Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[SURF] profesjonalne surferskie ustawienia

cs 1.6 surf fpsy ustawienia pro

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lawrence Nachos

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:3
  • Imię:Maciej
  • Lokalizacja:Włocławek
Offline

Napisano 25.01.2018 20:34

8914be18ebd03.png

 

opis:

 

jest to poradnik który pomoże każdemu w ustawieniu sobie najlepszych możliwych ustawienia do gry na surfie w cs 1.6. Będą tutaj komendy zarówno dla nowych graczy jak i dla starych wyjadaczy. Znajdziemy tutaj komendy na ustawienie optymalnych fpsów jak i przydatnych bindów.

Wszystkie komendy wpisujemy w consoli CS'a--> klawisz "~" lub w config.cfg w plikach gry.

Wszystkie niezrozumiałe słownictwo jakie tutaj użyje będzie wytłumaczone w słowniku na samym dole poradnika.

 

Komendy:

047c762c3ab53.png

 

FPS'y

 

net_graph "3"  -  dzięki tej komendzie ujrzymy w prawym dolnym rogu ile mamy fpsów oraz przepustowość naszego internetu. Bardzo przydatna komenda, powinna być ona cały czas wpisana by gracz mógł monitorować możliwe spadki swoich fpsów.

 

                           lub cl_showfps 1 -pokazuje tylko fpsy w gornym lewym rogu

 

fps_max "131" - zwiększa fps'y do 131, na surfie optymalna wartość wynosi od 100 do 131 fps'ów.  Mniejsza ilość wpływa na możliwości wybijania się z surfa oraz płynność gry. Natomiast większa może powodować tak zwany fps bug block.

 

fps_override "1" - odblokowuje nasze fpsy powyżej stu.  X > 100, czasami CS wyzerowuje te wartość i ustanawia blokadę fpsów gdy tylko wyjdziemy z gry. W takim wypadku albo będziemy wpisywać ją ciągle albo wpiszemy ją w plikach gry w config.cfg.

 

fps_modem 131" - dla nonsteamowców, ustawia fps'y na 131.

 

Developer 1 - odblokowuje blokade fpsów, jednak przenosi ona chat w górę co może się niespodobać, tylko w ostateczności gdy inne komendy zawiodą (tylko dla nonsteamowców)

 

M_filter 1 -  płynniejsze robienie stref

 

 

Problem z FPS'ami nr 1.

Jeśli po wpisaniu wszystkich powyższych komend twoje fps'y zatrzymały się równo na wartości "60" oznacza to że masz włączoną synchronizacje pionową w ustawieniach gry lub w ustawieniach twojej karty graficznej.

 

By ją wyłączyć wchodzimy w Counter-Strike --> options --> zakładka video --> odznaczamy "wait for vertical sync".

Alternatywnie możemy wpisać w konsoli gl_vsync "0"

 

 

4fbb87f4b204f.png

 

Jeśli było zaznaczone to teraz sprawdzamy na jakimś serwerze czy fpsy odblokowały się powyżej wartości 60. Jeśli tak to dobra robota, jeśli nie to nie obędzie się bez wchodzenia w ustawienia karty graficznej. (tylko dla kart NIVIDIA + Windows)

 

W tym celu wchodzimy na pulpit naszego systemu operacyjnego --> klikamy prawym na ekran --> klikamy na Panel Sterowania Nividia --> zakładka zarządzanie ustawieniami 3D --> Ustawienia globalne --> teraz z dostępnej gamy funkcji odnajdujemy "SYNCHRONIZACJE PIONOWĄ" --> wyłącz --> Zastosuj.

 

 

4e4fd0ca06e54.png

 

6fa58f844910a.png

 

 

Po wszystkim wyłączamy ekran panelu sterowania NIVIDIA i możemy cieszyć się naszymi fpsami w grze.

 

 

Problem z FPS'ami nr 2.

jeśli po wpisaniu wszystkich komend i wyłączeniu synchronizacji pionowej nasz komputer nie może wycisnąć więcej niż 100-131 fpsów możemy mu pomóc poprzez wpisanie paru komend optymalizacyjnych które pogorszą nam grafikę w grze ,ale za to gra będzie działała płynniej i na wymaganych fpsach.

 

cl_corpsestay "1"  -  ciała zmarłych znikają dużo szybciej

 

cl_himodels "0"  -  zmniejsza jakość wyświetlanych modeli w grze

 

cl_shadows "0"  -  wyłącza cienie pod graczami

 

fastsprites "2" - zmniejsza jakość spiritów (SG, HE) czyli pogarsza jakość np dymu z granatu.

 

gl_clear "0" - nie wypełnia luk między teksturami

 

gl_cull "1"  -  renderuje tylko widoczne elementy (modele) gry

 

gl_lightholes - daje więcej fpsów

 

gl_playermip "2"  -  zmniejsza jakość modeli gracza

 

max_shells "1"  -  zmniejsza ilość widocznych łusek w grze

 

gl_vsync "0" - można użyć zamiast ręcznie wyłączać synchronizacje pionową w grze

 

developer "1" - wyłącza specjalną blokadę developerską, od teraz można używać tyle fpsów ile maszyna da. Wadą tego rozwiązania jest chat który przenosi się nam na górę ekranu oraz czasami spam błędami w konsoli.

 

Więcej fpsów można znaleźć w Google pod hasłami "optymalizacja cs" "jak zwiększyć fpsy w cs 1.6" itp.

 

Problem z FPS;ami nr 3. (laptopy)

Jeśli wszystkie powyższe próby zawiodły Sprawdzamy czy czasem nie mamy laptopa i nie używa on w tej chwili czasem gorszej (zintegrowanej) karty graficznej. Jeśli tak jest to musimy się pobawić w ustawienie dla CS'a karty NIVIDIA (jeśli taką posiadamy)

Czasami problem można naprawić poprzez zmianie w opcji zasilania laptopa na "wysoka wydajność"

 

 

aad6239455548.png

 

Problem z FPS'ami nr 4. (Mam kartę graficzną RADEON)

 

1. Wchodzimy na nasz pulpit --> wciskamy na nim PPM, powinno wyskoczyć okienko z Catalyst Control center.

2. Wchodzimy w catalyst Control center

 

 

uUjpPD9.png

 

2. Po pojawieniu się programu z ustawieniami Radeona, wchodzimy w --> 3D

 

efmYjQf.png

 

 

3. Następnie w --> Wszystkie ustawienia

4. Po prawej stronie okienka znajdujemy "Czekaj na odświeżanie pionowe" i przesuwamy suwak z "jakość" na "wydajność"

IYpRjVX.png

 

 

Ustawienia gry:

2e25892181b39.png

 

-ustawiamy JUMP (skok) również na Mouse Wheel Down czyli po polsku scroll myszki pociągnięty w dół do siebie

-ustawiamy duck (kucanie) również na scroll myszki pociągnięty w góre

-ustawiamy strafe modifier również na "Q" - łatwiej sięgnąć po ten klawisz w połączeniu z spacją niż po alt

-ustawiamy use voice communication (czyli mikrofon) na "c" - podczas gry łatwiej się gada niż jakby się musiało sięgnąć po "k"

 

Ustawienie ducka na scroll i strafe modifier na "Q" jest najważniejsze. Kucanie na scrollu pozwoli nam wykonać szybkie duckowanie (więcej w poradniku)

 

Natomiast strafe modifier przełączy ruchy naszej myszy z obrotów do okoła osi na ruchy gracza. Dzięki czemu trzymając "Q" robiąc obroty myszką będziemy mogli zrobić pewien trik bunnyhoopowy przydatny na surfie w celu unikania np kul w klatce lub w powietrzu czy też do szybkiego rozpędzania się.

 

Co do ustawień myszy:

-nie da się jednoznacznie powiedzieć na jakiej prędkości powinno się grać. Każdy ma inną myszkę która ma inną wartość DPI. Czym więcej DPI tym lepiej, Generalnie trzeba mieć takie ustawienia by nie musieć machać myszką po biurku jak szalony.

 

Przykład:

-myszka Saitek Cyborg R.A.T 5

-5600 DPI

-ustawienia w cs - 16.0/18.0

-na zwykłej podkładce robie 12 obrotów nie wychodząc poza nią do okoła osi.

 

 

Dodatkowe Bindy:

-znajdują się tutaj ustawienia które nie są potrzebne by je wpisywać ,aczkolwiek ułatwią grę na serwerze surf.

 

Tak wygląda wzór:

bind "klawisz" "komenda"

bind "klawisz" "komenda; 2komenda"

unbindall  -  lepiej nie używać jeśli się nie musi, usuwa wszelkie możliwe bindy także te służące do chodzenia. Po wpisaniu tej komendy trzeba w opcjach wcisnąć "ustawienia domyslne" albo wkleić swój wcześniej skopiowany config.cfg. Tak czy inaczej usuwa ona wszystkie bindy natychmiastowo.

 

 

bindy do pisania na teamsayu:

bind "klawisz" "say_team Jestem w JAIL /i am in Jail"

bind "klawisz" "say_team Kucaj pod przyciskiem /duck under button"

bind "klawisz" "say_team Wróg w Jailu /enemy in jail"

 

bindy do kupowania broni:

 

bind "klawisz" "m4a1; ak47; primammo; deagle"

bind "klawisz" "m3; primammo; deagle; secammo; vest; hegren"

 

------------------------------

pistolety:

glock

usp

p228

deagle

elites

fn57

------------------------------

shotguny:

m4                          -jednostrzalowiec

xm1014                   -automat

------------------------------

smg:

mac10

tmp

mp5

ump45

p90

------------------------------

rifles:

galil

ak47

scout

sg552

awp

g3sg1

famas

m4a1

aug

sg550

------------------------------

machine gun:

m249                    -krowa

 

ammunicja:

primammo             - amunicja do dlugich broni

secammo              - amunicja do krótkich broni

------------------------------

ekwipunek:

vest                      -zbroja

vesthelm               -zbroja+helm

flesh                     -granat oslepiajacy

hegren                  -wybuchowy granat

sgren                    -dymny granat

nvgs                     -noktowizor

defuser                 -rozbrajacz do bomby

shield                   -tarcza

------------------------------

 

 

Więcej o bindowaniu można poczytać tutaj:

http://www.csnonstea...-tylko,271.html

 

Słownik:

 

 

-znajdują się tutaj wszystkie słowa z poradnika które trudno zrozumieć.

 

fps (frames per second) - czyli ilość klatek jaka zostaje wyświetlana na naszym ekranie w ciągu jednej sekundy

fps bug block - błąd fpsów polegający na blokowaniu się gracza na rampach surfa który ma za dużo fpsów (dość wnerwiający problem)

fast ducking (duckowanie) - szybkie kucanie, polega na ustawieniu sobie na scrollu pociągniętym w dół komendy kucania dzięki czemu spadając z dużej wysokości ale z dużą prędkością poziomą można zacząć się ślizgać po podłodze przez bardzo szybkie kucanie (możliwe tylko dzięki scrollowi)

config.cfg - plik z ustawieniami naszego counter-strike znajdującym się w ustawieniach gry, W zależności od tego czy mamy steam czy nonsteam znajduje się on w innym miejscu.

Sprite - obiekt graficzny (animowany) np grafika wybuchającego granata dymnego.

DPI (dots per inch) - liczba punktów obrazu przypadająca na cal. Jednostka stosowana do określenia rozdzielczości obrazów (czym więcej tym płynniej)

 

Wszelkie błędy interpunkcyjne, merytoryczne czy ortograficzne proszę zgłaszać na PW, z góry dziękuje za pomoc. 

 

Poradnik stworzony przez Lawrence Nachos kopiowanie dozwolone tylko jeśli poinformuje się o tym twórce oraz jeśli wstawi się link do oryginału.

 

  • +
  • -
  • 2

#2 vanillah

    nie wiem

  • Użytkownik

Reputacja: 125
Zaawansowany

  • Postów:324
  • GG:
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 26.01.2018 20:44

O, dawno nie bylo takieugo obszernego poradnika na tym forum. Szkoda, że jeste skopiowany xD

Gdybym mógł minusować to dałym -10 z automatu, gardze plagiatami


  • +
  • -
  • 0

Wykonam pluginy, paczki (amxx) kontakt GG: 32263742, Steam: https://steamcommuni...om/id/vankillah

Multi-Head.pl


#3 Lawrence Nachos

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:3
  • Imię:Maciej
  • Lokalizacja:Włocławek
Offline

Napisano 27.01.2018 05:59

O, dawno nie bylo takieugo obszernego poradnika na tym forum. Szkoda, że jeste skopiowany xD

Gdybym mógł minusować to dałym -10 z automatu, gardze plagiatami

no to możesz gardzić tylko sobą w tym momencie gdyż cały poradnik jest mój. Mam nawet oryginalna tapetę na której robiłem te foty więc mogę wszystko udowodnić :)

Po prostu poradnik opublikowałem na kilku serwerowniach, ale wszędzie pod nickami: Lawrence Nachos, L.Nachos ^Osu, a raz pod Damian Duda :D


Użytkownik Lawrence Nachos edytował ten post 27.01.2018 06:01

  • +
  • -
  • 0

#4 Mixtaz

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 21
Życzliwy

  • Postów:76
  • Steam:steam
  • Imię:Jędrzej
  • Lokalizacja:%s
Offline

Napisano 27.01.2018 09:49

Mnie natomiast interesuje mechanika fps bug block'a - dlaczego ograniczenie jest ustawione akurat na 131 fps? Czy wówczas jest 100% szansa że nie zostaniemy zblokowani na surfie? Co jeżeli ustawie sobie dajmy na to 132 fpsy?

 

Mogę śmiało rzec, że będzie mi się grało tak samo stąd nie rozumiem skąd wynika ten przedział <100;131>.

 

Czy szansa na zblokowanie jest proporcjonalna do liczby fpsów? Fajnie by było jakby była opracowana jakaś tabelka.

 

  • 131 fps - 0% na zblokowanie/s jazdy
  • 200 fps - 23% na zblokowanie/s jazdy
  • 333 fps - 37% na zblokowanie/s jazdy

Grając na 500 fpsach nie mogę sobie pozwolić na surfowanie, więc często muszę obniżać progi fpsów, najoptymalniej jednak dla mnie jest, mając 144 fps, bo tyle Hz ma mój monitor (czy wtedy mogę mieć bloka? hmm)

 

tl;dr: ciekawy jestem właściwości tej blokady ;P


  • +
  • -
  • 0

:nuke:  Mój serwer Zombie Biohazard/Deathmatch  :nuke:
:cwaniak:


#5 Lawrence Nachos

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:3
  • Imię:Maciej
  • Lokalizacja:Włocławek
Offline

Napisano 27.01.2018 20:18

Mnie natomiast interesuje mechanika fps bug block'a - dlaczego ograniczenie jest ustawione akurat na 131 fps? Czy wówczas jest 100% szansa że nie zostaniemy zblokowani na surfie? Co jeżeli ustawie sobie dajmy na to 132 fpsy?

 

Mogę śmiało rzec, że będzie mi się grało tak samo stąd nie rozumiem skąd wynika ten przedział <100;131>.

 

Czy szansa na zblokowanie jest proporcjonalna do liczby fpsów? Fajnie by było jakby była opracowana jakaś tabelka.

 

  • 131 fps - 0% na zblokowanie/s jazdy
  • 200 fps - 23% na zblokowanie/s jazdy
  • 333 fps - 37% na zblokowanie/s jazdy

Grając na 500 fpsach nie mogę sobie pozwolić na surfowanie, więc często muszę obniżać progi fpsów, najoptymalniej jednak dla mnie jest, mając 144 fps, bo tyle Hz ma mój monitor (czy wtedy mogę mieć bloka? hmm)

 

tl;dr: ciekawy jestem właściwości tej blokady ;P

 

Wiadomo tylko że to czy się zblokujesz zależne jest od fpsów i danego surfa. Na róznych mapach inaczej ten próg wygląda. Np znam mapę na której przy 131 ciągle się blokujesz ,ale przy 150 fpsach już jest dużo mniej bloków. Ja pisząc o tym progu 131 fpsow chodzilo mi bardziej o surf_ski_2.

Ja np surfuje na 150 fpsach. Czemu? Ponieważ  zbyt czesto to ja surfa nie dotykam. Umiem sie rozpedzac tak mocno że surfu uzywam jedynie by sie wybic w gore więc i szansa na to ze sie zblokuje jest mniejsza.

 

Ale co do twojego pytania. 131 fpsow nie gwarantuje ze sie nie zblokujesz ale równoważy profity z wybijania się z wadami jakimi są fps bugi. Wieksza ilosc u wiekszosci graczy powoduje fps bugi co kilkanascie sekund i o ile nie gracie na surfie z autorespawnem to moze to byc bardzo denerwujace.


  • +
  • -
  • 1

#6 DeathStroke2k17

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:60
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Szymon
  • Lokalizacja:daleko
Offline

Napisano 28.02.2018 20:22

Ładny poradniczek
na pewno sie komuś przyda
  • +
  • -
  • 0

#7 roman323

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:2
Offline

Napisano 19.12.2020 11:14

Dzięki za poradnik, po takim czasie a jednak był pomocny.


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cs 1.6, surf, fpsy, ustawienia, pro

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych