Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Dobre i złe nawyki tworzenia menu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Klakier

    Volenti non fit iniuria

  • Power User

Reputacja: 391
Wszechpomocny

  • Postów:878
  • GG:
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Mogilno
Offline

Napisano 18.05.2012 21:41

A ja mam problemik przy kompilacji gdy wkleje to:

public handle_serwery(id, menu, item) {
if(item == MENU_EXIT) {
menu_destroy(menu);
return PLUGIN_HANDLED;
}

new ip[32], access;
menu_item_getinfo(menu, item, access, ip, 31);
client_cmd(id, "Connect %s", ip);

menu_destroy(menu);
return PLUGIN_HANDLED;

}

to wywala errora tej linijki

menu_item_getinfo(menu, item, access, ip, 31);


error brzmi: number of arguments does not match definition
  • +
  • -
  • 0

Sell - System Klanów (wojny, top15 etc)

 

Kontakt GG: 7285018


#22 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 19.05.2012 19:30

Fakt... zapomniałem, że ostatnia zmienna nie ma wartości domyślnej. Utwórz jeszcze jedną zmienną o nazwie callback, albo jeśli nie używasz access to wstaw ją zamiast callback i zmień wywołanie na to:
menu_item_getinfo(menu, item, access, ip, 31, _, _, callback);


Swoją drogą, trochę bez sensu to zrobili...

Prosiłbym moderację o aktualizację tego, jakże wielkiego i wstydliwego, uchybienia w poradniku ;) Oczywiście we wszystkich kodach sma.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#23 Klakier

    Volenti non fit iniuria

  • Power User

Reputacja: 391
Wszechpomocny

  • Postów:878
  • GG:
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Mogilno
Offline

Napisano 19.05.2012 20:15

Sam doszedłem do tego, ale dzięki ; )
  • +
  • -
  • 0

Sell - System Klanów (wojny, top15 etc)

 

Kontakt GG: 7285018


#24 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 27.05.2012 18:57

Ja się doczepie do jednego menu_addtext - nie działa on na amxx 1.8.1 więc można napisać że dodając znak nowej lini (^n) do poprzedniego menu_additem uzyskamy ten sam efekt jak byśmy dodali menu_addtext

Dopiero teraz przeczytałem. Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, bo ja używam "menu_addtext" i mi normalnie działa, wersja amxx 1.8.1.3
  • +
  • -
  • 1

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#25 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 28.05.2012 11:27

Ja się doczepie do jednego menu_addtext - nie działa on na amxx 1.8.1 więc można napisać że dodając znak nowej lini (^n) do poprzedniego menu_additem uzyskamy ten sam efekt jak byśmy dodali menu_addtext

Dopiero teraz przeczytałem. Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, bo ja używam "menu_addtext" i mi normalnie działa, wersja amxx 1.8.1.3

Również dopiero to zauważyłem, koledze chyba chodziło o amxx starszy niż 1.8.1
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#26 Cypis'

    Master

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 162
Super Hero

  • Postów:965
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 29.05.2012 16:26

Nie chodziło mi o starszy. Bo kiedyś zrobiłem plugin wykorzystujący menu_addtext i wiele ludzi miało problem z pluginem bo debugował a wersje amxx mieli 1.8.1, nawet chyba kiedyś tu na amxx.pl napisałem temat o tym że to nie działa.

@@Edit
mam: http://amxx.pl/topic...a-menu-addtext/

Użytkownik Cypis' edytował ten post 29.05.2012 16:28

  • +
  • -
  • 0

#27 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 08.08.2012 00:36

Co do trzeciego parametru "menu_additem", to trzeba jeszcze dodać, że nie można w tej tablicy dawać dużych wartości, nie wiem dokładnie jaki jest zakres, ale chyba od −128 do 127.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#28 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 04.04.2013 13:18

Zwracam znów honor Sebulowi, wychodząc z następną poprawką w poradniku! Okazuje się, że gdy wrzuci się do tablicy info wartość 0 gdzieś w środku, dalsze wartości mogą nie zostać wczytane! Musimy więc dane za każdym razem konwertować na string i spowrotem. Rozwiązuje to również problem maksymalnej wartości w liczbie.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#29 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 04.04.2013 13:34

Z tym hexem to trochę nie potrzebnie, bo można przecież zwykła liczbę wyświetlać w taki sposób, że zawsze tyle samo znaków będzie, czyli początek będzie wypełniać zerami. Można też po prostu robić spacje pomiędzy każdą wartością, a potem już chyba nie muszę pisać co dalej.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#30 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 04.04.2013 23:16

Tak, ale żeby przekonwertować z hex na liczbę wystarczy dodawanie, odejmowanie i przesunięcia bitowe. W przypadku systemu dziesiętnego dochodzi nam mnożenie i bardziej skomplikowany się robi przelicznik. Przyzwyczajenie z mikrokontrolerów, gdzie używam wyłącznie hex albo base64 przy przesyle danych w formacie ASCII, dla zwięzłości pakietów i mniejszego zapotrzebowania na konwersję. A najchętniej to binarne paczki formuję, ale tego niestety się w tym przypadku nie da ze względu na feralne zero...
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#31 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 05.04.2013 02:59

Tak, ale żeby przekonwertować z hex na liczbę wystarczy dodawanie, odejmowanie i przesunięcia bitowe. W przypadku systemu dziesiętnego dochodzi nam mnożenie i bardziej skomplikowany się robi przelicznik. Przyzwyczajenie z mikrokontrolerów, gdzie używam wyłącznie hex albo base64 przy przesyle danych w formacie ASCII, dla zwięzłości pakietów i mniejszego zapotrzebowania na konwersję. A najchętniej to binarne paczki formuję, ale tego niestety się w tym przypadku nie da ze względu na feralne zero...

Z tego co wiem "0" != 0, więc
formatex(tekst, 31, "%08i", 128);

;]
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#32 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 06.04.2013 15:59

Z tego co wiem "0" != 0, więc

formatex(tekst, 31, "%08i", 128);

;]

Yyy nie rozumiem czego to się tyczy...
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#33 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 06.04.2013 18:53

Z tego co wiem "0" != 0, więc

formatex(tekst, 31, "%08i", 128);

;]

Yyy nie rozumiem czego to się tyczy...

tego

Z tym hexem to trochę nie potrzebnie, bo można przecież zwykła liczbę wyświetlać w taki sposób, że zawsze tyle samo znaków będzie, czyli początek będzie wypełniać zerami. Można też po prostu robić spacje pomiędzy każdą wartością, a potem już chyba nie muszę pisać co dalej.

Czyli po prostu nie potrzeba tutaj żadnego hexa, wszystko mozna zapisać w zwykłych liczbach.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#34 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 07.04.2013 00:30

Aha, o to Ci chodzi :) No przyznam Ci rację, ale też poprawię: do zapisania 32 bitowej liczby w dec potrzeba 10 znaków, Ty dałeś 8 :) No i już napisałem dlaczego użyłem HEX. Głównie z przyzwyczajenia do mocnej optymalizacji tego typu instrukcji, gdyż zajmuję się pisaniem w C pod AVRy, które mają bardzo mało flasha i taktowanie rzędu kilku(dziesięciu) MHz i dodatkowo formowanie paczek danych do komunikacji z innymi układami, żeby były jak najkrótsze i jak najszybciej były przesyłane. Więc tam taka optymalizacja jest baaaardzo potrzebna :)
sebul (07.04.2013 00:36):
"do zapisania 32 bitowej liczby w dec potrzeba 10 znaków, Ty dałeś 8"
8 to było tylko dla przykładu, zreszta sam zawsze staram się ograniczać ilość znaków, jeśli wiem, że nie będę miał licz 10 cyfrowych.

Użytkownik GwynBleidD edytował ten post 07.04.2013 00:31

  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#35 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.04.2013 01:03

Jeszcze jedna uwaga co do tej funkcji
hexstr_to_num(string[], chars) {
new result=0;
for(new i=0; i<chars && string[i]!='\0'; ++i)
result = result<<4 + (string[i]>'9'?string[i]>'F'?string[i]-'a'+10:string[i]-'A'+10:string[i]-'0');
return result;
}

Z tego co wiem, to w pawnie zamiast '\n', '\0', itd. dajemy '^n', '^0', itd.
I co jeśli damy tak
hexstr_to_num("2", 1)

chyba wtedy zwróci złą wartość, jak dobrze liczę, ale późna pora, więc mogę się mylić.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#36 GwynBleidD

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 03.05.2013 23:11

fakt, powinny być ^, ale z tego co wiem to w pojedynczych apostrofach \ też działa. Co do 2 rzeczy, przeanalizujmy:

 

1. inicjalizujemy result wartością 0

2. wchodzimy w pętlę, gdyż oba warunki na to pozwalają

3. przesuwamy o 4 bity nasze 0, co dalej daje 0, dodajemy do tego '2'-'0', co daje 2.

4. wychodzimy z pętli, gdyż oba warunki na to nie pozwalają (przy założeniu, że \0 podziałało, jeśli nie to dalej 1 i tak nie jest spełniony)

5. zwracamy 2, czyli prawidłowo przeliczoną wartość.


sebul (03.05.2013 23:50):
A no właśnie, a ja myślałem, że tą 4 bierze do tej reszty, a potem przesuwa i jak tak pierwszą lepszą liczbę wziąłem (właśnie tą 2), to mi coś nie pasowało ^ ^

  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#37 Lacostii

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:172
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 03.01.2014 12:16

Chcę napisać przekazywanie AP korzystając z menu graczy z tego poradnika.

Spoiler
client_print(0,print_chat,"id: %d tid: %d tuserid: %d wartosc: %d",id,tid,tuserid,wartosc)

W tej linijce sprawdzającej wszystkie wartości oprócz id przyjmują 0. Menu wyświetla się prawidłowo, lecz po drodze wartości się gubią, a ja nic nie zmieniałem raczej w rzeczach odpowiedzialnych za przekazywanie ich. Pomożecie ? ;)

PS: w treści poradnika w tym stocku ostatnim jest jedna klamra nadto.


  • +
  • -
  • 0

Zapraszam na forum Classic-Zone.pl . ;)


#38 RevengeST15

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 10
Początkujący

  • Postów:48
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Groble
Offline

Napisano 25.04.2014 08:11

Poradnik taki sobie..

Troche roboty miałeś ale wystarczy wkleić ten 1 kod i 7 errorów od razu.

Nie polecam korzystać z tego.


================================================================

Pomogłem? Daj rep_up.png

================================================================

 Zapraszam Najlepszy BaseBuilder w Polsce UNIKAT

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

Super ExpMod 200LvL | Monety | Misje | Sklep | Unikalne klasy Zombie


#39 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 983
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 25.04.2014 08:56

Podaj te errory.


  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych