Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Problem z zapisem fVault


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 NwNwH

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:9
Offline

Napisano 29.11.2023 23:04

Dzień dobry, chciałem zrobić plugin na misje ale mam dziwny problem.

Fragment kodu z systemu misji

https://pastebin.com/VYGeyerM

 

No i dziwne jest to ze jak uzywam w pokazywaniu postepu samej zmiennej "rundyM" to mi pokazuje postęp, ale jak pokazuje juz z [id] to nie pokazuje, nie moge usunac [id] w zmiennej w zapisie bo po prostu chyba nie da sie. I rowniez nie zapisuje fvault tego.

 

Kod zapisu postepu misji:

 
Kod z client connect i client disconnect:
https://pastebin.com/4QLehq1a
 
sory ze na pastebinie ale tutaj źle mi się jakoś kod wkleja i trzeba za dużo poprawiać
 
amxx: 1.8.3

  • +
  • -
  • 0

#2 PANDA_2zl

    Guru

  • Power User

Reputacja: 173
Profesjonalista

  • Postów:712
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 30.11.2023 05:44

W saverundyM raczej możesz od razu wpisać te zmienną z [id] do funkcji fvault_set, a jak nie to możesz za pomocą fmt(), normalnie jeśli chcesz zrobić z liczby string to radzę używać formatex/format

https://www.amxmodx...._FMT_LENGTH]fmt
https://amxx.pl/doku...szukaj/Formatex
  • +
  • -
  • 0

#3 Robiin

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 102
Super Hero

  • Postów:2 043
  • Imię:Robert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 30.11.2023 11:46

No to lecim:

  • Nie używaj amxx 1.8.3. Mamy aktualnie wersję 1.10 albo i nowszą (nie wiem, bo już wypadłem z obiegu). Daje to nowe funkcje, bugfixy, lepszą optymalizację i zabezpieczenia.
  • Nie używaj starego typu menu (przykład tworzenia nowego menu znajdziesz tutaj). Są brzydkie od strony kodu, mniej przewidywalne, cięższe do zrobienia i łatwiej się pomylić w przyciskach.
  • Nie używaj polskich nazw zmiennych - im dłużej to robisz, tym ciężej będzie ci się przestawić. A jak już musisz, to chociaż nazywaj je jakoś bardziej deskryptywnie, a nie "odebral" i "rundyM".
  • Proponuję poczytać o "guard clause", żeby nie mieć kilku ifów w sobie/koło siebie, bo to brzydko wygląda, a dodatkowo później musisz się domyślać do którego ifa się dostałeś.
  • Proponuję również przerzucić się na client_authorized albo client_putinserver, jeśli przejdziesz na amxx 1.10 - unikniesz problemów z ładowaniem/nadmiernego ładowania danych gracza. 

Co do samego problemu z wypisywaniem, to ciężko cokolwiek stwierdzić w takim chaosie. Możesz wrzucić cały plik w edycji tematu lub wkleić fragment za pomocą opcji "Kod" w edytorze tekstu (takie niebieskie < >) lub używając tagów "[c ode=auto:1] TWOJ KOD [/c ode]" (bez spacji po "c").

 

 


Użytkownik Robiin edytował ten post 30.11.2023 11:47

  • +
  • -
  • 0

Nie dołączam do żadnej sieci, nie pomagam z tworzeniem paczek, nie napisze pluginów za zero.


#4 NwNwH

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:9
Offline

Napisano 30.11.2023 16:14

W saverundyM raczej możesz od razu wpisać te zmienną z [id] do funkcji fvault_set, a jak nie to możesz za pomocą fmt(), normalnie jeśli chcesz zrobić z liczby string to radzę używać formatex/format

https://www.amxmodx...._FMT_LENGTH]fmt
https://amxx.pl/doku...szukaj/Formatex

Wiem ze mozna, ale nie jestem pewien też tego, wolałem to w zmiennej zrobić, ale problem jest inny. Dzięki za pomoc.

 

No to lecim:

  • Nie używaj amxx 1.8.3. Mamy aktualnie wersję 1.10 albo i nowszą (nie wiem, bo już wypadłem z obiegu). Daje to nowe funkcje, bugfixy, lepszą optymalizację i zabezpieczenia.
  • Nie używaj starego typu menu (przykład tworzenia nowego menu znajdziesz tutaj). Są brzydkie od strony kodu, mniej przewidywalne, cięższe do zrobienia i łatwiej się pomylić w przyciskach.
  • Nie używaj polskich nazw zmiennych - im dłużej to robisz, tym ciężej będzie ci się przestawić. A jak już musisz, to chociaż nazywaj je jakoś bardziej deskryptywnie, a nie "odebral" i "rundyM".
  • Proponuję poczytać o "guard clause", żeby nie mieć kilku ifów w sobie/koło siebie, bo to brzydko wygląda, a dodatkowo później musisz się domyślać do którego ifa się dostałeś.
  • Proponuję również przerzucić się na client_authorized albo client_putinserver, jeśli przejdziesz na amxx 1.10 - unikniesz problemów z ładowaniem/nadmiernego ładowania danych gracza. 

Co do samego problemu z wypisywaniem, to ciężko cokolwiek stwierdzić w takim chaosie. Możesz wrzucić cały plik w edycji tematu lub wkleić fragment za pomocą opcji "Kod" w edytorze tekstu (takie niebieskie < >) lub używając tagów "[c ode=auto:1] TWOJ KOD [/c ode]" (bez spacji po "c").

Dzięki za rady.

1. Pomyliłem się, jednak używam 1.9.0(wróciłem po przerwie, więc zdarzyło się), słyszałem kiedyś, że wersja 1.10 jest zbugowana dlatego jej nie używam, być może już jest git ale nie wiem.

2. Tak się już przyzwyczaiłem.

3. Nie używam

4. Okej.

5. Jestem na 1.9.0 to nie wiem.

 

Problem jaki mam jest mega dziwny bo nie zapisuje się wartość zmiennej w fvault, nie tworzy się plik po prostu. Ale drugą rzecz co zauważyłem to jak używam samej zmiennej "rundyM", to normalnie mi pokazuje wartość w colorchat albo w menu, ale jak uzywam juz "rundyM[id]" to nie wyswietla, a rundyM[id], uzywam tez w fvault wiec może przez to, ale nie wiem jak rozwiązac ten problem i dlatego akurat tak się dzieje.


  • +
  • -
  • 0

#5 NwNwH

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:9
Offline

Napisano 07.12.2023 18:35

ogólnie wszystko działo, tylko nie przewidziałem ze pewien public od zakończenia rundy nie działał a tam była dodawana wartość do zmiennej.


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych