamiast play zapętli dźwięk, id tak jak poprzednio}
2. żeby dźwięk został wydany w grze - tak jak np. radio na cs_italy
tylko .wav, funkcja emit_sound() - http://www.amxmodx.o...?go=func&id=282
np. emit_sound(id, CHAN_VOICE, SOUND, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
jak zajdzie potrzeba to napisze więcej.
a i oczywiście w przypadku niestandardowych dźwięków musi być użyty precache_sound() http://www.amxmodx.o...?go=func&id=316
1. żeby odegrało tylko tej jednej osobie / wszystkim na serwerze ?
a) .wav - client_cmd(id, "spk sciezka_dzwieku"). {spk lub speak, jeśli id==0 odegra wszystkim}
.mp3 - client_cmd(id, "mp3 play sound/sciezka_dzwieku"). {loop zamiast play zapętli dźwięk, id tak jak poprzednio}
2. żeby dźwięk został wydany w grze - tak jak np. radio na cs_italy
tylko .wav, funkcja emit_sound() - http://www.amxmodx.o...?go=func&id=282
np. emit_sound(id, CHAN_VOICE, SOUND, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
jak zajdzie potrzeba to napisze więcej.
a i oczywiście w przypadku niestandardowych dźwięków musi być użyty precache_sound() http://www.amxmodx.o...?go=func&id=316
#3
Napisano 14.04.2009 13:11
Tak konkretnie, to chcę się mniej więcej nauczyć jak pisać te pluginy, co kiedy i po co.
I jeszzce 1 pytanie:
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <amxmisc> #define PLUGIN "graj" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "naven" public plugin_init() { register_plugin("graj", "1.0", "naven") register_clcmd("say /graj","graj") } public graj(id) { client_cmd(id, "mp3 play sound/graj.mp3") }tak?
I jeszzce 1 pytanie:
client_print(id,print_chat,"tekst","id","message")Po co jest tu id? I po co jest 2 razy?(plugin kompiluje się i działa poprawnie)
#4
Napisano 14.04.2009 13:26
Pierwsze określa komu wyświetlić tekst a drugie po nic ;>I jeszzce 1 pytanie:
Kod:
client_print(id,print_chat,"tekst","id","message")
Po co jest tu id? I po co jest 2 razy?(plugin kompiluje się i działa poprawnie)
co innego jakby było tak:
client_print(id, print_chat,"%d %s", id, message)przy czym message musiało by być tekstem.
Za pierwszym stringiem po typie wiadomości umieszczane są dodatkowe parametry. I jeżeli w stringu będzie %s, %d, %i, %c to w to miejsce pobrany zostanie parametr:
client_print(id, print_chat,"%d %s", id, message) <= w miejsce %d wejdzie id w postaci liczby, a w miejsce %s wejdzie message w postaci tekstu.
#5
Napisano 14.04.2009 13:57
na amxmodx.org zobaczyłem, że taski mogą się powtarzać, ale nie umiem tego ustawić, pisze, że flaga a-repeat, no to daje
set_task(15.0,"muza","id","a")i mam argument type mismatch
#6
Napisano 14.04.2009 14:04
set_task(15.0,"muza",id,_,_,"b")
#7
Napisano 14.04.2009 14:12
set_task(15.0,"muza",id,_,_,"a")
//// graj.sma // C:Documents and SettingskompPulpitcompilergraj.sma(15) : error 035: argu ment type mismatch (argument 3) // // 1 Error. // Could not locate output file compiledgraj.amx (compile failed). // // Compilation Time: 0,12 secnie za bardzo;/
#8
Napisano 14.04.2009 14:35
a jakiego typu masz zmienną id(argument 3) ? musi być liczbą, nie Float, nie tablica tylko liczba naturalna.
"a" - powtarza określoną liczbę razy więc za flaga podajesz ile:
set_task(15.0,"funkcja", id, _, _, "a", 5)
"b" - powtarza w nieskończoność
set_task(15.0,"funkcja", id, _, _, "b")
"a" - powtarza określoną liczbę razy więc za flaga podajesz ile:
set_task(15.0,"funkcja", id, _, _, "a", 5)
"b" - powtarza w nieskończoność
set_task(15.0,"funkcja", id, _, _, "b")
#9
Napisano 14.04.2009 16:02
Ok, udało się, a to?
Notes index is a player index from 1 to 32. Setting the second parameter sets noclip on.Rozumiem, ale nie wiem co robi. Jak daje 0 to działa, a jak inną liczbę to nie zawsze, ale czy 0 nie ustawia dla all graczy?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych