Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Użycie tablicy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Naleczowianka

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
Offline

Napisano 02.12.2017 22:08

Witam wie ktoś jak użyć tablicy wartość zgodne z tablicą nazwa?

new const nazwa[][] = { "Nemezis", "Builder", "Cheater" }

 

new const wartosc[] = { 100, 200, 300 }

 

 

czyli jest np Nemezis od 100 fragow, Builder od 200 fragow i cheater od 300 fragow.

Wiec jak zrobic tak zeby z nazwy byly pobierane wartosci? 
Np.

 

Awansujesz dopiero od -- > 200 <-- fragow.


  • +
  • -
  • 0

#2 Naleczowianka

    Nowy

  • Autor tematu
  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
Offline

Napisano 02.12.2017 22:25

że edytować się nie da to chciałem dodać, że chce aby było w sayu lub gdziekolwiek wyświetlane coś takiego: Jesteś teraz Nemezisem awansujesz od 200 fragow. Chodzi mi tylko o te cyfry nie o nazwy rang :D

ale za bardzo nie mam pojęcia jak wyciągnąc wartość z tablicy o nazwie Nazwa


Użytkownik Naleczowianka edytował ten post 02.12.2017 22:26

  • +
  • -
  • 0

#3 _McHappy

    Wszechwiedzący

  • Support Team

Reputacja: 243
Wszechwidzący

  • Postów:501
  • GG:
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 02.12.2017 23:29

Obie tablice mają rozmiar równy 3 (pierwszy wymiar - nie ważne ;)).
Dla indeksu tablicy (numeru elementu w tablicy) równego 0 (bo od zera indeksujemy tablice) wartości z tablic wynoszą odpowiednio:
'Nemezis' oraz '100'.

Gdyby Nemezis awansował od 100 fragów, wystarczyłoby w pluginie umieścić kod:
client_print(id, print_chat, "Jestes teraz %s awansujesz od %d fragow.", nazwa[0], wartosc[0]);
W przypadku, gdy awans następuje od 200, należy pobrać drugi w kolejności element z tablicy wartosc:
client_print(id, print_chat, "Jestes teraz %s awansujesz od %d fragow.", nazwa[0], wartosc[1]);
Oczywiście, w odpowiednich miejscach należy umieścić zmienną przechowującą obecny numer rangi gracza.
  • +
  • -
  • 1

#4 Naleczowianka

    Nowy

  • Autor tematu
  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
Offline

Napisano 02.12.2017 23:36

Dzięki za odpowiedź ale chodzi mi bardziej o to że jak se dodam x rang to żeby też pokazywało te x rang zależy na jaką awansuję bo to co mi teraz wysłałeś to zawsze będzie pobierać wartość pierwszą z tablicy ale chciałbym dodać  wiadomość: Awansujesz od %d fragow w jednej funkcji czyli bedzie pobieralo automatycznie

 

Przykład

Mam range jakas z tablicy nazwa i pisze mi "Awansujesz od %d fragow na nastepna range"


  • +
  • -
  • 0

#5 _McHappy

    Wszechwiedzący

  • Support Team

Reputacja: 243
Wszechwidzący

  • Postów:501
  • GG:
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 03.12.2017 10:42

Odpowiedzi udzieliłem wyżej - potrzebujesz zmiennej przechowującej obecny numer rangi gracza. To na jej podstawie będzie możliwe trafne wyświetlanie potrzebnych informacji, w tym aktualnej nazwy rangi oraz ilości wymaganych do awansu fragów.
  • +
  • -
  • 1

#6 Naleczowianka

    Nowy

  • Autor tematu
  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
Offline

Napisano 03.12.2017 13:13

Probowałem zrobić zmienną z pętla while ale coś nie wyszło wogóle było zawsze 0 więc usunąłem. Pokazałbyś przykład jak zrobić taką zmienną? ja se ją zastosuje w kodzie.


  • +
  • -
  • 0

#7 Hiko

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:302
Offline

Napisano 03.12.2017 17:26

Zawsze możesz zrobić :

new kill[33];
new ranga[33];
public EnemyKilled(id)
{
new kid = read_data(1);
new vid = read_data(2);
if(kid == vid)
return;
kill[id]++;
sprawdz_range(id);
}
public sprawdz_range(id){
if(kill[id] == 100){
format(ranga[id],32,"Nemezis");}
}

i przy hudzie robisz [Ranga: %s]

-%s - ranga[id]


  • +
  • -
  • 0

POMAGAM NA ILE TYLKO POTRAFIĘ !

 

 


#8 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 985
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 03.12.2017 17:31

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Temat zamknięty na prośbę użytkownika.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych