enum {zero=0,jeden,dwa,trzy,cztery}Powyzsze mozna wykorzystac w takowy sposob:
new num = random_num(0,4) switch(num) { case zero: //code case jeden: //code case dwa: //code case trzy: //code case cztery: //code }Bardziej przydatne moze to byc w przypadku modow z kilkoma 'rasami':
new klasa[33] enum {brak=0, Human, Ork, Elf, Goblin, Alien} ... if(klasa[id]==Human) client_print(id,print_chat,"Jestes czlowiekiem") ... //zmiana klasy klasa[id]=AlienChyba rozumiecie o co biega ;-)
Teraz bardziej opisze zagadnienie.
enum {dziesiec=10,dwadziescia=20,trzydziesci,czterdziesci=40}Jest to oczywiste, ze dziesiec ma wartosc 10, dwadziescia ma wartosc 20 i czterdziesci ma wartosc 40. Ale na co trzeba zwrocic uwage, to trzydziesci ma wartosc 21!. enum nie dziala jak exel, ze sam wie o ile sie zmieniaja kolejne wartosci.
kolejne enum'y moga miec dowolna wartosc, ale wypada by wartosci im przypisane byly poukladane rosnaco ;-)
enum {z=32,w=43,r=57,a=100,c=128}
Jesli macie jakies pytania to smialo.
PAWN ma wiele wlasnych enum'ow ktore pozwalaja nam np. zamiast stosowac niewygodnych id broni 22, stosowac CSW_M4A1.