Wszystko o RoundSound - Własny RoundSound
Dj ^^ d(-.-)b
08.05.2010
Witam ! W tym temacie spróbuję przybliżyć wam wszystko o RoundSound i rozszerzeniu .wav
1. Zaczniemy od przygotowania Sobie muzyki:
A więc aby skrócić swoją muzykę i przekonwertować ją na rozszerzenie .wav potrzebujemy programu. Ja używam Virtual Dj 5.0 i WavePad 3.05, ale można to tylko zrobić tym programem http://www.dobreprog...dows,13104.html
Ściągasz programik instalujesz, odpalasz muzykę poprzez WavePad. Gdy ją otworzysz poprostu zaznaczasz myszką i wciskasz klawisz Delete muzykę którą chcesz wyciąć. Gdy już skróciłeś swoją muzykę na roudnsound klikasz File>Save File As...>wybierasz gdzie ma być zapisany ten plik i w jakim formacie ma być (czyli wav) Następnie wyświetli Ci się tabelka w której wybierzesz takie ustawienia:
Nazwa: (bez nazwy)
Format: PCM
Atrybut: 22,050 kHz; bitów 16; Mono 43 kb/s - Jeżeli weźmiesz na więcej nie będzie działało, a jeżeli na mniej to będzie gorsza jakość!
(Dodam jeszcze, że w tym programie możesz dodać echo i dużo dużo więcej - naprawdę fajny program.)
Teraz kliknij na twój plik PPM>Właściwości>Podsumowanie>Zaawansowane i teraz twój plik powinien wyglądać tak:
Szybkość transmisji bitów: 352 kb/s
Rozmiar próbki audio: 16 bitów
Kanały: 1 (mono)
Częstotliwość próbkowania audio: 22 kHz
Format dźwięku: PCM
2. Teraz przejdę do pliku .sma o rozszerzeniu .wav
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer")
register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin")
register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin")
}
public t_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"spk misc/TT1")
case 1: client_cmd(0,"spk misc/TT2")
case 2: client_cmd(0,"spk misc/TT3")
case 3: client_cmd(0,"spk misc/TT4")
case 4: client_cmd(0,"spk misc/TT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public ct_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"spk misc/CT1")
case 1: client_cmd(0,"spk misc/CT2")
case 2: client_cmd(0,"spk misc/CT3")
case 3: client_cmd(0,"spk misc/CT4")
case 4: client_cmd(0,"spk misc/CT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public plugin_precache()
{
precache_sound("misc/CT1.wav")
precache_sound("misc/CT2.wav")
precache_sound("misc/CT3.wav")
precache_sound("misc/CT4.wav")
precache_sound("misc/CT5.wav")
precache_sound("misc/TT1.wav")
precache_sound("misc/TT2.wav")
precache_sound("misc/TT3.wav")
precache_sound("misc/TT4.wav")
precache_sound("misc/TT5.wav")
return PLUGIN_CONTINUE
}
2. Teraz przejdę do pliku .sma Rozszerzenie .mp3
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer")
register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin")
register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin")
}
public t_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public ct_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public plugin_precache()
{
precache_sound("misc/CT1.mp3")
precache_sound("misc/CT2.mp3")
precache_sound("misc/CT3.mp3")
precache_sound("misc/CT4.mp3")
precache_sound("misc/CT5.mp3")
precache_sound("misc/TT1.mp3")
precache_sound("misc/TT2.mp3")
precache_sound("misc/TT3.mp3")
precache_sound("misc/TT4.mp3")
precache_sound("misc/TT5.mp3")
return PLUGIN_CONTINUE
}
Można dodać więcej piosenek niż 5 dla każdej z drużyn.
Wtedy trzeba zmienić new rand = random_num(0,4) - na ilość ile mamy w case
3. Kompilacja pluginu.
Aby Skompilować nasz plik .sma na .amxx wchodzimy tutaj Kompilator - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
Myślę że wam pomogłem


Pozdrawiam Dj

Użytkownik Abes Mapper edytował ten post 10.05.2010 18:50
Abes Mapper
08.05.2010
Zapomniałeś napisać o:
Bo w twoim przypadku powinno być (0,4)new rand = random_num(0,2)
Dj ^^ d(-.-)b
08.05.2010
Zapomniałeś napisać o:
Bo w twoim przypadku powinno być (0,4)new rand = random_num(0,2)
a no tak dzięki

sbstn
08.05.2010
Wszystko ok, przydatne dla początkujących... Ale chyba nie ten dział 
Scripting->Tutoriale
EDIT: Dopisz, że jeśli ktoś chce mieć lepszą jakość i koniecznie *.mp3 to kod wygląda tak:
Użytkownik sbstn edytował ten post 08.05.2010 11:49

Scripting->Tutoriale
EDIT: Dopisz, że jeśli ktoś chce mieć lepszą jakość i koniecznie *.mp3 to kod wygląda tak:
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer")
register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin")
register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin")
}
public t_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play misc/TT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play misc/TT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play misc/TT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play misc/TT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play misc/TT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public ct_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play misc/CT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play misc/CT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play misc/CT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play misc/CT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play misc/CT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public plugin_precache()
{
precache_sound("misc/CT1.mp3")
precache_sound("misc/CT2.mp3")
precache_sound("misc/CT3.mp3")
precache_sound("misc/CT4.mp3")
precache_sound("misc/CT5.mp3")
precache_sound("misc/TT1.mp3")
precache_sound("misc/TT2.mp3")
precache_sound("misc/TT3.mp3")
precache_sound("misc/TT4.mp3")
precache_sound("misc/TT5.mp3")
return PLUGIN_CONTINUE
}
Użytkownik sbstn edytował ten post 08.05.2010 11:49
Abes Mapper
08.05.2010
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT1")
itd...
Użytkownik Abes Mapper edytował ten post 08.05.2010 13:02
sbstn
08.05.2010
Ee, a przypadkiem folder sound nie jest pomijany?
EDIT: chyba, że przy odtwarzaniu mp3 jest potrzebny....
Użytkownik sbstn edytował ten post 08.05.2010 13:14
EDIT: chyba, że przy odtwarzaniu mp3 jest potrzebny....
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer")
register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin")
register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin")
}
public t_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public ct_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public plugin_precache()
{
precache_sound("misc/CT1.mp3")
precache_sound("misc/CT2.mp3")
precache_sound("misc/CT3.mp3")
precache_sound("misc/CT4.mp3")
precache_sound("misc/CT5.mp3")
precache_sound("misc/TT1.mp3")
precache_sound("misc/TT2.mp3")
precache_sound("misc/TT3.mp3")
precache_sound("misc/TT4.mp3")
precache_sound("misc/TT5.mp3")
}
Użytkownik sbstn edytował ten post 08.05.2010 13:14
Dj ^^ d(-.-)b
08.05.2010
nie sound nie jest potrzebny bo to odczytuje z misc dziala w 100 % mozna sprawdzic u mnie na 4fun
sbstn
08.05.2010
Tak więc jak pisałem :
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer")
register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin")
register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin")
}
public t_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/TT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public ct_win()
{
new rand = random_num(0,4)
client_cmd(0,"stopsound")
switch(rand)
{
case 0: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT1")
case 1: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT2")
case 2: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT3")
case 3: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT4")
case 4: client_cmd(0,"mp3 play sound/misc/CT5")
}
return PLUGIN_HANDLED
}
public plugin_precache()
{
precache_sound("misc/CT1.mp3")
precache_sound("misc/CT2.mp3")
precache_sound("misc/CT3.mp3")
precache_sound("misc/CT4.mp3")
precache_sound("misc/CT5.mp3")
precache_sound("misc/TT1.mp3")
precache_sound("misc/TT2.mp3")
precache_sound("misc/TT3.mp3")
precache_sound("misc/TT4.mp3")
precache_sound("misc/TT5.mp3")
}
DarkGL
14.03.2011
Gufinsky
14.03.2011
Ja chciałbym dodać, żeby nie robić takich prostych nazw muzyki do rs jak "tt1" "ct1" itp, ponieważ dużo serwerów już takowe nazwy ma i gdy nawet ściągnął od nas muzyke to i tak będą słyszeć to z pierwszego serwera.
5gram
10.06.2011
ja tam używam MP3 DirectCut do wycinania muzyki, potem sobie konwertuje żeby mniej zajmowała przez program FREE WMA Converter czy jakoś tak i wgrywam pliczek na server w formacie .mp3 dopisuje do roundsound.ini i gotowe mniej paprania się

Jesiu
29.08.2011
mam 2 sprawy
troszke nie wyszlo to wklejanie ale odstepy są dobre tylko mam problem. działają mi tylko 4 piosenki.
a 2 sprawa : jeżeli mam 10 piosenek to mam wpisać new rand = random_num(0,10) czy new rand = random_num(1,0) ???
ok moje problemy rozwiązane tylko nie wiem jak usunąć post
Użytkownik Jesiu edytował ten post 29.08.2011 19:27
#include <amxmodx> public plugin_init() { register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer") register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin") register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin") } public t_win() { new rand = random_num(0,10) client_cmd(0,"stopsound") switch(rand) { case 0: client_cmd(0,"spk misc/rs1TT") case 1: client_cmd(0,"spk misc/rs2TT") case 2: client_cmd(0,"spk misc/rs3TT") case 3: client_cmd(0,"spk misc/rs4TT") case 4: client_cmd(0,"spk misc/rs5TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs6TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs7TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs8TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs9TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs10TT") } return PLUGIN_HANDLED } public ct_win() { new rand = random_num(0,10) client_cmd(0,"stopsound") switch(rand) { case 0: client_cmd(0,"spk misc/rs1CT") case 1: client_cmd(0,"spk misc/rs2CT") case 2: client_cmd(0,"spk misc/rs3CT") case 3: client_cmd(0,"spk misc/rs4CT") case 4: client_cmd(0,"spk misc/rs5CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs6CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs7CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs8CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs9CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs10CT") } return PLUGIN_HANDLED } public plugin_precache() { precache_sound("misc/rs1TT.wav") precache_sound("misc/rs2TT.wav") precache_sound("misc/rs3TT.wav") precache_sound("misc/rs4TT.wav") precache_sound("misc/rs5TT.wav") precache_sound("misc/rs6TT.wav") precache_sound("misc/rs7TT.wav") precache_sound("misc/rs8TT.wav") precache_sound("misc/rs9TT.wav") precache_sound("misc/rs10TT.wav") precache_sound("misc/rs1CT.wav") precache_sound("misc/rs2CT.wav") precache_sound("misc/rs3CT.wav") precache_sound("misc/rs4CT.wav") precache_sound("misc/rs5CT.wav") precache_sound("misc/rs6CT.wav") precache_sound("misc/rs7CT.wav") precache_sound("misc/rs8CT.wav") precache_sound("misc/rs9CT.wav") precache_sound("misc/rs10CT.wav") return PLUGIN_CONTINUE }
troszke nie wyszlo to wklejanie ale odstepy są dobre tylko mam problem. działają mi tylko 4 piosenki.
a 2 sprawa : jeżeli mam 10 piosenek to mam wpisać new rand = random_num(0,10) czy new rand = random_num(1,0) ???
ok moje problemy rozwiązane tylko nie wiem jak usunąć post

Użytkownik Jesiu edytował ten post 29.08.2011 19:27
Niscree
30.08.2011
lol co ty tu namieszałeś 

#include <amxmodx> public plugin_init() { register_plugin("RoundSound","1.0","PaintLancer") register_event("SendAudio", "t_win", "a", "2&%!MRAD_terwin") register_event("SendAudio", "ct_win", "a", "2&%!MRAD_ctwin") } public t_win() { new rand = random_num(0,9) client_cmd(0,"stopsound") switch(rand) { case 0: client_cmd(0,"spk misc/rs1TT") case 1: client_cmd(0,"spk misc/rs2TT") case 2: client_cmd(0,"spk misc/rs3TT") case 3: client_cmd(0,"spk misc/rs4TT") case 4: client_cmd(0,"spk misc/rs5TT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs6TT") case 6: client_cmd(0,"spk misc/rs7TT") case 7: client_cmd(0,"spk misc/rs8TT") case 8: client_cmd(0,"spk misc/rs9TT") case 9: client_cmd(0,"spk misc/rs10TT") } return PLUGIN_HANDLED } public ct_win() { new rand = random_num(0,9) client_cmd(0,"stopsound") switch(rand) { case 0: client_cmd(0,"spk misc/rs1CT") case 1: client_cmd(0,"spk misc/rs2CT") case 2: client_cmd(0,"spk misc/rs3CT") case 3: client_cmd(0,"spk misc/rs4CT") case 4: client_cmd(0,"spk misc/rs5CT") case 5: client_cmd(0,"spk misc/rs6CT") case 6: client_cmd(0,"spk misc/rs7CT") case 7: client_cmd(0,"spk misc/rs8CT") case 8: client_cmd(0,"spk misc/rs9CT") case 9: client_cmd(0,"spk misc/rs10CT") } return PLUGIN_HANDLED } public plugin_precache() { precache_sound("misc/rs1TT.wav") precache_sound("misc/rs2TT.wav") precache_sound("misc/rs3TT.wav") precache_sound("misc/rs4TT.wav") precache_sound("misc/rs5TT.wav") precache_sound("misc/rs6TT.wav") precache_sound("misc/rs7TT.wav") precache_sound("misc/rs8TT.wav") precache_sound("misc/rs9TT.wav") precache_sound("misc/rs10TT.wav") precache_sound("misc/rs1CT.wav") precache_sound("misc/rs2CT.wav") precache_sound("misc/rs3CT.wav") precache_sound("misc/rs4CT.wav") precache_sound("misc/rs5CT.wav") precache_sound("misc/rs6CT.wav") precache_sound("misc/rs7CT.wav") precache_sound("misc/rs8CT.wav") precache_sound("misc/rs9CT.wav") precache_sound("misc/rs10CT.wav") return PLUGIN_CONTINUE }