Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Szanse procentowe, wpływanie n DMG.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 GoldeN

    Wszechmogący

  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 07.01.2011 00:14

Witam Was. Mam do Was pytanie. Jeżeli chcę zrobić losowanie, to jak podam random_num(1,2) == 1 to będzie to 50%. A jak np. określić 85%, 15%, 40%, 60%? Itd.

Czy coś takiego:

public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
if(is_user_connected(idattacker))
{
new weapon = get_user_weapon(idattacker, _, _)
if(zmianna[idattacker] > 0 && obrywam[this] > 0)
// Reszta kodu
}
}


Będzie znaczyć: Jeżeli gracz atakujący[idattacker] atakuje innego gracza[this]? Czyli jeżeli tutaj zwiększę dmg graczowi atakującemu [idattacker], to obrażenia zwiększone zostaną wykonane na graczu obrywającym [this]?

Użytkownik GoldeNx3 edytował ten post 07.01.2011 01:04


#2 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 07.01.2011 00:19

z definicji procenta

1 procent = 1/100


x% więc w x przypadkach na 100 masz mieć prawdę

if(random_num(1, 100) <= x){
    //udało się mimo x% szans!
}

  • +
  • -
  • 1

#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 07.01.2011 00:20

if(random_num(1,100)<=35) // 35 %
if(random_num(1,100)<= 50) // 50 %
if(random_num(1,100)<= 82) // 82 %

jeśli jest to pre to ustawiasz damage na swoje i tyle zostanie zadane
  • +
  • -
  • 1

#4 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 07.01.2011 00:49

if(random_num(1,100)<=35) // 35 %
if(random_num(1,100)<= 50) // 50 %
if(random_num(1,100)<= 82) // 82 %

jeśli jest to pre to ustawiasz damage na swoje i tyle zostanie zadane



Pre? Możesz jaśniej?

init:

RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");


#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 08.01.2011 09:03

pre - przed obliczeniami
post - po obliczeniach
chodzi o wywołanie funkcji
jest ok
  • +
  • -
  • 1

#6 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 08.01.2011 14:13

Okej, dzięki.

A co z tym wyłapanie przeładowania? Bo chcę zwiększyć ilość naboi w clip'ie...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych