Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Stringi...


Najlepsza odpowiedź Rivit, 06.09.2019 20:12

Masz tu jakiś tut jakiegoś typa: https://amxx.pl/topi...view=getnewpost

Dośc dobrze wytłumaczone.

new const klasy[7][] = {
"czlowiek",
"ork",
"wilkolak",
"magik",
"lowca",
"czarnoksieznik"
};


i po prostu robisz 

client_print(id, 3, "Twoja klasa %s", klasy[klasa_gracza]);

gdzie klasa_gracza to numer klasy gracza :D

 

 

Przyznam, że kliknąłem tylko dlatego, że nazwa tematu jest przyciągająca.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZajOnDz

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:22
  • Lokalizacja:Bielsk Podlaski
Offline

Napisano 06.09.2019 19:23

Witam. 

Przyznam się, że kompletnie nie ogarniam stringów. Nie jestem wielkim programistą, ale lubie trochę po grzebać się w kodzie. Języki z którymi dotychczas miałem do czynienia posiadały typowe zmienne dla stringów. Tutaj w Pawnie z tego co wyczytałem stringi są zapisywane w tablicach po jednym znaku do każdego indeksu. Próbuje stworzyć tablice dwu wymiarową z nazwami klas moda, którego sobie wymyśliłem, ale ni w ząb mi nie idzie  :facepalm2: W ogóle jak później taką tablice wypisać na ekranie gracza? Artykuły, które przeczytałem trochę mówiły o stringach, trochę o tablicach wielowymiarowych, ale jednak unikano w nich tematów o wielowymiarowych tablicach z ciągami znaków. 

Wytłumaczy ktoś jak zbudować poprawnie coś takiego jak to

 

new const klasy[7] = {
"czlowiek",
"ork",
"wilkolak",
"magik",
"lowca",
"czarnoksieznik"
};
 
Chodzi o zwykłą tablice z nazwami klas.
 
I jak to wypisać na ekranie np. Gracz wybiera klasę, a wtedy wyświetla się potwierdzenie na czacie - Wybrałeś klasę człowiek.
 
Z góry dzięki za pomoc  :)

  • +
  • -
  • 0

#2 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 06.09.2019 20:12   Najlepsza odpowiedź

Masz tu jakiś tut jakiegoś typa: https://amxx.pl/topi...view=getnewpost

Dośc dobrze wytłumaczone.

new const klasy[7][] = {
"czlowiek",
"ork",
"wilkolak",
"magik",
"lowca",
"czarnoksieznik"
};


i po prostu robisz 

client_print(id, 3, "Twoja klasa %s", klasy[klasa_gracza]);

gdzie klasa_gracza to numer klasy gracza :D

 

 

Przyznam, że kliknąłem tylko dlatego, że nazwa tematu jest przyciągająca.


Rivit (06.09.2019 20:14):
Możesz także popatrzeć jak to wygląda w cod modzie robione z nazwami klas etc.

  • +
  • -
  • 1

#3 Robiin

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 107
Super Hero

  • Postów:2 051
  • Imię:Robert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 06.09.2019 20:15

Spoiler

 

Żeby zrozumieć dlaczego w ten sposób, musisz wiedzieć jak działają tablice (choć widzę, że coś wiesz). Tablica 3-elementowa przechowa 3 tzw. komórki, dla każdej przypisana wartość. Możesz poczytać o tym tutaj: https://amxx.pl/topi...tę-tablic-wstęp


Użytkownik aSiorr edytował ten post 06.09.2019 20:16

  • +
  • -
  • 1

Nie dołączam do żadnej sieci, nie pomagam z tworzeniem paczek, nie napisze pluginów za zero.


#4 ZajOnDz

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:22
  • Lokalizacja:Bielsk Podlaski
Offline

Napisano 06.09.2019 20:36


Przyznam, że kliknąłem tylko dlatego, że nazwa tematu jest przyciągająca.

 

No muszę przyznać, że mnie rozbawiłeś  :giggle:  Jednak rozumiem Twoją ciekawość  :D

 

Właśnie tego mi brakowało, sposobu zapisu. Trochę się łapie, bo głównie znam php, a inne języki to tak pobieżnie tylko, dlatego przeróbki pluginów pod amxx to po prostu kopiuj wklej z dokumentacji na logike.

Dzięki za pomoc. Choć pewnie jeszcze nie raz Was po męczę  :P Ale na koniec podzielę się pluginem, który zaplanowałem :)

Pozdrawiam :)


  • +
  • -
  • 0

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 985
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 17.09.2019 23:40

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, report.png raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych