Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Naprawa: Plugin uses an unknown function (name "xxx")


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.09.2019 19:46

*
Popularny

A napisze sobie tutka, bo mam wolne 15 minut :D Może sie przyda komuś.

 

Przykładowy błąd:

[AMXX] Plugin "csgo_ranks_us.amxx" failed to load: Plugin uses an unknown function (name "add_user_elo") - check your modules.ini.

1. Skąd się bierze ten błąd?

 

Błąd generalnie nie jest jakiś skomplikowany. Chodzi o to, że mamy plugin csgo_ranks_us, który chce skorzystać z natywu add_user_elo, ale żaden plugin nie udostępnia takiego natywu. No i stąd ten błąd. Kompilator nie jest w stanie wychwycić tego typu błędu, ponieważ on tak naprawdę nie ma pojecia czy natyw, którego chcemy użyć istnieje. My mu dostarczamy tylko linijkę, która informuje, że zamierzamy skorzystać z jakiegoś natywu np:

native add_user_elo(id, ile);

I kompilator w tym momencie mówi - ok, ja to skompiluje, ale twoim zadaniem jest zadbanie o to, żeby inny plugin udostępniał ten natyw. Powyższą linijkę można traktować jako taką 'zapowiedź', że będzie istniał taki natyw jak add_user_elo. Jeśli jednak nie dostarczymy pluginu, który będzie obsługiwał ten natyw to dostaniemy błąd, o którym mowa.

Więcej o natywach można poczytać w tutorialu mojego serdecznego kolegi tu: https://amxx.pl/topi...e-api-w-amxxie/ lub tu: https://amxx.pl/topic/20034-natywy/

 

Warto dodać także, że może się tak zdarzyć, że wgramy plugin całkiem od innego moda i brakuje jakiegoś natywu i wtedy raczej trzeba będzie przerobić plugin, tak aby współpracował z naszym modem.

 

 

2. Jak naprawić?

 

Proste - dostarczyć plugin, który obsługuje dany natyw. No własnie, ale skąd wiadomo co wgrać? Ano tu trzeba mieć troszkę obycia i ogarnięcia, bo można się domyśleć - jeśli wywala nam coś o natywie na przykład z cod moda, to można sie domyslać, że z czymś do CoD'a jest nie tak. Najprostszy sposób to wrzucić nazwe natywu w google i po tych śladach dojść co za plugin go udostępnia. No dobra, ale nie zawsze się tak uda i co wtedy? Mogło się zdarzyć tak, że wywalił nam się silnik jakiegoś moda i wszystkie pluginy, które korzystają z natywów tegoż silnika się wywali też. Przykład? Masz:

 

Spoiler

 

Widzimy tutaj, w 3 linijce, że wywalił sie silnik cod mod i co? I poleciały wszystkie perki i klasy po kolei, więc warto czasem przeglądnąć w logu co tam sie zrobiło i wydedukować czy czasem nie jest tak, że jeden plugin sie wysypał, a reszta zaleznych od niego też. W tym przypadku należy poprawić silnik (a tak naprawdę wgrac moduł hamsandwich, ale na potrzeby tego tutoriala to uprościłem), a zależne od niego pluginy się uruchomią.

Pamiętaj, że możesz sprawdzić stan pluginów wpisując 'amxx plugins' w konsole serwera i w ostatniej kolumnie mamy status pluginu. Jeśli się nie załaduje jakiś plugin to będzie miał status 'bad load', wtedy należy się zacząć martwić, a potem naprawić go ;)

Przykładowy wydruk po wpisaniu 'amxx plugins'

Spoiler

 

 

3. Uwagi

 

Jeśli jesteś spostrzegawczy to zauważyłeś, że w błędzie jest napisane: "check your modules.ini", ale tak naprawdę nawet nie trzeba tam zaglądać. Moduły ładują się automatycznie jeśli są wymagane (bodajże od wersji 1.8.1)

 

 

 

Jeśli masz pomysł co by tu można dodać jeszcze to napisz :P


Użytkownik TibacK edytował ten post 18.09.2019 19:50

  • +
  • -
  • 9




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych