Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

rekordy w bazie


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 DB

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 19
Początkujący

  • Postów:230
Offline

Napisano 09.03.2009 00:20

Witam, z tego co zauważyłem plugin tworzy w tabeli rekordy jesli dany steamid pierwszy raz wejdzie na serwer. Nawet jeśli ktoś używa jednej klasy w tabeli tworzone są rekordy dla każdej klasy (w sumie 8 dla każdego gracza). Przy kilku tysiącach graczy mogą pojawić się wyraźne opóźnienia np. przy wyborze klasy.

Może dałoby się tak zmodyfikować moda aby tworzył rekordy gracza dla danej klasy dopiero jeśli ją wybierze lub zdobęcie pierwsze punkty ? Ograniczyłoby to znacznie ilość rekordów w tabeli z których większość jest pustych


pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

#2 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 09.03.2009 17:43

Jeśli już poruszyłeś wątek optymalizacji bazy danych to dorzucę swoje 12 groszy.

Tworzenie rekordów przy wyborze klasy z odpowiednim kluczem głównym tabeli ograniczyłoby się do dopisania 1 zapytania SQL, a oszczędność miejsca na pewno będzie wymierna.

Kolejna rzecz to powielanie informacji. Każdy rekord zawiera wszystkie dane użytkownika: nick,ip,steamid. Gdyby umieścić te informacje w drugiej tabeli i połączyć kluczem ID oszczędzi się sporo, bo 7*63 bajtów na użytkowniku.
  • +
  • -
  • 0

#3 DB

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 19
Początkujący

  • Postów:230
Offline

Napisano 09.03.2009 18:51

Zgadzam się, pomysł bardzo dobry i myślę że optymalizacja bazy powinna być priorytetem przy przygotowywaniu kolejnej wersji.
  • +
  • -
  • 0

#4 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 09.03.2009 19:28

Ja nie mam nic przeciwko, choc to glownie zalezy od Gutka bo on sie zajmuje w znacznym stopniu sql'em (ja sie trzymam glownie pawn'a).
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych