Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

pytanie dot: id


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 kaszewczyk

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 29.01.2009 12:13

Witam, nie mogę zrozumieć o co chodzi i za co odpowiedzialne jest id?

np:
public funckja(id)
{
}

z góry dzięki za wyjaśnienia
  • +
  • -
  • 0

#2 wizu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 224
Profesjonalista

  • Postów:1217
  • GG:
  • Lokalizacja:Sanok
Offline

Napisano 29.01.2009 12:29

Id jest numerem ID gracza, który tą funkcję "wywołał". Np
public client_connect (id)
{
new name[32]
get_user_name(id, name, 31)
}

Gracz, który się łączy z serwerem wywołują tą funkcję, a zmienna id przechowuje jego numer ID, dzięki któremu możemy na danym graczu wykonać jakieś działanie.
  • +
  • -
  • 0

#3 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 648
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 29.01.2009 12:43

Bzdura, nie mozna tak tego interpretowac :policja:

public funckja(parametr1,parametr2,parametr3...) 
{ 
}

W nawiasie funkcji mamy parametry podawane przy wywolaniu funkcji, nazwa moze byc dowolna, niezaleznie od parametru przekazywanego.

Po prostu tak sie sklada, ze wiekszosc eventow, funkcji ma pierwszy przekazywany parametr funkcji jako id (numer indexu gracza (zakres 1-32) ).

Tak samo jak mamy funkcje (event) bez parametrowy, to danie przy public event(id) nic nam nie da(a raczej da nam 0 :F).
  • +
  • -
  • 0

#4 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 29.01.2009 17:46

Ok czyli jest to pierwszy parametr jaki przyjmuje funkcja, dzięki za wyjaśnienie.

Ale mam ciąg dalszy pytań, wiem ze PAWN jest to 32-bitowy język skryptowy oparty na języku C, więc czy można używać funkcji z standardowych bibliotek C np: funkcja rand() z stdlib.h ?
  • +
  • -
  • 0

#5 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 648
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 29.01.2009 18:15

Czesc standardowych operacji z jezyka C jest w core amxx'a

http://www.amxmodx.o...php?go=inc&id=2
http://www.amxmodx.o...php?go=inc&id=3
http://www.amxmodx.o...php?go=inc&id=4
http://www.amxmodx.o...php?go=inc&id=5

Oczyswiscie sa one dopasowene do pracy z pawnem. Powinny byc jeszcze pare innych nie zwiazanych z samym silnikiem gry (typu zmiana modelu etc.) ale tylko te sa odseparowane od reszty.
  • +
  • -
  • 0

#6 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 30.01.2009 10:43

ok kolejne pytanie :)

tym razem odnośnie const

funkcja(parametr, const parametr1, parametr2, ...)

const mam interpretować jako stałą zmienną, czy tak np w pawnie oznaczana jest np jakaś komenda która ma być parametrem funkcji?
  • +
  • -
  • 0

#7 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 648
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 30.01.2009 14:00

hmm... bylo by latwiej odpowiedziec gdybym mial rzeczywisty przyklad, ale z tego co mi sie wydaje, to const. swiadczy o tym, ze nie mozna tej zmiennej zmieniac w czasie dzialania funkcji, czyli chyba to, ze nie mozna tego uzywac jako przekazywania wartosci (inne niz return). Pewnie cos przeciwnego do wywolywania funkcji w C z pramatrem funkcja(&dane);
  • +
  • -
  • 0

#8 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 30.01.2009 17:28

Już wszystko wiem, po prostu widziałem z dwie funkcje gdzie tylko jeden parametr był const i bylo cos takiego funkcja(id, "name",name,..) i pomyślałem ze const oznacza poprostu jakąś komende amx ale poniższy przykład rozwiał moje wątpliwości :)

AddClientMenuItem ( const MENU_TEXT[], const MENU_CMD[], const MENU_ACCESS, const MENU_PLUGIN[] ) 

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych