Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Pobranie wysokości na jakiej jest ent
#1
Napisano 30.08.2011 13:25
Chodzi mi dokładnie o to jak pobrać wysokość danego entu na mapie. Mam starego cod moda i po prostu apteczka leczy na wszystkich wysokościach, a chciałbym żeby leczyła gracza dopiero wtedy kiedy jest na wysokości apteczki. Niestety nie wiem jak pobrać, ani skąd dowiedzieć się na jakiej wysokości jest apteczka. Czy to jakieś origin[2] wyznacza? Bo analizowałem kod i nic nie rozumiem. Jedynie co ustaliłem to, to, że w tej funkcji "new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);" totem_dist jest promieniem, czyli w jakim zakresie ma leczyć dane osoby. I to niestety działa poziomo i pionowo. Dam 10, to uleczy gracza w promieniu 10 od apteczki czy jest na dole czy na górze, zamiast sprawdzać czy gracz jest kolo apteczki... Myślę, że załapaliście o co chodzi. Na pewno wiecie jak to naprawić.
#2
Napisano 30.08.2011 16:06
new Float:fOrigin[3] pev(entID,pev_origin,fOrigin)w fOrigin[2] masz na jakiej wysokości jest apteczka masz 3 osie
x y z
x - 0
y - 1
z - 2
w cs jest z tego co pamiętam Prawoskrętny układ współrzędnych
#3
Napisano 30.08.2011 16:33
new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);
entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);
To w takim razie gdzie tutaj jest wysokość apteczki? Możesz wskazać miejsce?
#4
Napisano 30.08.2011 16:43
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
#5
Napisano 30.08.2011 17:06
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
i wartość jest pod origin[2]
#6
Napisano 30.08.2011 17:07
#7
Napisano 30.08.2011 17:15
#8
Napisano 30.08.2011 17:32
Użytkownik sebuli edytował ten post 30.08.2011 17:38
#9
Napisano 30.08.2011 18:06
#10
Napisano 30.08.2011 18:21
#11
Napisano 30.08.2011 20:20
#12
Napisano 30.08.2011 21:00
public StworzApteczke(id)
{
if (!ilosc_apteczek_gracza[id])
{
client_print(id, print_center, "Masz tylko 2 apteczki na runde!");
return PLUGIN_CONTINUE;
}
if(inteligencja_gracza[id] < 1)
client_print(id, print_center, "Aby wzmocnic apteczke, zwieksz doswiadczenie bojowe!");
ilosc_apteczek_gracza[id]--;
new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);
entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);
return PLUGIN_CONTINUE;
}
public ApteczkaThink(ent)
{
new id = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
new totem_dist = 400;
new totem_heal = 5+floatround(inteligencja_gracza[id]*0.1);
if (entity_get_edict(ent, EV_ENT_euser2) == 1)
{
new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);
new entlist[33];
new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);
for (new i=0; i < numfound; i++)
{
new pid = entlist[i];
new zdrowie = get_user_health(pid);
new nowe_zdrowie = (zdrowie+totem_heal<maksymalne_zdrowie_gracza[pid])?zdrowie+totem_heal:maksymalne_zdrowie_gracza[pid];
if (get_user_team(pid) != get_user_team(id))
continue;
if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);
}
entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2, 0);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 1.5);
return PLUGIN_CONTINUE;
}
if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime) < halflife_time() || !is_user_alive(id))
{
remove_entity(ent);
return PLUGIN_CONTINUE;
}
if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime)-2.0 < halflife_time())
set_rendering ( ent, kRenderFxNone, 255,255,255, kRenderTransAlpha, 100 ) ;
new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);
//Find people near and give them health
message_begin( MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY, origin );
write_byte( TE_BEAMCYLINDER );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] );
write_coord( origin[2] );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] + totem_dist );
write_coord( origin[2] + totem_dist );
write_short( sprite_white );
write_byte( 0 ); // startframe
write_byte( 0 ); // framerate
write_byte( 10 ); // life
write_byte( 10 ); // width
write_byte( 255 ); // noise
write_byte( 255 ); // r, g, b
write_byte( 100 );// r, g, b
write_byte( 100 ); // r, g, b
write_byte( 128 ); // brightness
write_byte( 5 ); // speed
message_end();
entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2 ,1);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.5);
return PLUGIN_CONTINUE;
}
Użytkownik sebuli edytował ten post 30.08.2011 21:01
#13
Napisano 30.08.2011 23:13
if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);
zamien na
new forigin[3],aforigin[3]; entity_get_vector(pid, EV_VEC_origin,forigin); entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin,aforigin); if (is_user_alive(pid) && forigin[2]==aforigin[2]) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);
Użytkownik G[o]Q edytował ten post 30.08.2011 23:15
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
#14
Napisano 31.08.2011 00:57
Poza tym leżenie w tym samym miejscu apteczki i gracza nie objawia się równymi współrzędnymi Z, a to wynika z poziomu wskazywanego przez Origin (w obu przypadkach środek bytu)
Należy uwzględnić fakt czy gracz stoi czy kuca, przesunąć odpowiednio origin[2] apteczki i wtedy porównać z małym marginesem błędu
if(floatabs(z2 - z1) < 0.1){
#15
Napisano 31.08.2011 07:49
Edit:
Ok poradziłem sobie, Apteczka była zawsze niżej o 36 niż gracz, zawsze Więc to pozwoliło mi w warunku dopisać, że aforigin[2]+36.0 == forigin[2] i działa wyśmienicie. Może jeszcze popracuje nad zakresem tego leczenia żeby nie było takie sztywne (że musi być konieczne równiutkie ). Dzięki za pomoc, szczególnie G[o]Q i za ten wykres R3Xowi Temat można zamknąć.
Użytkownik sebuli edytował ten post 31.08.2011 08:33
#16
Napisano 31.08.2011 14:10
floatabs(z2 - z1) == floatabs(z1 - z2)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych