Znaki UTF-8
Wszystkie wyjścia tekstowe silnika HalfLife`a obsługują kodowanie UTF-8, ale kompilator amxxa już nie AMXX Studio już nie. Jak więc uzyskać dostęp do specjalnych znaków?
Można zapisać plik .sma w UTF-8 bez BOM i wtedy skompilować.
Albo ręcznie:
Godne uwagi jest to, że używane są 2 komórki pamięci na znak. Tekst złożony z 3 znaków UTF-8 będzie zatem długości 6+1.
Z tej tabeli bierzemy kod interesującego nas znaku (stronnicowane)
Unicode/UTF-8-character table
chciałbym napisać w konsoli bąk zamiast bak, znalazłem
U+0105 ą c4 85 LATIN SMALL LETTER A WITH OGONEK
kod= C4 85
Pierwszy bajt wrzucamy do pierwszej komórki, drugi do drugiej; oba sumujemy bitowo z 0xFFFFFF00
C4 | 0xFFFFFF00 = 0xFFFFFFC4 85 | 0xFFFFFF00 = 0xFFFFFF85
new szTemp[] = { 0xFFFFFFC4, 0xFFFFFF85, 0} console_print(0, "b%sk", szTemp)

Przy znakach jednobajtowych (np. @) pierwszy bajt to 0xFF a drugi to kod znaku.
Dosyć niewygodne w użyciu, ale gdy chcesz ozdobić jakiś tekst specjalnym znakiem lub dodać ogonki do polskich tekstów to w sam raz

Edit:
Można umieścić znaki od razu w stringu:
console_print(0, "b^xC4^x85k")